|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Test żywotności ogniw |
Autor |
Wiadomość |
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2018
|
|
|
Napiszę jak tylko mi reszta ogniw przejdzie testy bo je śli mam ich przetestowanych np 20 modeli już można wyciągać wnioski.
Ale to będę opisywać na tym drugim forum, zresztą jest tam trochę więcej wykresów niż tutaj no i dyskusja bardziej rozwinięta |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16 Maj, 2018
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Jeżeli ta brązowa kreska to VTC5 to wygląda że są nieśmiertelne |
Zobaczysz teraz jak zmieni się ich cena. Będą droższe od GA |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 16 Maj, 2018
|
|
|
I to jest powód dla których nigdzie w sieci nie ma żadnych badań nad żywotnością praktyczną, nie ma porównań, nie ma tabel, nie ma nic poza tymi bzdurami w notach.
Poza bardzo wąską grupą zawodowo związanych z tematem nikt poza nimi nie potrzebuje takich informacji, a są wręcz szkodliwe dla ogółu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018
|
|
|
Tas, nie doczytałem, jaką dajesz im przerwę między cyklami? Zdążą się wystudzić? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018
|
|
|
Nie ma żadnej przerwy, w praktyce nikt nie czeka na ostudzenie ogniw tylko wpina w ładowarkę od razu po powrocie do domu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018
|
|
|
Ja zawsze czekam Takie coś jeszcze bardziej je degraduje Ale i krzywe wyjdą lepsze na ciepło. |
|
|
|
|
wesmar
stażysta wesmar
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018
|
|
|
Jeżeli Was interesują LiFePO4 A123 i LiFeMgPO4, których używam z segway-ów od Lishen - Valence to mają deklarowne po 5 i7 tys cykli przy 80 % DoD. Ja zrobiłem 1019 wedle licznika Ah i mam 103% pojemności więc chyba się dopiero rozkręcają. No mam jeszcze LiFePO4 chińskie z Headwaya, ale też są znakomite poza mechanicznymi 'ISSUE'. Mało osób wie, ale napiszę o LiFePO4: Małe jony (takie jak lit, sód i inne metale alkaliczne) mogą zmieścić się w przestrzeniach międzywęzłowych w grafitowym krysztale. W A123 oraz Valence idze to dalej i rozdziela płaszczyzny grafitowe, aby pasowały do dwóch, trzech lub więcej warstw metalicznych atomów pomiędzy arkuszami węgla (nano). Możecie sobie wyobrazić, jak wspaniałym sposobem jest przechowywanie litu w baterii - grafit przewodzi prąd elektryczny, rozcieńcza lit dla bezpieczeństwa, jest rozsądnie tani i nie pozwala na tworzenie dendrytów i innych niechcianych struktur krystalicznych.
Katalogowe 4C ładowania jest zawsze bezpieczne choćby dla pojazdów elektrycznych, gdzie jest duża gęstość ogniw i mało przestrzeni i myśli się o takiej temperaturze by jeszcze było miejsce na ucieczkę termiczną. Pamiętajcie, że nanofosfaty zabija rozkład LiPF6 z organicznym rozpuszczalnikiem. W Lishen zrobili LiBF4 bo nie koroduje z alu, ale A123 są moim zdaniem lepsze, mimo, że ciut cięższe. Stąd A123 nie ma sensu ładować pow 3,45V bo są pełne, zaś Valence czy Lishen-Valence-Proven dokładnie z segway-ów można bezpiecznie nasycać do 4,20V , choć pow 3,45V też nie ma to sensu |
|
|
|
|
tricz
początkujący
Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 14 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2018
|
|
|
tas napisał/a: | qaz33 napisał/a: | tas napisał/a: | 1, słownie JEDEN model |
zdradzisz jaki? |
Sony VTC5, tak znacząco odstępuje od całej reszty, że robiłem testy kilka razy.
Obrazek
Na wykresie to brązowa linia
Klaus a ja im specjalnie generuję różnice temperatur 20-35st cyklicznie (wszystkim tak samo) aby symulować czynniki środowiskowe. |
Jaki ogniwo to jaka linia na wykresie? Jakaś legenda? |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
Słuchajcie mam szybkie pytanie. Czy dla pakietu który jest rzadko używany (głównie przechowywany w stanie około 80% naładowania), warto raz na jakiś czas zrobić pełen cykl ładowanie - rozładowanie do odcięcia - ładowanie - rozładowanie do 80% (i dalsze przechowywanie) ? |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018
|
|
|
Rozładowywanie litowych do odcięcia nigdy nie jest dobre, ale tak do 40% można. W modelarstwie długo leżące pakiety (rok i dłużej) liion miały trochę mniejszego "kopa" przy pierwszym rozładowaniu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|