Przesiadka z motocykla |
Autor |
Wiadomość |
mikarosek5
początkujący
Dołączył: 22 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018 Przesiadka z motocykla
|
|
|
Dobry wieczór.
Na początku chciał bym przywitać i pozdrowić wszystkich użytkowników forum.
Przypadkowo trafiłem na YouTube na filmiki o rowerach elektrycznych i tak sobie pomyślałem ze chętnie wymienił bym mojego antyka (Mz etz250) na coś elektrycznego.
Motocykl wykorzystuje na dojazdy do szkoły około 10 km w jedna stronę.
Przeglądałem różne gotowe rozwiązania ale niestety wykraczają one poza mój budżet.
Widziałem że można przebudować rower na elektryczny więc pomyślałem ze poszukam forum na którym dopytam czy za cenę sprzedaży motocykla jestem w stanie przerobić mój rower na coś w miarę sensownie jeżdżącego.
Początkowo moją uwagę zwróciłem uwagę na rozwiązania od majfrendów.
Zastanawiam sie czy coś takiego sprawdziło by sie w moim rowerze.
Silnik+kontroler
Wiem ze do rozwiązania będę potrzebował jeszcze ogniw.
Czy rozwiązanie w powyższym linku będzie miało sens i na jaką żywotność mogę liczyć ?
Pozdrawiam serdecznie i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018
|
|
|
Pomijam fakt ze mało która standardowa rowerowa rama zniesie moc 5kW to wydaje mi sie absolutnie irracjonalne na dojazdy do szkoły e-bike o takiej mocy na dojazdy wystarczy spokojnie silnik o legalnej mocy 250W ewentualnie do 1500W jezeli oczekujesz czegoś wiecej niz dojazdów dom-szkoła-dom jesli szczególnie zależy ci na trwałości to wybieraj silniki bez przekładniowe na forum koledzy maja zestawy w róznych konfiguracjach do elektryfikacji roweru warto sie im przyjrzeć |
|
|
|
|
mikarosek5
początkujący
Dołączył: 22 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018
|
|
|
A taki silnik 1500W nie będzie "Zamulać"?
W końcu przesiadka z czegoś co ma 15 kw na cos co ma 1,5kw to nie brzmi jakoś zachęcająco i obawiam sie ze osiągi bedą mierne. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2018
|
|
|
Zdawało ni sie czy chciałes sprzedać motorek by za uzyskana kase przesiąść sie na rower elektryczny ,nie spodziewaj sie osiągów SR70 za kwote 2kpln . Może tak, określ sie jakie ma mieć osiagi ten twoj nie przymulajacy rower tzn prędkość maksymalna i zasięg a szybko sie dowiesz że coś elektrycznego roweropodobnego o porównywalnej mocy/przyspieszeniu do etz 250 i przyzwoitym zasiegu kosztuje tyle co niezły samochód konwersja roweru na 5kW e-bike to wydatek 5kpln+ ( bliżej 10kpln niż 5kpln) zapewniam cie że przyspieszenia 1,5kw silnika w rowerze sa całkiem całkiem v-max zależy od nawoju moze byc 45km/h a moze byc i 60km/h kosztem momentu( przspieszenia)
P.S w młodych latach miałem etz 251e osiągało to realnie około 130km/h( bo wiadomo licznik zamkniety na 140 ;P ) ale przyspieszenie satysfakcjonujace kończyło sie po przekroczeniu 90km/h ebike który osiąga 100-120km/h ma duzo lepsze przyspieszenie od mz i kosztuje tyle co 10 eMZetek a ma moment wiekszy niz K20 hondy |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2018 Re: Przesiadka z motocykla
|
|
|
mikarosek5 napisał/a: | ...czy za cenę sprzedaży motocykla jestem w stanie przerobić mój rower na coś w miarę sensownie jeżdżącego |
w takich piniądzach to kupił bym skuterek
skoro śmigasz MZ-tą to masz kat A ?
szukać nie popularnej pojemności 150-200ccm |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 01 Maj, 2018
|
|
|
Ebike nigdy nie będzie tańszy niż spaliniak w budowie/zakupie. Zwłaszcza jeśli mierzysz w takie same moce |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018
|
|
|
To może przerób tą mz , to by był ciekawy projekt Na bebechy spalinowe na pewno się znajdzie kupiec , graty do eletryfikacji kupisz używane , jest sporo okazji u nas nawet np no i potem nawet sprzedać taką maszynę nie będzie miał żadnego problemu , jak bym szedł w coś takiego , tylko jak nie kumasz czaczy w tym temacie to będzie ciężko ale do zrobienia , od tego jesteśmy :-)No i będziesz posiadaczem perełki , znam ziomka co obecnie przerabia simsona s51 na elektryka |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018
|
|
|
moim skromnym zdaniem lepiej budować taki emotobike na ramie z fata . rama motocyklowa zeżre ogromna ilość mocy na sama masę . fat jest milion razy lżejszy a jazda na nim jednak imho bardzo przypomina jazdę na moto. ograniczeniem jest wybór ram bo albo market albo miliard talarów za firmówkę albo aliexpress , zwłaszcza jak sie chce fatfulla . sam mam rozterkę odnośnie mojego fata czy ryzykować i próbować zrobić fulla ze sztywniaka , bo widelec to nie problem ale amelinowa rama full z ali to wydatek ok 1500 kredytów bez kosztów transu i być może cła... |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018
|
|
|
tylko dlaczego te fatowe ramy takie mautkie??? |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018
|
|
|
No na pewno jest cieższa ale jaka kultowa i na pewno takich przeróbek jest mało a trzeba robić to czego nie ma a nie klepać schematy ,ja widzę to tak 🙂 |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2018
|
|
|
ja nie widzę tego ...
obrazek się nie pokazuje |
|
|
|
|
fiksiu
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2018 Posty: 27 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2018
|
|
|
Sam przez chwilę myślałem o elektrycznym moto.
Ale na tą chwilę cena pakietów zabija projekt.
Najlepszy był by cały dawca.
Zajechana 125 w dwusuwie albo jakaś krosowa 50ka max 125.
Wtedy waga była by ok 70kg i konstrukcja znosząca prędkości 100-140
Silnik minimum 10KW+ sterownik+ baterie cenowo wychodzi z 10k zł co traci sens bo za pół tej ceny mamy sprawny motocykl. |
_________________ HARO full.. 1300W 48V 17.5Ah |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2018
|
|
|
fiksiu napisał/a: | Silnik minimum 10KW+ sterownik+ baterie cenowo wychodzi z 10k zł co traci sens bo za pół tej ceny mamy sprawny motocykl. | ale za to za masz za 10-15k pln za legalny pojazd o mocy większej ( do 11kW będzie legalny jeśli baza była 125cc )lub zbliżonej do najmocniejszych konstrukcji customowych falcopodobnych e-bików w podobnej cenie jak nie niższej wiec dla kogos komu zalezy na legalnosci i mocy i ma kat A lub B to jest ciekawa opcja |
|
|
|
|
fiksiu
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2018 Posty: 27 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018
|
|
|
Jak napisałem za pół ceny lub 3/4 masz sprawny motocykl o podobnych lub znacznie lepszych osiągach.
Też legalny.
Nie wydaje mi się aby elektryczne 10KW jeździło lepiej niż 30-40ps w benzynie.
Mam moto 40ps
Nie mam roweru 10KW
Więc o osiągach tylko gdybam.
Wydaje mi się ekonomicznie nieuzasadnione.
Za to jeśli cena była by podobna bez wahania wybrał bym elektryka.
Chyba że robimy to bo tak chcemy i dla zabawy.
A koszty nie są priorytetem.
Potrafię zrozumieć wszystko -- mam autko zdalnie sterowane droższe od mojego roweru.
Służy tylko do zabawy.
Nie wiem czy jest sens wogóle porównywać to do falcolna.
Falcoln to mimo wszystko rower.
W taką rame motocyklową po wywaleniu silnika,skrzyni da się wpakować potężną baterie.
Pewnie dwa-trzy razy większą.
Mogło by być ciekawie. |
_________________ HARO full.. 1300W 48V 17.5Ah |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018
|
|
|
myślę, że wrażenia z 10kW kontra 29kW z dwusuwa mogłyby być porównywalne, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów byłaby raczej dominacja elektryka. Mówię o stałych 10kW, więc chwilowo pewnie by pod te 20-30 podchodziło. |
|
|
|
|
|