Cube epo |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Nie 27 Maj, 2018 Cube epo
|
|
|
Witam,
Trafił do mnie posiadacz roweru Cube epo ze zuzyta bateria. Próbowaliśmy ja że znajomym rozebrać ( ogniwa znajdują się w specjalnej sztycy od siodelka), ale po około godzinie doszliśmy do wniosku, że nie będziemy ryzykować przebicia ogniwa, a poza tym całość i tak zapewne nie będzie dzialac.
Klient jest zainteresowany przeróbka tego sprzetu na elektryka że zwykłym sterownikiem oraz bateria bidon.
Pytanie: czy ktoś miał z Was już do czynienia z tym wynalazkiem. Czy klasyczny sterownik blcd z wyświetlaczem załatwi sprawę, czy ten tylny silnik to jakoś wynalazek i trzeba wymienić cały zestaw - np na ten od Glebora 350W.
Swoją drogą pogratulować Cube polityki firmy. Po 5 latach nie sprzedają już baterii do tych rowerów i zaproponowali zniżkę na nowy rower :)
cubeepo.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 220,52 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Arbiter Nie 27 Maj, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Nie 27 Maj, 2018
|
|
|
Na youtube masz jak ruski takie aku naprawili jeśli nie widziałeś. Silnik to chyba DT Swiss, normalny motor. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Nie 27 Maj, 2018
|
|
|
Widziałem ten film. Udało nam się zerwać pokrywę baterii, ale dół i ogniwa są oklejone jakas masa. Nie udało nam się wyrwać spodu koniecznego do wyciągnięcia reszty. Dlubanie srubowkrętem 18650 to kiepska sprawa:( przynajmniej ja nie miałem odwagi. Nie chcieliśmy oglądać sztycy latającej po garazu jak rakieta :)
Ten silnik to hallotronowy czy bez halli? Może da się dobrać jakiś sterownik + wyświetlacz z akku i będzie śmiał razem z silnikiem. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Nie 27 Maj, 2018
|
|
|
Ja tam bym się uparł żeby wykorzystać to miejsce na aku. Jeśli ogniwa są rozładowane to żadenj rakiety nie będzie, nawet nie poiskrzy za wiele A do silnika na bank dobierzesz coś moim zdaniem. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 28 Maj, 2018
|
|
|
Silnik trzeba rozebrać i wybebeszyć oraz przerobić żeby działał z zewnętrznym sterownikiem ale rowerek ma fajne wyposażenie i warto go przerobić, oryginał bateria ma 418wh z tego co podają na 36v i zapewne wchodzi tam 40 ogniw silnik jest na szybko zamykacz chyba jako ciekawostka, warto się z rowerem pobawić |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 30 Maj, 2018
|
|
|
Co rozumiesz przez rozbiórkę silnika? Nie jest to zwykła przekładniówka? Jest to silnik hallotronowy, czy nie?
Pytam, bo nie wiem czy działać dalej w tym temacie czy odpuścić. Jak mam na ten rowerek zmarnować ze 20 godzin to nie wiem czy chcę zaczynać.
Myślałem o zestawie od chinczyka - sterownik 350W + komputer, manetka i do tego dorobić akku w sztycę.
Co do błyskania przy rozbiórce baterii myślałem raczej o jej przypadkowym przebiciu i wtedy mieli byśmy opcję latającego siodełka |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 30 Maj, 2018
|
|
|
No mówię właśnie, że przy rozbiórce nawet jak przebijecie to się nic nie stanie. 20h może wam zejsć na całą przeróbkę, nie wiem czy właściciel będzie potem zadowolony ze wspomagania w porównaniu z fabrycznym. Ja bym się skupił na wymianie aku i resztę zostawł serię. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 30 Maj, 2018
|
|
|
Pytanie tylko czy to będzie działać jak powinno. Jest kilka pinow wychodzących z baterii. Mam pewne obawy |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 30 Maj, 2018
|
|
|
System jest zamknięty z tego co wiem i jak nie masz dobrej baterii oryginalnej to raczej przeróbka musowa, nowa bateria silnik trzeba otwrzyć wywalić sterownik i dać nowe przewody, nowy sterownik na zewnątrz i można smigać. Nawet jak terazz dziala to nie wiadomo ile będzie działa bo mała awaria czegoś i itak pozostanie przeróbka . |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 30 Maj, 2018
|
|
|
Silnik jest z hallami czy bez? Bateria jest kaput |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 31 Maj, 2018
|
|
|
na 90% będzie z. Piny wychodzą, bo możliwe, że balanser jest gdzieś indziej np ze sterownikiem. Ew są czujniki temperatury. Ja bym zaczął od sekcji oryginalnego akumulatora, i tak ma iść w śmietnik i tak, a może się conieco wyjaśnić Potem można zrobić drugi w jeg miejsce, który i tak będzie przydatny później w modyfikacji, więc jeśli system nie ruszy na nowym akumulatorze, to po prostu idziecie dalej z przeróbką
Jeśli jednak zwrócicie się w kierunku pełnej przeróbki, to proponuję szukajcie sterownika, który reguluje siłę wspomagania (np prądem) a nie tylko ogranicza prędkości do której jest wspomaganie. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Czw 31 Maj, 2018
|
|
|
No właśnie kurde nie możemy wyciągnąć spodu baterii. Odcięcie boshem uszkodził wszystko. Za cholerę nie chce puścić spod konieczny do wyjecia pakietu |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 31 Maj, 2018
|
|
|
Poka jeśli możesz fotki |
|
|
|
|
|