rower elektryczny |
Autor |
Wiadomość |
stasiu
początkujący
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 15 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018 rower elektryczny
|
|
|
witam myślę dla siebie nad rowerem elektrycznym , raczej budżetowym , czy jestem w stanie coś kupić działającego do 1 tyś zł , ja do pracy i z powrotem mam łącznie 10 km , ale było by super ja by można było zrobić na jednym ładowaniu z 20 km bez pedałowania , waga ciut powyżej 90kg |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Same ogniwa do baterii będą kosztować z 500zł. Nie da się w tej kwocie tego zrobić. |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Przeglądając forum nie uzyskałem odpowiedzi na bardzo proste pytanie. Czy istnieje możliwość zastąpienia zasilania akumulatorem Li-Ion starszych konstrukcji przewidzianych do zasilania akumulatorami żelowymi? Czy sterownik takiego bike'a bardziej "związany" jest z silnikiem czy akumulatorem? IMO elektronice powinno być wszystko jedno z jakiego źródła dostarczany jest prąd, byle wartości się zgadzały. Z ładowaniem, wiem, sprawa wygląda inaczej. Potrzebna jest specjalna ładowarka dedykowana do pakietu. Lecz jak to jest z pozostałymi elementami? Może ktoś na tym forum mi to wyjaśni. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Nie ma problemu wsadzić Li-ion w miejsce akku żelowych. Trzeba tylko mniej więcej przypasować z napięciami pakietu. Przerobiłem już kilka rowerów zasilanych 3X akku żelowy 12V (instalacja 36V) na pakiety 10S4P. Nowy akku na dobrych ogniwach jest 3x lżejszy i ma większy zasięg o około 30%.
Można również tuningować samochody zabawki dla dzieci - takie, w których jeżdżą. W załączniku akumulator 4S10P do Jeepa :) również zamiast żelowego 12V 10Ah.
20180615_170352_resized.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 363 raz(y) 1,6 MB |
20180614_073554_resized.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 2,04 MB |
20180613_192724_resized.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 344 raz(y) 1,81 MB |
|
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
To świetna wiadomość, szczególnie od doświadczonego konstruktora. Kontaktowałem się z tym pytaniem do jednego z budowniczych ebików, ale ogólnie starał się mnie zniechęcić do takiej podmiany. Posiadam holenderskiego ebika zbudowanego przez niszową choć uznaną firmę Antec. Konstrukcja jest solidna oparta o dobre komponenty z silnikiem 250W w przedniej piaście. Z wyglądu silnik ten wydaje się bezprzekładniowy (jest dość wąski). Na jednym z zagranicznych forum spotkałem się z opinią, że są to świetne silniki o imponującej żywotności. Sterownik tego roweru umieszczony jest pod bagażnikiem a baterie w pojemniku przy korbie. To bardzo obniża środek ciężkości dając pojazdowi fajną stateczność. Zrobiłem szablon i wyszło mi, że do pojemnika tego zmieściłby się pakiet 10s9p, czyli całkiem spory. Mógłbym zastosować ten rower do długodystansowej turystyki. A o to mi chodzi. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Na pojemnych ogniwach (GA,MJ1) wejdzie Ci w taki pakiet 1,1kWh prądu z pedałowaniem na 250W dobre 110km zasięgu jak nie lepiej. |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Obecnie w pojemniku mam 3 x 12V/7 mA i na nich zrobiłem ostatnio 36 km. Zmierzone napięcie spadło z 39,2V na 37,0V a kontrolka wyładowania jeszcze się nie zapaliła. W sobotę planuję zrobić 55 km i zobaczę co się będzie działo. Przy zamianie na akumulator Li-Ion obawiam się o ładowanie podczas hamowania. Czy taki proces nie zmarnuje tych akumulatorów, rower bowiem przygotowany jest na aku kwasowe? |
|
|
|
|
derek1212
początkujący
Dołączył: 14 Cze 2018 Posty: 1 Skąd: tomaszow maz
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Piszesz o zakupie za 1000 zł popatrz na OLX są tam takie egzemplarze tylko jaki z tego może być finał |
|
|
|
|
stasiu
początkujący
Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 15 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
no właśnie sporo tego jest przez to pytam czy 1 tyś idzie kupić coś nadającego się do jazdy |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
Oczywiście,że można pod jednym warunkiem trochę trzeba się znać w temacie "rower elektryczny" bo za 1 tys. nówki sprawnej i gotowej do jazdy raczej nie uświadczysz, dodatkowo w sezonie. Natomiast w centrach handlowych (w zeszłym roku w POGORII- Dąbrowa Górnicza,nówka z bat.LiJon za 1500 a obecnie w Czeladzi w M1 też stoi podobny,"sierota" wśród innych nie elektrycznych,cena nie wystawiona ale sądzę, że podobna bo i rower podobny). |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
auglech napisał/a: | Przy zamianie na akumulator Li-Ion obawiam się o ładowanie podczas hamowania. Czy taki proces nie zmarnuje tych akumulatorów, rower bowiem przygotowany jest na aku kwasowe? |
Jest b.mało prawdopodobne aby taki rower miał system zwrotnego ładowania podczas hamowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | auglech napisał/a: | Przy zamianie na akumulator Li-Ion obawiam się o ładowanie podczas hamowania. Czy taki proces nie zmarnuje tych akumulatorów, rower bowiem przygotowany jest na aku kwasowe? |
Jest b.mało prawdopodobne aby taki rower miał system zwrotnego ładowania podczas hamowania. |
Do klamek hamulcowych dochodzą przewody i przy lekkim naciśnięciu podczas jazdy czuć hamowanie silnikiem. Myślę że w tym czasie silnik działa jako prądnica. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
Przy nawet lekkim naciśnięciu na hamulec, następujące automatyczne odcięcia zasilania silnikiem i on Ci hamuje ale. To standard, tyle że różne silniki, różnie hamuje. To nie jest odzysk energii. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
auglech
początkujący
Dołączył: 17 Cze 2018 Posty: 15 Skąd: Charzykowy
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Przy nawet lekkim naciśnięciu na hamulec, następujące automatyczne odcięcia zasilania silnikiem i on Ci hamuje ale. To standard, tyle że różne silniki, różnie hamuje. To nie jest odzysk energii. |
Rozumiem. To w jaki sposób mogę sprawdzić czy jest funkcja ładowania? |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
Wpiąć w przewód pomiędzy sterownikiem, a akumulatorem amperomierz. Ale ładowanie ogniw li-ion ci nie zniszczy. Nic im się nie stanie. |
|
|
|
|
|