|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Chiński silnik - rozbiórka |
Autor |
Wiadomość |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006 Chiński silnik - rozbiórka
|
|
|
Czy ktos moze rozbbieal silniki 250W? chce powiercic w nim dziury dla wentylacji i chłodzenia:( |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
|
|
|
|
krzysztof1980r [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Cze, 2006
|
|
|
Kiedyś chciałem zrobić chłodzenie tym chińskim silnikom nawet miało być chłodzone sprężonym powietrzem bo chciałem na czas startu przeciażać mocno prądem. Zrezygnowałem z tego ponieważ zauważyłem że przeciążanie pradem niewiele daje. Wzrost mocy wyczuwa sie do 2x przeciążenia prądem dalej nie ma sensu bo nie daje to wzrostu mocy a jedynie idzie w grzanie uzwojeń i mamy piecyk i wychłodzenie tego też nic nie da wiec chłodzenie odpada. Przy prądzie nominalnym te silniki są tylko lekko ciepłe a bez sensu jest tak projektować aby jeździć na 2x przeciażeniu prądem bo bardzo spada sprawność. Więc postanowiłem przeciażać obrotami
(2x wyższe napięcie) a prąd nominalny wtedy silniki są nadal lekko ciepłe a mocy mam 2x wiecej. Te silniki testowałem podczas jazdy na 72V czyli z silnika 250W uzyskałem 750W przy 3x przeciążeniu napięciem i nominalnym prądzie a gdy dałem dodatkowo 2x prądem to wyszło ponad 1200W. Takie silniki aktualnie mam 3 w maszynie czyli 1200Wx3 to przy dużym przyspieszeniu wygina mi tylną oś (aktualnie to już drugie koło straciłem więc myśle o czterokołowcu) |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 02 Cze, 2006
|
|
|
wszystko ok, ale nie moge zrobic juz bardoiiej miekkiej przekłądni. PRzekłądnia bedzie 1:12 i to juz koniec. Wiec silnik musi być chłodzony.
Przecizanie pradem - zgadza sie ze jest złe, ale czasami sie tego nie uniknie. Ponadto zauwaznmy, ze nawet bez przeciazania - jesli silnik ma 500W przy zasileniu 36V i sprawnosc 0,7 to nawet 150W mocy może się wytracać na grzanie. I z tym trzeba cos zrobic.
ten sam silnik przy pracy nominalnej 24V ma 250W i ciepłą jest mniej ale tez sie nagrzewa. ilosc ciepła jest proporcjonalna do mocy (o ile nie ma przeciazen pradowych) |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Cze, 2006 przeciażanie
|
|
|
krzysztof1980r napisał/a: | Kiedyś chciałem zrobić chłodzenie tym chińskim silnikom nawet miało być chłodzone sprężonym powietrzem bo chciałem (2x wyższe napięcie) a prąd nominalny wtedy silniki są nadal lekko ciepłe a mocy mam 2x wiecej. Te silniki testowałem podczas jazdy na 72V czyli z silnika 250W uzyskałem 750W przy 3x przeciążeniu napięciem i nominalnym prądzie a gdy dałem dodatkowo 2x prądem to wyszło ponad 1200W. Takie silniki aktualnie mam 3 w maszynie czyli 1200Wx3 to przy dużym przyspieszeniu wygina mi tylną oś (aktualnie to już drugie koło straciłem więc myśle o czterokołowcu) |
Krzystof, a ciekawe jak będzie z moim silnikiem 2kW;)? Nominalnie ma
48V co przy 2000W wychodzi ok. 42 A. A ja bym mu dał 72V i kontrolował prąd do tych 42A max...uzyskiwałbym ok 3kW (4KM) ..to juz niezły skuter:) A swoją droga kontroler PWM to własciwie regulator napięcia, średnia sie podnosi i w pewnym momencie jest takie wypełnienie impulsów, ze silnik pracuje na nominalnym napieciu 48V, mimo akumulatorów na 72V .
pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|