Otwieranie silnika Bionx wyprowadzenie przewodów. |
Autor |
Wiadomość |
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017
|
|
|
Panowie, żeby otworzyć obudowę silnika trzeba ściągnąć ten konus na ośce ? Tam nie ma jak dostać się płaskim kluczem...
|
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017
|
|
|
Konus udało mi się odkręcić, silnik dał się rozpołowić, natomiast jak oddzielić część z nawojem + płytka od pokrywy ? |
|
|
|
|
Bajoniks
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 91 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017
|
|
|
Jeżeli rozpołowiłeś to jedną już zdjąłeś, druga strona musi zejśc tak samo. Należy wysunąć oś z łożyska, najlepiej zrobic to większym ściągaczem do łożysk, ponieważ magnesy lekko nie trzymają (metody "walnąć ośią o ziemię nie polecam").
A zanim to zrobisz to sprawdź sobie czy oś jest prosta, zakręć jak to nazwałeś nawojem i zobaczysz czy czasem nie bije. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017
|
|
|
Bajoniks napisał/a: | Jeżeli rozpołowiłeś to jedną już zdjąłeś, druga strona musi zejśc tak samo. Należy wysunąć oś z łożyska, najlepiej zrobic to większym ściągaczem do łożysk, ponieważ magnesy lekko nie trzymają (metody "walnąć ośią o ziemię nie polecam").
A zanim to zrobisz to sprawdź sobie czy oś jest prosta, zakręć jak to nazwałeś nawojem i zobaczysz czy czasem nie bije. |
ale nawet jesli jest wykrzywiona to poki nie peknie nie ma to wplywu na obracanie kola. Os stoi nieruchomo |
|
|
|
|
Bajoniks
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 91 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017
|
|
|
Zdarzały mi się przypadki, że miało to niestety wpływ. |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017
|
|
|
Panowie, zamierzam kupić taki silnik i przerobić , możecie doradzić mi jaki sterownik zastosowac ? lepiej 36 czy 48 V ? |
|
|
|
|
Bajoniks
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 91 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017
|
|
|
Jak chcesz jechać szybciej to 48V. |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
Kupiłem rozpołowiłem i wywaliłem z bionxa sterownik. Jakich najlepiej użyć przewodów fazowych ? Izolacja silikonowa będzie wymagana ? jaki przekrój ?
Drugie pytanie to jakkiego najlepiej użyć termistora do monitorowania temperatury oraz czy jego zasilanie może byc pociągnięte z zasilania halotronów ?
Dzięki |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
Wystarczy jak dasz 1,5mm fazowe w silikonie, zasilanie termistora dajesz z halli a konkretnie jaki termistor to musisz cos wybrać z 10k, jaki konkretniej model to nikt nie pisze co dawać i jakie dają w silnikach oryginalnie, ja byłem ostatnio na miejscu u siebie w mieście to mają jakieś 10k 110 tylko wziąłem 2 na próbę. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
ok tak też zrobię,dzięki za szybką odpowiedz:) |
|
|
|
|
eventus
początkujący automatyk
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017
|
|
|
Kalkulatorek online do termistorów NTC jako elementy dzielnika napięcia. Fajnie można sobie dopasować wartości pod konkretny typ termistora, napięcie i zakres temperatur https://www.electro-tech-...-calculator.php
Kluczowe parametry to rezystancja w T=25*C - np. 10kOhm
Współczynnik temperaturowy (beta) B 25/100 - np. 3950K
W dołączonej karcie katalogowej są stablicowane wartości dla danego typu.
MF52type.pdf Karta katalogowa NTC |
Pobierz Plik ściągnięto 330 raz(y) 218,24 KB |
|
_________________ Jacek |
|
|
|
|
Wolan
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 22 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017
|
|
|
Mam pytanie co do halotronów z bionxa, wyprowadziłem przewody już na zewnątrz i przed ostatecznym złożeniem pomyślałem ze warto sprawdzić halotrony, podłączając zasilanie 5V i sprawdzajac odczyt na każdym z 3 hali przy kręceniu ( ruszaniu lewo prawo) silnikiem napięcie wynosi 0 do 2.2V, na kazdym tak samo można wyłpać punkt 0V oraz około 2.2V. Na blogu Tasa czytalem że powinno być od 0 d 4V. Czy to oznacza że są do wymiany ? |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017
|
|
|
Hale wyglądają na dobre.
Hale same z siebie nie dają na wyjściu napięcia (open collector) , podłącz pod sterownik i wtedy pomierz.
Albo opornik od 2,2k do 22 kilo om między +5v i wyjście hala dodatkowo , wtedy pomiędzy minusem a wyjściem powinno być od 0.2v do 5v skokowo . |
|
|
|
|
|