BIONX i GT1500 |
Autor |
Wiadomość |
warthog
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018 BIONX i GT1500
|
|
|
Witam!
Jestem w trakcie budowy elektryka.
Baza to mój stary rower Focus.
Przerobiłem silnik Bionxa na zewnętrzny kontroler GT1500 od Nexuna.
Mam małą zagwozdkę co do baterii.
Teraz testuję ten zestaw na 14 ogniwach GP4105054T1000P co daje ok 58V.
Podłączone to jest bez BMSa i niestety upaliłem już ładowarkę IMAX B6 podczas ładowania.
Docelowo mam zamówiony pojemnik na bateria HaiLonga.
Teraz pytanie, chciałbym zabudować tam 60 sztuk ogniw SONY US18650VTC5 w konfiguracji 20s3, czy nie będzie to za bardzo wymagające prądowo dla tych ogniw.
Chciałbym uzyskać napięcie 72V z racji posiadania 2 profesjonalnych ładowarek do skuterów które to mają właśnie 72V
focus.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 356 raz(y) 469,01 KB |
|
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018
|
|
|
3p na vtc5 to max 25-30A ciągłego moim zdaniem |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
warthog
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018
|
|
|
Kurcze przyszła obudowa Hailonga i nie ma w niej miejsca na BMSa, musiałbym nie wstawiać 6 ogniw aby się zmieścił.;( Zostaje 46 miejsc. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018
|
|
|
BMS z tych "cieńkich" mieści się po prawej stronie obudowy (nie ma tam żeber wzmacniających) leżąc na blaszkach zgrzewanych ogniw. Z przodu zmieścił się jeszcze "zespół" wyłącznika baterii jak i przetwornica (z ładowarki ) USB na 5V. Całość to 13s5p czyli w sumie 65 ogniw |
|
|
|
|
warthog
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018
|
|
|
Niestety to obudowa na 52 ogniwa więc nic się tam nie mieści. Pozostaje mi wrzucenie 15s3p i wycięcie miejsca na BMSa z 7 wolnych miejsc. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
Słuchaj a nie chcesz sobie tej obudowy sprzedać a kupic taką na 65 ogniw i tam akurat ci wejdzie 60 ogniw + bms ładnie.
Po drugie masz przewymiarowany sterownik do tego silnika, max co tam mozesz pchac to 1,5kw, to jest 30A na 13s a ty chcesz mieć 20s i max prąd 45A i przerośniety gabarytowo niepotrzebnie sterownik, wystarczy ci gt500 który ma 30A i do niego lepiej zrób baterie 13s5p na vtc5 i bms tez się upchnie na 30A i byś miał 1,5kw i 6A na ogniwo co moim zdaniem lepiej by ci pasowało sanyo ga, dużo więcej energii będzie mieć bateria. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
warthog napisał/a: | Niestety to obudowa na 52 ogniwa więc nic się tam nie mieści... |
Szerokość obudowy na 65 ogniw i twojej na 52 ogniwa jest raczej taka sama i wynosi 90 mm z zewnątrz. Długość standardowego ogniwa 18650 to 65 mm więc zostaje ok.20 mm wolnej przestrzeni przy bocznej ściance obudowy (odliczając grubość ścianek) i raczej na pewno wejdzie tam BMS o grubości ok.9 mm.Natomiast umieszczając BMS na górze pakietu, obudowy praktycznie nie da się zamknąć. |
|
|
|
|
ozzy_123
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 34 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11 Lip, 2018
|
|
|
Na jakim maksymalnym napięciu testowałeś ten silnik?
Jesli masz w silniku zainstalowany czujnik temperatury, podaj proszę
jak zachowywała się temperatura?
pozdrawiam |
|
|
|
|
warthog
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018
|
|
|
W tej chwili mam pakiet 14s1p na ogniwach GP4105054T1000P 10000mAh. 58V max i przy przyspieszaniu potrafi zabrać do 30A ale napięcie spadało do 48V(wiem że to morderstwo dla aku ale ten pakiet jest testowy).
Przez chwilę jeździłem na 6 akumulatorach AGN 5AH 12V. Po pełnym naładowaniu ok 82V.
Przy pełnym odkręceniu manetki potrafił pobrać do 40A.
Nie stwierdzeniem jednak jakiegoś wielkiego przyrostu mocy co najwyżej wzrosła prędkości max.
Docelowo będzie 15s4p w obudowie hailonga na ogniwach sony US18650VTC5.
Czujnika temperatury nie wklejałem do silnika, ale nie zauważyłem aby się jakoś specjalnie grzał. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018 Re: BIONX i GT1500
|
|
|
warthog napisał/a: | ...silnik Bionxa ... |
co to za bionx? |
|
|
|
|
warthog
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018
|
|
|
1 generacja - okrąglak |
|
|
|
|
ozzy_123
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 34 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2018
|
|
|
Gdzie kupiłeś - lub z czego wydłubałeś GP4105054T1000P 10000mAh ? |
|
|
|
|
warthog
początkujący
Dołączył: 20 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018
|
|
|
I stało się. Pierwsza poważna awaria.
Wybrałem się dzisiaj na dłuższą przejażdżkę, po ok 20 km na lekkim podjeździe manetka zaczęła działać dopiero po maksymalnym odkręceniu i to bez pełnej mocy. Mocno się zdziwiłem gdyż w tej chwili korzystam z baterii 14s2p na ogniwach 10Ah.
Po ok 100 m silnik całkiem się wyłączył. Sprawdziłem napięcie ok 54V. Sterownik chłodny, silnik ledwo ciepły. Doturlałem się do domu i zacząłem diagnostykę. Pierwsze podejrzenie manetka. Połączyłem na krótko czerwony i fioletowy oraz podłączyłem nie używany na co dzień czujnik PAS. Żadnej reakcji.
Połączyłem złącze autoadaptacji(dwa białe)-to samo.
Odłączyłem silnik i zwierając przewody sprawdziłem że stawia opór. Podłączyłem zasilanie na poszczególne fazy ok 20V silnik drga.
No i co mogę sprawdzić dalej?
Sterownik jest od Nexuna i nie chcę go rozbierać aby nie stracić gwarancji.
Ktoś już coś u Nich reklamował? Jak wygląda proces reklamacji i czas na naprawę? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23 Lip, 2018
|
|
|
warthog napisał/a: |
Połączyłem na krótko czerwony i fioletowy
|
Dla sterownika zwarcie czerwonego i fioletowego to awaria - musisz na fioletowy dać ok 4V (np. przez dzielnik napięcia, albo potencjometr).
No i podstawowe sprawdzenie, czy na czerwonym i czarnym przy manetce jest 5V i jakie napięcia manetka daje na fioletowym. |
|
|
|
|
|