|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Usunięcie blokady prędkości z napędu Ecobike 250 W |
Autor |
Wiadomość |
mixx22
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 01 Maj, 2018 Usunięcie blokady prędkości z napędu Ecobike 250 W
|
|
|
Witam,
posiadam rower z ww. napędem na przednie koło (zestaw do konwersji- jakaś odmiana chińskich napędów i sterowników).
Roweru używam głównie do jazdy po „dziczy”. Niestety napęd szybko traci moc na podjazdach. Zwiększenie mocy lub momentu obrotowego chyba nie jest możliwe, dla tego napędu. Jednak rozpędzenie się do większej prędkości pomoże pokonać dłuższe wzniesienia.
Podobno do usunięcia blokady 25 km/h służą zworki w sterowniku. U mnie zachęcająco wyglądają zworki opisane sw vb+. Nie znam się za bardzo na elektronice, dlatego proszę o sugestie.
Myślałem też, aby do roweru dodać dodatkowo napęd centralny 250 W. Miał ktoś doświadczenia z takim zestawem (2x 250 W)? Dzielność pokonywanie wzniesień będzie zbliżona do np. silnika 500 W czy para pójdzie w gwizdek?
Pozdrawiam
tylP70625-105535.jpg zworki |
Pobierz Plik ściągnięto 687 raz(y) 792,92 KB |
controllerP61009-181342.jpg naklejka na kontrolerze |
Pobierz Plik ściągnięto 666 raz(y) 663,57 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018
|
|
|
Zestawy do konwersji chyba nie posiadają żadnych ograniczeń napięciowo-szybkościowych. Według naklejki znamionowej twojego sterownika, moc jaką może pobierać silnik wynosi od 500W do prawie 600W,problemem może być tylko bateria która nie jest w stanie oddać prądu 14A i odbierasz to jako "słaby" silnik.Można też troszkę zwiększyć moc sterownika (czyli prąd) przez lekkie nadlanie bocznika który jest z drugiej strony (tej z elementami) płyty sterownika.Lepszą metodą jest zwiększenie napięcia baterii z 36V do np.48V co również zwiększy moc (zwiększenie mocy jest możliwe). A generalnie to w czasie "dalekich" wycieczek ważna jest pojemność baterii,ty nie podałeś ani jaka to bateria ani jakiej pojemności.
Drugi silnik? to tylko większa bateria i tym samym większe zużycie energii baterii i nie sądzę by ktoś z forum takie "dziwadło" budował albo jeździł. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018 Re: Usunięcie blokady prędkości z napędu Ecobike 250 W
|
|
|
mixx22 napisał/a: | Niestety napęd szybko traci moc na podjazdach. Zwiększenie mocy lub momentu obrotowego chyba nie jest możliwe, dla tego napędu. Jednak rozpędzenie się do większej prędkości pomoże pokonać dłuższe wzniesienia.
Podobno do usunięcia blokady 25 km/h służą zworki w sterowniku. |
Czy przy naładowanym aku masz blokadę 25 km/godz ?
Zrób zdjęcie,opis parametrów akumulatora. Jesli aku będzie sprawny i jest na 36V to powinna być osiągana prędkość około 35-38 km na godz. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mixx22
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018
|
|
|
Witam,
blokada to jest jakieś zabezpieczenie producenta przed przekroczeniem prędkości - niezależne od stanu akumulatora. Po przekroczeniu 25 km/h wspomaganie jest odcinane - niezależnie czy jak używam manetki gazu, czy korzystam z czujnika pas.
Może blokada jest zaszyta poza sterownikiem. załączam dodatkowe zdjęcia. Spróbuje jeszcze rozebrać i sfotografować wnętrze skrzyneczki ze zdjęcia ecoset-front-rack-function3
Co do drugiego silnika to miałby on drugie, niezależne zasilanie (baterie). Pomysł rzeczywiście dziwny (zaczerpnąłem go z roweru HPC Tornado), ale tak myślę, że na tylne koło będzie działać silnik + nogi, a z przedniego napędu uzyskam efekt wyciągania. Generalnie większość czasu jeżdżę bez wspomagania - używam przy skomplikowanych podjazdach, sypkich piaskach (plaże itp.)
Pozdrawiam
aaa-P60911-124816.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 822 raz(y) 698,46 KB |
aaaP61009-181425.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 906 raz(y) 418,57 KB |
bateriaP70507-190504.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 571 raz(y) 703,79 KB |
ecoset-front-rack-function3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 599 raz(y) 18,83 KB |
ecoset-front-rack-function2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 698 raz(y) 32,67 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 03 Maj, 2018
|
|
|
Te blokady 25 km są w zasadzie w kazdym firmowym rowerze - w sterowniku lub zintegrowanym kontrolerze, zablokowane lub b.trudne do usunięcia.
Ale Ty pisałeś o zestawach uniwersalnych do konwersji, a w nich raczej się tego 'zaszytego-zablokowanego' na stale nie spotyka lub jest zlacze-zwora do samodzielnego usunięcia.
A opis zestawu do konwersji nie zawiera informacji o tym ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mixx22
początkujący
Dołączył: 25 Cze 2017 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018
|
|
|
Do zestawu to nawet nie ma porządnej intstrukcji montażu
Poddałem się i zakupiłem centralnego bafanga. Na razie za krótko testowałem. Dwa silniki działają tak jak się spodziewałem - jak centralny nie ma siły to załączenie drugiego ożywia rower. Niestety masa roweru wzrosła do ok. 28 kg. Planuje testy na piachu - plaże itp. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|