Przesunięty przez: tas Śro 29 Lis, 2017 |
Mxus 5k Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017 Mxus 5k Problem z silnikiem
|
|
|
Witam serdecznie.
Od dwóch dni wraz z dwiema osobami z forum zmagamy się z moim silnikiem Mxus 5k.
Silnik pracował idealnie wszystko działało poprawnie.
Wróciłem z pracy wszystko było ok , ( padało jesli to ma jakieś znaczenie )
Na drugi dzień przejechałem nim z 200metrów i odcieło prąd.
Ponowne uruchomienie i ciągle to samo , silnik ruszy troszke i wywala błąd na sterowniku. 13x mrygająca dioda. ( odcina zasilanie ? , po przekreceniu manetki nic sie nie dzieje )
Przelutowałem kable na drugi komplet halle , robiliśmy resety w Sabvoton. I generalnie już skończyły się nam pomysły co może być źle.
Przychodzi wam coś do głowy ? co moze być przyczyną takich problemów ?
Będę wdzięczny za pomoc. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
No, diagnoza na odległość jest trudna
Sprawdź przewód blisko osi, może nosi znamiona uszkodzenia? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | No, diagnoza na odległość jest trudna
Sprawdź przewód blisko osi, może nosi znamiona uszkodzenia? |
zdemontowałem koło i nie ma uszkodzenia kabla.
Dodam jeszcze że test halla przechodzi normalnie , dopiero później wywala ten błąd. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
daj większy prąd testu, no 40A |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | daj większy prąd testu, no 40A |
Ok , zaraz to sprawdze. tylko założę koło na nowo.
Nagrałem Ci filmik , abyś mógł zobaczył jak to wygląda. Po tym jak odetnie zasilanie mryga 13x zielona dioda.
Jest to po teście Halla 20A , test ok
https://www.youtube.com/w..._JMsz6SzP9wEaag
jak usłyszysz ten strzał jak by , w tym momecie odcina zasilanie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Traci synchronizacje fazy-halle, bardzo dużo przyczyn ma taki skutek, trzeba sukcesywnie je eliminować.
1. Sprawdź, czy silnik zakreci bez obciążenia
2. Oraz z bardzo małą prędkością 1km/h |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Tutaj test 40a
https://youtu.be/Brec4p92tV0
Silnik obraca sie bez problemu. Jak obracam go reka.
Ale gdy dodaje minimalnie gazu jest ten sam blad. Szarpie szarpie i wyskakuje blad
Moge Ci udostepnić swój komp (teamviewer ) , i sprawdzisz ten program używając swojego kompa jak masz czas. ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
To jest sprzętowy problem, nie programowy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | To jest sprzętowy problem, nie programowy |
Ja moge sie zdac tylko na waszą pomoc bo sam nie mam o tym pojęcia.
Rower przejechał 100km. bez zadnego problemu. nie wiem co mu odbiło |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
ja tylko powiem swoje podejrzenia ale nie przywiązuj do nich duzej wagi.
Nie wiem jak w silniku 5K ale w 3K MXUS robi tak beznadziejne uzwojenia, ze dziwię sie ze to w ogole rok ujeżdza.
Zero spojenia zywicami uzwojeń a luzy na drutach co rusz. (magnesy "odpychaja sie" od drutów, wiec jak drut luźny to co od czego sie odepchnie ?)
Ja bym podejrzewał przejscie miedzy uzwojeniami (przetarcie emalii), które pojawia sie przy wiekszym prądzie czyli sile oddziaływania na drut.
ps. nawet Bionx ma lepiej cewki nawiniete |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | ja tylko powiem swoje podejrzenia ale nie przywiązuj do nich duzej wagi.
Nie wiem jak w silniku 5K ale w 3K MXUS robi tak beznadziejne uzwojenia, ze dziwię sie ze to w ogole rok ujeżdza.
Zero spojenia zywicami uzwojeń a luzy na drutach co rusz. (magnesy "odpychaja sie" od drutów, wiec jak drut luźny to co od czego sie odepchnie ?)
Ja bym podejrzewał przejscie miedzy uzwojeniami (przetarcie emalii), które pojawia sie przy wiekszym prądzie czyli sile oddziaływania na drut.
ps. nawet Bionx ma lepiej cewki nawiniete |
Mam nadzieje , że nie masz racji bo odsyłać 20kg. koło do serwisu będzie kosztowało więcej jak ten silnik warty
Ale skoro już tyle rzeczy było sprawdzone , raczej już nie wiele opcji pozostało do sprawdzenia.
Jestem bardzo zawiedziony , wydawało mi się , że jest to solidna konstrukcja która nie bedzie wymagała żadnej ingeręcji przez bardzo długi czas.
a może te kable Halle - nie idą kolorami trylko je trzeba jakoś pomieszać ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Diagnoza trwa (i jeszcze trzeba sprawdzić kilka rzeczy), ale prawie na pewno to wygląda na problem ze sterownikiem, a nie silnikiem.
Odłącz silnik , wszystkie jego przewody
Ustaw miernik na pikanie zwarć, sprawdź zwarcie miedzy każdym przewodem wychodzącym z silnika a osią silnika. Sprawdź to kręcąc kołem (po 10 obrotów szybko i wolno) szukając miejsca, w którym miernik zapika. Fazy oraz GND halli są połączone wewnątrz silnika wiec wystarcza sprawdzenie zwarć na 1 fazie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Diagnoza trwa (i jeszcze trzeba sprawdzić kilka rzeczy), ale prawie na pewno to wygląda na problem ze sterownikiem, a nie silnikiem.
Odłącz silnik , wszystkie jego przewody
Ustaw miernik na pikanie zwarć, sprawdź zwarcie miedzy każdym przewodem wychodzącym z silnika a osią silnika. Sprawdź to kręcąc kołem i szukajac miejsca, w którym miernik zapika. |
Ok , Łapie sie zatem za miernik. |
|
|
|
|
Eski
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 17 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Manchester
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Nic nie piszczy. Sprawdziłem też wszystkie Halle
piszczy tylko wtedy gdy wszystko jest podlaczone ( bateria odpieta ) i dotykam osi silnika i + na sabku.
a jak odłączę kabel + od sabvoton i sprawdzam go z osią silnika to nie piszczy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 29 Lis, 2017
|
|
|
Powoli, powoli, jeszcze raz, jak to jest zwarcie między plus a osią?
Sprawdź to jeszcze raz dokładnie i bardzo ostrożnie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|