ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chiński silnik - rozbiórka
Autor Wiadomość
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006   Chiński silnik - rozbiórka

Czy ktos moze rozbbieal silniki 250W? chce powiercic w nim dziury dla wentylacji i chłodzenia:(
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006   

Ja rozbierałem tylko male silniczki elektryczne zasilane 2 paluszkami (czyli 3 v) więc bardzo ci nie pomogę ale zajżyj tu: http://www.wynalazki.mt.c...k%20elektr.html
Może Ci coś pomoże.
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Cze, 2006   

w tym poście troche na tej stronie krzysztof zrobił kilka zdjęć http://www.elektroda.pl/r...er=asc&start=30
 
 
krzysztof1980r
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Cze, 2006   

Kiedyś chciałem zrobić chłodzenie tym chińskim silnikom nawet miało być chłodzone sprężonym powietrzem bo chciałem na czas startu przeciażać mocno prądem. Zrezygnowałem z tego ponieważ zauważyłem że przeciążanie pradem niewiele daje. Wzrost mocy wyczuwa sie do 2x przeciążenia prądem dalej nie ma sensu bo nie daje to wzrostu mocy a jedynie idzie w grzanie uzwojeń i mamy piecyk i wychłodzenie tego też nic nie da wiec chłodzenie odpada. Przy prądzie nominalnym te silniki są tylko lekko ciepłe a bez sensu jest tak projektować aby jeździć na 2x przeciażeniu prądem bo bardzo spada sprawność. Więc postanowiłem przeciażać obrotami
(2x wyższe napięcie) a prąd nominalny wtedy silniki są nadal lekko ciepłe a mocy mam 2x wiecej. Te silniki testowałem podczas jazdy na 72V czyli z silnika 250W uzyskałem 750W przy 3x przeciążeniu napięciem i nominalnym prądzie a gdy dałem dodatkowo 2x prądem to wyszło ponad 1200W. Takie silniki aktualnie mam 3 w maszynie czyli 1200Wx3 to przy dużym przyspieszeniu wygina mi tylną oś (aktualnie to już drugie koło straciłem więc myśle o czterokołowcu)
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 02 Cze, 2006   

wszystko ok, ale nie moge zrobic juz bardoiiej miekkiej przekłądni. PRzekłądnia bedzie 1:12 i to juz koniec. Wiec silnik musi być chłodzony.

Przecizanie pradem - zgadza sie ze jest złe, ale czasami sie tego nie uniknie. Ponadto zauwaznmy, ze nawet bez przeciazania - jesli silnik ma 500W przy zasileniu 36V i sprawnosc 0,7 to nawet 150W mocy może się wytracać na grzanie. I z tym trzeba cos zrobic.

ten sam silnik przy pracy nominalnej 24V ma 250W i ciepłą jest mniej ale tez sie nagrzewa. ilosc ciepła jest proporcjonalna do mocy (o ile nie ma przeciazen pradowych)
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Cze, 2006   przeciażanie

krzysztof1980r napisał/a:
Kiedyś chciałem zrobić chłodzenie tym chińskim silnikom nawet miało być chłodzone sprężonym powietrzem bo chciałem (2x wyższe napięcie) a prąd nominalny wtedy silniki są nadal lekko ciepłe a mocy mam 2x wiecej. Te silniki testowałem podczas jazdy na 72V czyli z silnika 250W uzyskałem 750W przy 3x przeciążeniu napięciem i nominalnym prądzie a gdy dałem dodatkowo 2x prądem to wyszło ponad 1200W. Takie silniki aktualnie mam 3 w maszynie czyli 1200Wx3 to przy dużym przyspieszeniu wygina mi tylną oś (aktualnie to już drugie koło straciłem więc myśle o czterokołowcu)


Krzystof, a ciekawe jak będzie z moim silnikiem 2kW;)? Nominalnie ma
48V co przy 2000W wychodzi ok. 42 A. A ja bym mu dał 72V i kontrolował prąd do tych 42A max...uzyskiwałbym ok 3kW (4KM) ..to juz niezły skuter:) A swoją droga kontroler PWM to własciwie regulator napięcia, średnia sie podnosi i w pewnym momencie jest takie wypełnienie impulsów, ze silnik pracuje na nominalnym napieciu 48V, mimo akumulatorów na 72V .

pozdrawiam

Wiesiek
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Cze, 2006   Re: Chiński silnik - rozbiórka

Wirnik:
http://arbiter.pl/zdjecie/10791

Nawiercone otwory dla poprawy wentylacji:
http://arbiter.pl/zdjecie/10793

Wentylator od komutera:
http://arbiter.pl/zdjecie/10800

I jeżdzimy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group