Rower przeprawowy - utility bike |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Płytka mocująca napinacz wyrzeźbiona z nierdzewki o grubości 2mm.
Do mocowania wykorzystane zostaną 4 śruby które w oryginale mocowały sterownik.
Na razie pełen sukces, wszystko pasuje i mieści się pod obudową.
20171229_162848.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 310 raz(y) 3,12 MB |
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
Element napinacza z łożyskiem pełniącym funkcję rolki
i pierwsza przymiarka
20180104_130227.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 298 raz(y) 3,02 MB |
20180104_161957.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 316 raz(y) 1,75 MB |
|
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
bardzo fajnie zrobiłeś to, ewidentnie lepiej od fabryki |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
Dzięki Kajman.
Jeszcze trochę zostało do zrobienia a potem testy.
Mam nadzieję że będzie działało bezawaryjnie.
Wszystkie elementy napinacza są robione ręcznie przy pomocy podstawowych narzędzi (piłka do metalu, pilniki, iglaczki, płótno ścierne, wiertarko wkrętarka, wiertła no i oczywiście imadło zamocowane na porządnym stole warsztatowym) a materiałem jest złom a raczej co lepsze elementy wybrane ze sprzętu który ląduje na złomie.
Sporo robocizny ale koszt ostateczny równy zero wydanych środków pieniężnych.
Jednym słowem hobby w czystej postaci |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
Prawie każdy facet lubi majsterkować, ale to jest majsterkowanie level master Życzę pomyślnych testów, na pewno będzie fajnie śmigać. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018
|
|
|
Nie przesadzajmy z tym master level. Po prostu kilka pilniczków i imadło
Pro to by był jakiś CAD i obrabiarka numeryczna.
Aktualnie jest rzeźbienie w metalu.
i kolejna przymiarka
20180104_134724.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 2,55 MB |
20180104_223112.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 298 raz(y) 2,53 MB |
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018
|
|
|
Prawie gotowe. Czas na testy.
20180104_153545.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 2,32 MB |
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
Pierwsza jazda testowa zaliczona. Napęd działa rewelacyjnie
Podczas testu silnik napędzany był sterownikiem 17A.
Aku 12s lipo.
Błoto na ramie jeszcze z lata. Teraz tylko czysty śnieżek
20180122_205839.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 324 raz(y) 3,61 MB |
|
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
mierzyłeś ile A pobiera na 12s? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
No ten sterownik więcej niż 17A z akumulatora nie weźmie.
Czyli max 17A.
Nieistotne czy aku jest 12s czy 10s to prąd maksymalny dla tego sterownika to 17A.
Czyli w szczycie z aku 12s jest pobierana moc około 800W.
Troszkę sporo ale wczoraj katowałem go po śniegu po którym nie dało się jechać mięśniowo a na samym silniku szedł jak czołg |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
Masz w planie zmianę / modyfikację sterownika czy 17A wystarcza ? W sumie jak na mida to dość dużo mocy. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
sirgregs napisał/a: | No ten sterownik więcej niż 17A z akumulatora nie weźmie.
Czyli max 17A.
Nieistotne czy aku jest 12s czy 10s to prąd maksymalny dla tego sterownika to 17A.
Czyli w szczycie z aku 12s jest pobierana moc około 800W.
Troszkę sporo ale wczoraj katowałem go po śniegu po którym nie dało się jechać mięśniowo a na samym silniku szedł jak czołg |
Ale to nie jest aż taki wzrost, fabrycznie to chodzi do 13A jak mierzyłem, więc powinno pożyć na tych 17A.
W ogóle ciekawą teorię słyszałem o tych silnikach w napędzie, że występowały też jako silnik wycieraczek w jakimś starym audi 80 czy innym |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
Mam w planie dać mniejszy sterownik albo tego co jest wykastrować.
Wydaje mi się że 10A w zupełności wystarczy. Pomęczyłem go na tych 17A żeby przekonać się że wszystko działa jak powinno. I działa i wystarczy męczenia. To ma być bezawaryjne i ekonomiczne. Nie potrzebuję więcej niż 400W w rowerze.
A teoria z silnikiem od wycieraczek od Audi 80 zabawna conajmniej.
We współczesnych autach silniki wycieraczek to silniki szczotkowe a w takim zabytku miał niby siedzieć BLDC ... mocno naciągane. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018
|
|
|
Też mnie to dziwiło, ale historię sprzedał mi jakiś podmiejski serwis pod Warszawą, swoją droga miał kółka plastikowe po 70-90zł. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018
|
|
|
Zdjąłem jeszcze 2,5mm materiału z obudowy w miejscu gdzie pracuje większe koło zębate żeby było tyle samo luzu z obu stron koła.
Wygląda na to że silnik jest skończony. Teraz trzeba testu długodystansowego.
20180125_094515.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 305 raz(y) 1,31 MB |
|
|
|
|
|
|