Problem z uruchomieniem chińskiego sterownika |
Autor |
Wiadomość |
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Nie 25 Mar, 2018 Problem z uruchomieniem chińskiego sterownika
|
|
|
Witam serdecznie
Zakupiłem sterownik z tej aukcji
LINK
Po podłączeniu niezbędnych przewodów niestety brak reakcji z wyjątkiem mrugającej Diody.
Jest mi ktoś w stanie doradzić co jest przyczyną takiego zachowania sterownika ?
Niestety chińczykowi nie chciało się przykleić na wtyczki opisów , ani nie raczył odpisać na zapytanie.
Na początek opisze co wiem i co zrobiłem.
1) podłączyłem zasilanie 71V plus i minus do baterii
2) podłączyłem przewody fazowe do silnika
3) Podłączyłem wszystkie 5 przewodów hallotronów.
4) podałem napięcie 71V do styku VCC wtedy sterownik zareagował mrugając cały czas diodą.
5) podłączyłem manetkę do wtyczki 3 pinowej na której panuje napięcie 5V pomiedzy czarnym a czerwonym , a na trzecim przewodzie wtedy jest napięcie w zależności od wychylenia manetki. Mam nadzieje że to jest ta wtyczka odpowiedzialna za manetkę.
6) próbowałem łączyć 2 pary wtyczek (tylko 2 pary wtyczek maja możliwość połączenia) myslałem że uruchomi sie tryb samo nauki ale niestety brak reakcji .
Wszystkie połączenia solidnie zlutowane. Jest mi ktoś w stanie pomóc ?
na koniec kilka zdjęć.
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 25 Mar, 2018
|
|
|
Twój sterownik bardzo przypomina budowa i rozmieszczeniem elementów na płytce GT1500 rózni sie szczegółami . Nie widzę na fotografii z aukcji wiązek które można by posądzić o odpowiedzialność za samo nauke ty tez nie dołączasz fotografii wiązek przewodów.biorac pod uwagę nazwę i podobieństwa spróbuj rozkminić kable analogicznie do GT1500
Moim zdaniem prawdopodobne są dwa scenariusze :
- sterownik nie ma funkcji samo nauki wyprowadzonej z płytki wiązką na zewnatrz lub wcale jej nie posiada wiec puki nie podłączysz kabli prawidłowo nie ruszy
-łącząc kable na pałę uszkodziłeś sterownik |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
załączam zdjęcie z wtyczkami :
Wtyczka do której podłączyłem manetkę to jest ta u samej góry na zdjęciu, a jej przewody dochodzą do pól płytki następująco:
- Zielony "SD" tu mam podłączone sygnał z halotronu manetki
- Czarny "GDN" (wiadome)
- Czerwony "4.3V" tu mam podłączone zasilanie halotronu manetki
Czyli manetka jest podłączona raczej dobrze a przynajmniej zgodnie z tematem na forum "Oznaczenia pinów na PCB sterowników"
Cytat: | -łącząc kable na pałę uszkodziłeś sterownik |
nie łączyłem na pałę, nic nie było zamieniane kombinowane tylko dokładnie tak jak jest obecnie czyli tak jak opisałem w pierwszym poście.
Co więcej mogę dodać ze dioda mruga 7x potem przerwa na dłuższy moment.
Ma ktoś jakieś pomysły ? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Tak po mojemu to wygląda biorąc analogie z GT1500 jedynie wątpliwości mam czy dobrze rozpoznaje złącze manetki co miej na uwadze
pierwsze co się rzuca w oczy to masz przewody odpowiedzialne za włączanie/wyłączanie hamowania regeneracyjnego ( to te dwa pojedyncze kable łososiowe jednak łączyłeś kable na pałkę ;P )) wiec nie ruszy ci silnik z miejsca bo sterownik rozpoznaje to jako hamowanie rozłącz je i powinno wszystko zadziałać jak należy |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Z tymi 2 wtyczkami próbowałem rożnych kombinacji łączenia i zawsze brak reakcji
A przewody z tej wtyczki którą opisałeś jako manetka dochodzą :
- czarny "GDN"
- czerwony "5V"
- zielony "ZL"
czyli znowu nawiązując do tematu "Oznaczenia pinów na PCB sterowników"
ZL - sygnał z PASu |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Odłączyłem zasilanie główne , następnie przy zwartych białych przewodach (samonauki ?) załączyłem stacyjkę , aby wyczerpać elektrolity (VCC) , i wtedy silnik drgnął .
Nasuwa mi się myśl że sterownik wystartował gdy napięcie spadło (na elektrolitach) poniżej jakiejś wartości. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
jak napisałem nie mam pewnosci czy to manetka bo nie pokazujesz kompletu wtyczek wiec nie bede sie przy tym upierać. Te dwa kabelki łososiowe jak rozumiem rozłączyłeś teraz i zaczeło cos sie dziac ale jak sam podejrzewasz nic wiele bo za niskie napięcie w baterii jest , na sterowniku masz napisane napiecie odciecia 62V jeśli ci spadło w akumulatorze napięcie do 62V to sterownik odłącza silnik naładuj akumulator i działaj |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Jest pewien przełom w sprawie , te tykania silnika dały mi do myślenia i podłączyłem sterownik pod mniejszą ilość cel baterii i eureka koło się kręci
Z tym że po dalszych testach uświadomiłem sobie że działa tylko w zakresie 35V - 60V napięcia zasilania. Podejrzewam że chińczyk przykleił złą naklejkę na ten sterownik lub źle go ustawił I tutaj rodzi się kolejny problem do rozwiązania, jak zmodyfikować sterownik aby pracował do napięcia 84V (20S) . W okolicach pinu VSS jest napis na płytce 60V , czy ma to jakiś związek ze sprawą ? może zworka w tym miejscu ? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | A kondensatory są na 100V ? |
Tak dokładnie 100V |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Śro 28 Mar, 2018
|
|
|
Udało mi się problem rozwiązać . Wylutowałem rezystor 24kOhm (ten przy samym VCC)
Zastąpiłem go tymczasowo potencjometrem który ustawiłem ponad 24kOhm i sterownik zaczął poprawnie pracować na większym napięciu . Jak naładuje do pełna baterie (84V) to ustawię odpowiednią rezystancje i wlutuje taki rezystor stały. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|