Ferrofluid, chłodzenie silnika. |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017
|
|
|
Tu nie chodzi o stojan, tylko o dziurę między stojanem a wirnikiem, zastosowanie ferrofluidu powinno "zwolnić silnik". |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018
|
|
|
Zrobiłem research. Cały patent z endlessa to to:
https://ferrofluid.ferrotec.com/products/ferrofluid-audio/apg-2100-series/
Pracuje w temperaturze 140 - do 225C. Do naszych potrzeb, zdecydowanie wystarczy .
tas napisał/a: | Jakaś mądra głowa wyjaśni zasadę działania? |
Ferrofluid "przeskakuje" podczas fazy pracy silnika, na stojan, podczas "niefazy" na magnesy, w zależności które pole magnetyczne jest silniejsze... To taka moja teoria. Przy okazji ciepełko w kuble przenosi... To taka moja teoria...
Udostępniam knowledge za free. Jak by jednak jakiś handlowiec to docenił, w ilości 8 ml, to się nie obrażę..
P.S. Nie kupować taniego szajsu na allegro, bo to jest ferrofluid do głośników edukacyjny - zapala się przy 89 lub 92C...Tylko to co podałem z linku. Patent Kanadyjczyków ujawniony . |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018
|
|
|
Za dużo kombinujecie. Ja mam mxusa v3 zalanego olejem do amortyzatorow i specjalne odpowietrzenia aby się nie lało nigdzie.
QS wymieka przy podjazdach przy nim. Tylko kabel bardzo Ciepły przy 300a w fazy i 90 z bateri |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018
|
|
|
pastek5 napisał/a: | i specjalne odpowietrzenia aby się nie lało nigdzie.
|
napisz coś więcej albo daj foty tych specjalnych odpowietrzeń |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
Mobwar
młodzik Mobwar
Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 59 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018
|
|
|
Ja tam zostaje przy oleju - gdyby jeszcze ferrofluid był tani można wlać 50 ml i mieć większą powierzchnię przenoszenia ciepła a tak nie wiadomo ile pochowa się go po drutach i blachach stojana. Z olejem nie ma problemu można wlac i 150 ml. Teraz silnik rozebrałem dla wymiany łożysk a olej zlałem do słoika. Ferrofluidu raczej się nie zleje i syf może się przypadkiem przykleić. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
pastek5 napisał/a: | Tajemnica |
no to szkoda,
ale mam nadzieję że jest to jakiś patent wyprzedzający zwykłe 'korki" odpowietrzające bo według mnie one mają sporą wadę albo raczej narobią w niedługim czasie problemu w postaci wody w silniku, tzn, podczas nagrzewania się oleju jego objętość rośnie i nadmiar ciśnienia uchodzi przez 'korek odpowietrzający" po czym ciśnienie maleje i zasysa do środka powietrze raz mniej raz więcej wilgotne ale jednak wilgotne które kondensuje w silniku , powtarzając ten proces kilkuset razy a nawet z tysiąc co wcale nie jest jakąś wielką ilością cykli dla silnika niestety ale w środku zabierze się sporo wody a ona doprowadzi do ....
mam przygotowaną "śrubę' w silniku do zalewania olejem transformatorowym ale ciągle zastanawiam sie nad sposobem "upustu / odpowietrzeniu' ciśnienia z silnika po rozgrzaniu i chodzi mi po głowie zamontowanie czegoś ala naczynie przeponowe które to będzie chronić silnik przed dostaniem sie do niego wilgoci z powietrza i oczywiście wszystkie wnioski jak i wykonane prze zemnie naczynie odpowietrzające udostępnię i nie będzie Tajemnicą
Mobwar napisał/a: | można wlać 50 ml i mieć większą powierzchnię przenoszenia ciepła |
na endlersie chłopaki pisały ze maksymalna ilość ferro do mxus to bodajże 8ml była do tego jakaś tabelka ze potem to tylko przeszkadza / nie daje efektu |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
Zbiorniczek (malutki) przelewowy to jest dobra myśl. Albo trochę dłuższa, cienka rurka (bardziej wężyk), zaślepiona i poprowadzona do skrzynki jako "magazyn na ciśnienie / olej" |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
Do popularnych 9c wystarczy 4-5ml ferro. Więcej powoduje zwiększony opór obrotu i nie pomaga w odprowadzaniu ciepła.
Na pewno olej bardziej zwiększa opory, też były wykresy na endlessie co i jak. |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Niedlugo otweram silnik po zalaniu ferro jakies 3 miesiace temu i odcinka 150stopni ktora zadzialala przez ten czas jakies 15-30 razy.
Uzylem taniego Ferro wrecz bardzo , zadnego profesjonalnego. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Tak sobie szukam info i z wiki znalazłem:
Magnes neodymowy ... ich temperatura Curie wynosi od 310 do 330 °C.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Magnes_neodymowy
Przypuszczam że w naszych silnikach są tylko neodymy* więc teoretycznie o przegrzanie magnesów przy stosowaniu ferro nie trzeba się raczej martwić.
*Ma ktoś jakieś info że jest inaczej? |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Maksymalna temperatura pracy spiekanych magnesów neodymowych waha się od 80 do 200 °C, w zależności od materiału magnetycznego. Istotny wpływ na wytrzymałość temperaturową tych magnesów ma także ich kształt, ściślej mówiąc magnes neodymowy wykonany z materiału wysokotemperaturowego nie rozmagnesuje się jeżeli będzie odpowiednio wysoki. Przyjmuje się, iż w takim przypadku stosunek średnicy do wysokości powinien wynosić minimum 0,7 lub magnes powinien być zamontowany w obwodzie magnetycznym.
Wystarczy się bardziej wczytać |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Nie ma to jak przecząca sama sobie viki . |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2018
|
|
|
Gdyby temperatura Curie była niska dla "naszych" silników to Sunman, ja oraz kilka osób które znam dawno miałby silnik na śmietnik. Większym problemem zdaje się roztopienie kleju na który są przymocowane magnesy do rotora - o tym można było już usłyszeć na forum |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
|