|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Skuter Zerobike problem |
Autor |
Wiadomość |
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018 Skuter Zerobike problem
|
|
|
To mój pierwszy temat na tym forum. Serdecznie witam wszystkich E-bikerów!
Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto pomoże mi z moim nabytkiem. Otóż jest to skuter chiński firmowany logo Zerobike. Kupiłem go na aukcji bez żadnej możliwości przetestowania.
Zaraz po przywiezieniu okazało się że silnik nie pracuje, ładowanie baterii (są dwie 60V 26Ah na zmianę), i nadal nic. Po którymś razie silnik ruszył na podłączonej ładowarce. Skuter ładnie ciągnie, wszystko działa 3 zakresy mocy itp. Jedzie 50km/h. Wyłączam stacyjkę i po ponownym włączeniu znów nie działa. Okazało się że pomaga reset baterii, ale tylko przy włączonej stacyjce. Szybka myśl, hebelek i sprawa powinna być załatwiona.
Następnego dnia przy próbie instalacji hebla okazało się że reset już nie pomaga. Sprawdziłem wtyczki, silnik wedle intrukcji z forum, halle OK, baterie trzymają po 59v. Przy pomiarze tranzystorów, na jednej z faz nie mam rezystancji. A więc sterownik. I tu nagle po kolejnym podłączeniu baterii, znów działa! (do momentu wyłączenia kluczyka).
Mam 5v na manetkę, hamulce i stopka mają podłaczony brzęczyk. W momencie ponownego włączenia zapłonu na jednym z trzech kabli do przełacznika zakresu mocy napięcie skacze od 1 do 4,7v. A po "resecie" baterii mam tam stałe 4,8v i wtedy wszystko działa.
Czy miał ktoś podobny problem?
Jeśli czeka mnie wymiana sterownika, czy GT 1500 da radę.(według oznaczeń na moim sterowniku ma on 48V 3000W)?
Oznaczenie sterownika w załaczniku.
27537557_1759520304140175_354282434_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 349 raz(y) 969,66 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
|
|
|
Wydaje mi się, że problem to bateria gdyż przy rozruchu pobiera jak sądzę max.prąd czyli ponad 60A. Jeśli to jeszcze bateria żelowa i używana, albo długo nie używana to raczej na niej (nich) nie pojeździsz.Spróbuj uruchomić bez obciążenia, czyli koło w powietrzu to "siad" baterii będzie mniejszy i powinno ruszyć albo spróbuj podłączyć baterie równolegle aby uzyskać rozdział prądu na dwie i wówczas zobaczysz co się dzieje. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
|
|
|
Jakie to ma baterie i jak robisz reset? Jeśli na ładowarce i z podniesionym kołem działa za każdym razem, to pewnikiem coś z baterią. Dawaj foty |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
|
|
|
Mój reset polega na tym że na włączonej stacyjce, po prostu odpina złącze baterii i podpinam (bez ładowarki), wtedy silnik nie zależnie od tego czy w powietrzu czy na ziemi działa bez wysiłku. Skuter normalnie jedzie. Aż do "zgaszenia" stacyjką.
Baterie są dwie, na obu reaguje tak samo. Pozostawiłem go z włączonymi światłami na około 30min. Spadek napiecia był o ok 1v.
Podejrzewam że poprzedni właściciel nie poradził sobie z tą usterką i kupił drugą baterię bo przebiegu to to ma tylko 350km, a jest z 2012roku.
Bateria to Lithium- Eon 60v 28Ah. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
|
|
|
Z Twoich informacji nic,ale to nic nie wynika.Napięcie nie pozwala ocenić nawet typu baterii.Nie ma też pomiaru baterii, gdy silnik pracuje i w momencie kiedy włączasz stacyjkę a on nie rusza.Poproszono Cie o zdjęcia baterii i nadal ich nie ma, więc i pomocy czy rady nikt Ci nie da bo przyczyn może być "pierdylion" od przetarcia izolacji jakiegoś kabelka poczynając. |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Rzeczywiście może być to trochę nie jasne. Streszczę:
1. przekręcam stacyjkę- brak reakcji napędu,
2. odpinam i zapinam wtyk baterii, przy włączonej stacyjce- skuter działa w 100% (a w 3 trybie manetki, podobno nawet 120% mocy).
obie operacje bez podłączonej ładowarki, przy czym 2 opcja nie zawsze działa. Wtedy patrz punkt 1.
Postaram się zamieścić dokładniejsze pomiary baterii,
Tak wyglądają baterie:
oznaczenie eon w nazwie to chyba nazwa indyjskiego producenta. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Sprawdź te baterie woltomierzem pod dużym obciążeniem zewnętrznym, obciążając je np. 5 żarówkami samochodowymi od reflektorów połączonymi w szereg. Warto też rozebrać baterię by zobaczyć, co tak naprawdę siedzi w środku.
Inaczej nie dojdziesz o co biega. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Trzy razy poinformowałeś forum, że napęd raz działa a raz nie,zamieściłeś nawet zdjęcie obudowy baterii licząc, że wszystko jasne.Nadal nic nie jest jasne a chodziło o zdjęcie BATERII a nie jej obudowy które nic nie daje. Nawet napis też niczego nie sugeruje gdyż typów ogniw LiJon jest bardzo wiele i mają różne napięcia nominalne.Ważniejsze jest podanie danych ładowarki i czy bateria się ładuje,czy to ładowarka fabryczna czy jakiś zamiennik, jej napięcie "jałowe" czyli bez obciążenia,czy to ładowarka transformatorowa a zdjęcie wnętrza baterii pozwoli ocenić i typ ogniw no i czy w baterii jest np.BMS.Jednym słowem nie jest ważne czy startuje czasami czy też nie a raczej dlaczego tak się dzieje a tego bez dokładnych danych nie da się ocenić.Słowo "Eon" też nic nie znaczy gdyż ważne jest wnętrze tej "dziwnej" baterii |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Ustal czy masz dostęp do styków AKUMULATORA - przed sterownikiem. Sprawdz czy z aku idą tylko 2 kable + i - czy jest inny jeszcze kabel. Sprawdz w obu przypadkach (gdy jest dobrze i zle) czy jest TAM napięcie i jakie ono jest.
Pokaz zdjęcie wnetrza aku.
Z drugiej strony moze byc to paradoksalnie 'problem' stacyjki, przekaznika , iskrzenia styków w taki sposob ze zakłóca/blokuje sterownik, w trakcie zalaczania pod prądem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 03 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
|
|
|
Bateria, ładowarka i cały skuter jest raczej w takiej postaci jak wyszedł z fabryki.
Bateria ma tylko dwa bieguny, złącze typu anderson. do ładowarki równiez dwa bieguny.
Jutro, tzn dziś postaram się porobić więcej pomiarów i zdjęć. Jak na razie nie miałem na to czasu ze względu na pracę. |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
|
|
|
Ok, dzisiaj zgodnie z Waszymi uwagami rozebrałem baterię, jest BMS, bateria składa się z 17 bloków, na żadnym z ogniw, chyba LiPo, nie ma żadnych oznaczeń oprócz płytki spającej je po 6 sztuk
ładowarka jest transformatorowa z chłodzeniem i inteligentną diodą
Ładowarka bez obciążenia daje na wyjściu 70V, po podłączeniu baterii 69V
Pomiar baterii pod obciążeniem (5xżarówka H7 12V 55W w szeregu): bateria 68V i trzyma długo, każdy z bloków 3,98- 3,99V. Taki e same wyniki przy pracującym silniku na maksymalnych obrotach.
Bateria bez obciążenia ma 69V i każdy z bloków po 4,06V
Mam jeszcze takie spostrzeżenia, dziś po kilku wyłączeniach i włączeniach stacyjki, (4/100 razy) skuter zadziałał bez konieczności "resetu".
Gdy testowałem różne możliwości około 3 razy przy odkręconej na max przepustnicy i włączeniu stacyjki, silnik kopnął jakby dostał napięcie na którąś z faz. Tylne koło ma również bicie odczuwalne na kierownicy, ale i widoczne jest że chodzi troszkę.
Na koniec postanowiłem sprawdzić czy to nie osprzęt robi mi problemy, odłączałem wszystkie wtyczki żeby zostawić tylko niezbędne do pracy silnika. Zostały mi tylko 2:
jedna to 60v na stacyjkę, a w drugiej mam
-60v ze stacyjki
-5V na manetkę gazu
-sygnał gazu
-i 2 kable, na których nie ma żadnego napięcia, jest masa
Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki mam tam to samo, silnik nie działa. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
|
|
|
może się w stacyjce wypaliły styki, dlatego raz działa raz nie? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
|
|
|
Oczywiście na stacyjkę idzie i wraca 69V, a nie 60 tak jak napisałem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
|
|
|
Kabelki od hamulców są odpięte?
Sprawdź całą wiązkę, czy nie ma gdzieś przetartych, przerwanych przewodów.
Najczęściej występuje to przy wyjściu przewodów z ramy do kierownicy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
|
|
|
Zastąp stacyjke zewnetrznym przełącznikiem. Sprawdz czy nie ma w tym obszarze przekaznika, w ktorym sklejaja sie styki.
Ps pakiet z przodu wygląda na spuchniety ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|