Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017 Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki
|
|
|
http://ebike.nexun.pl/blo...ola-na-kluczyk/
Zastosowałem ten patent z wykorzystaniem takiej samej stacyjki. Doszło jednak do niebezpiecznego zdarzenia. Styczniki obwodu faz uległy uszkodzeniu i podczas jazdy zwarło na chwilę dwie fazy, rower gwałtownie zwolnił. Na szczęście sterownik ocalał. Pomysł jest świetny ale może są inne stacyjki z bardziej niezawodnym zestawem modułów ? Ew gdzie można kupić ewentualnie nowe moduły do tej stacyjki? Dodatkowe moduły otrzymałem od kolegi z demontażu zepsutej stacyjki i mogły być po prostu już wysłużone.
Łukasz |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
Ja od siebie nie polecam tych modułowych stacyjek. Miałem taką (Salzer) która miała wyłączać tylko przetwornice i logike sterownika to się rozpadła w drobny mak w lesie i jedyne co mi później zostało to poskręcać kabelki i dzida dalej Strasznie to delikatne |
|
|
|
|
Cieszyn
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017
|
|
|
Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017
|
|
|
Po pierwsze to szybko zaliczysz dzwona, po drugie stacyjka się spali (mam gdzieś egzemplarz po takich testach), po trzecie to niewygodne i po co to stosować jak prawie wszystkie sterowniki mają regen |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017
|
|
|
Cieszyn napisał/a: | Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania? |
Chyba awaryjnego gdy wszystkie systemy zawiodą Najpierw trzeba zainstalować czujniki hamowania na obu klamkach, dobrze działające sprawdzone hamulce oraz miłym dodatkiem jest regen. |
|
|
|
|
Cieszyn
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21 Paź, 2017
|
|
|
Wykorzystuję zupełnie inny sterownik (http://s.aliexpress.com/NZ7nMzIJ ) do e-deskorolki, gdzie mam problem z zamontowaniem mechanicznych hamulców, controller nie ma też żadnego regeneracyjnego hamowania. Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21 Paź, 2017
|
|
|
Cieszyn napisał/a: | . Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie. |
Obawiam się, że spalisz sterownik zwierając fazy. |
|
|
|
|
Cieszyn
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21 Paź, 2017
|
|
|
Dzisiaj robiłem test. W deskorolce mam napęd na 4 koła, aktualnie zasilane są 2, 3 obraca się swobodnie a na 4 tym zwierałem fazy zwykłym przełącznikiem. Zakładałem , że prąd indukowany podczas hamowania zniszczy ten mały przełącznik, ale widocznie nie jest jakiś specjalnie duży bo nie zauważyłem żadnych problemów. Zwarcie już jednej fazy w jednym silniku powoduje sprawne zwalnianie z ok 20km/h, oczywiście im szybciej jedziemy tym mocniej zwalnia.
Zastanawiam się nad zrobieniem układu np mosfetów przez które swobodnie będzie płynął prąd ze sterownika, a w przypadku hamowania silnik zostanie odłączony od sterownika i fazy zostaną zwarte. Proszę o sugestie
, |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
Moja sugestia taka, że zwierając fazy silnika zamieniasz go w grzałkę. Powstaje dużo ciepła i kolejnym razem silnik spalisz |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Cieszyn
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
Faktycznie zauważyłem, że silnik jest delikatnie ciepły po jeździe ale nie przesadzajmy, mowimy tu o 2-3 sekundowym zwarciu raz na jakiś czas i bardzo małych prędkościach. Mimo ew problemów jestem chętny przetestować to rozwiązanie, bo bardziej niebezpieczna była jazda zupełnie bez hamulców
Chciałbym zrobić coś takiego jak na schemacie. Czy mogę do tego użyć jakiś mosfetów np irlr 2905 ? Jak się upewnić, żeby się nie przegrzały? O ile o mosfet zwierające jestem spokojny, o tyle mosfet które mają odciąć silnik - może dać po 2-3 równolegle? Ewentualnie czy dokładzie czegoś takiego jak mosfety odcinające nie zrobi funkcja sterownika ebike brake low?
Notatka5_1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 308 raz(y) 239,66 KB |
|
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Im krótszy czas tym gorzej. Jeśli z deskorolką ważysz 70 kg, to hamując z 20 km/h musisz się pozbyć ok. 900J metale mają ok 500J/(kg*K), więc jak tam silnik waży jakieś 200g, to się zagrzeje o 10C - niby nie dużo, ale ważne, żeby silnik zdążył ostygnąć między hamowaniami. No i pytanie jak szybko uzwojenie przekazuje ciepło reszcie silnika. |
|
|
|
|
|