Tajemny projekt Pykacza |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017 Tajemny projekt Pykacza
|
|
|
Tas: Wydzielone z działu "Kupię"
Na jakiej budzie ten e-car robisz? |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 24 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 24 Paź, 2017
|
|
|
Mnie bardziej ciekawi jaki sterownik planujesz uzyc |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 24 Paź, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Mnie bardziej ciekawi jaki sterownik planujesz uzyc |
Sterownik i silnik już mam .Sterownik to Kelly 800A 144V . Planowałem też zestaw "indukcyjny" ale i moc mniejsza i cena sporo , sporo wyższa . |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 24 Paź, 2017
|
|
|
Pykacz napisał/a: | qaz33 napisał/a: | Mnie bardziej ciekawi jaki sterownik planujesz uzyc |
Sterownik i silnik już mam .Sterownik to Kelly 800A 144V . Planowałem też zestaw "indukcyjny" ale i moc mniejsza i cena sporo , sporo wyższa . |
Bezszczotkowy? Jaka mase pojazdu przewidujesz? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 24 Paź, 2017
|
|
|
Silniki asynchroniczne sa wieksze i ciezsze niz bldc. Skoro 100kW to juz 135 koni mechanicznych. Calkiem przyzwoicie nawet jak na ciezki samochod |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 24 Paź, 2017
|
|
|
100Kw ze skrzynia juz jest bardzo mocnym silnikiem, chyba z Lublina byl Rover z 30Kw indukcyjnym i z tego co mowil wlasciciel to nie odstaje od innych samochodow pomimo znacznej masy wlasnej |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 24 Paź, 2017
|
|
|
Ciekawa ta skrzynia będzie, skoro elektryczny silnik i spalinowy mają dość różne Nm "na wale" |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017
|
|
|
To raczej nie bedzie hub motor ale tez pytanie przy jakich obrotach ? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017
|
|
|
Tutaj są przykładowe parametry silników http://www.maxikom.ru/upl...C_motor_sec.pdf moce są podawane dla 50Hz, przy 200Hz silnik będzie się kręcił 4x szybciej i można z niego wyjąć 4x większą moc (w Tesli jest silnik indukcyjny i kręci się do 11000 rpm. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017
|
|
|
W najnowszej tesli 3 juz tez jest PMSM (bldc)
Po co skrzynia biegow przy takiej mocy? Seryjne auta elektryczne maja tylko stale przelozenie aby zmniejszyc straty |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017
|
|
|
W skrzyni jest uklad roznicowy wiec wygodnie jest zostawic skrzynie. Z jednej strony generuje straty ale daje lepsze osiagi i wieksza elastycznosc napedu. W elektrykach steruje sie dwustrefowo silnik, przez co taka tesla ma pelna moc juz po przekroczeniu ok 100km/h. Wykres momentu wyglada jak prad ladowania li ion:) |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017
|
|
|
wwojciech napisał/a: | W elektrykach steruje sie dwustrefowo silnik, przez co taka tesla ma pelna moc juz po przekroczeniu ok 100km/h. Wykres momentu wyglada jak prad ladowania li ion:) |
Raczej na odwrot. do 100km/h jest maksymalny moment a potem spada dlatego na ogol nie stosuje sie tam skrzyni biegow. Skrzynia biegow moze dostac ostro po dupie przy przyspieszaniu z jedynki
|
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017
|
|
|
Faktycznie zle napisalem z moca, bo jest stala do 100km/h. Co innego myslalem, a nie precyzyjnie napisalem:) Odnosnie skrzyni to raczej ludzie uzywaja tylko 2-3 biegi. Wiecej niema potrzeby. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Ja bym jak juz uzywal tylko 2 ostatnie biegi
Tzn o co mi chodzi to skala momentu silnika spalinowego do elektryka. Tutaj mamy momenty silnikow o zblizonej mocy (elektryk zielony vs spaliniak czerwony):
Wlaczajac niski bieg ponizej czworki i wciskajac pedal gazu na maksa zwieloktornimy ten moment kilkukrotnie. Pytanie czy skrzynia biegow to wytrzyma skoro nie zostala na taki moment zaprojektowana. Jest ten sam problem co przy mocniejszych MIDach. Co z tego ze zwielokrotniamy tam moment przy niskich predkosciach skoro kazdy rowerowy lancuch sie poprostu rozsypie
Tutaj porownanie tego samego silnika ze spalinowcem na skrzyni biegow:
PS. tak tylko glosno mysle. Moze ktos bardziej obeznany w skrzyniach biegow sie wypowie. Temat mnie ciekawi bo sam bym chcial kiedys przerobic sobie auto na elektryka. Pykacz znowu bedzie pierwszy |
|
|
|
|
|