Bluetooth BMS |
Autor |
Wiadomość |
historyk
początkujący
Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2018 Bluetooth BMS
|
|
|
Wymieniłem sobie BMS na takiego z Bluetooth i pokazuje mi napięcia na 20 celach chociaż mam 18 cel, może ktoś wie jak to zmienić ? i do czego służy pole 'P" na bms skoro kontroler i ładowarka są podłączone pod "C" ?
HTB1Bqgyf7KWBuNjy1zjq6AOypXaS.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 448 raz(y) 160,07 KB |
DSC_0224.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 565 raz(y) 1,76 MB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18 Cze, 2018
|
|
|
C słuzy do podłączenia ładowarki, a P to wyjście na sterownik silnika. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018
|
|
|
W sumie jak podlaczysz tak jak na tym schemacie czyli pod C to port powinien dzialac dwukierunkowo czyli powiedzmy charge i load 50A, wiec wtedy mozna kozystac z regena |
|
|
|
|
historyk
początkujący
Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018
|
|
|
A co może by z tym że pokazuje mi 20 cell zamiast zainstalowanych 18 ? |
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018
|
|
|
Pokaz zakladke setting po ówczesnym odczytaniu ustawien, prawdopodobnie program odczytuje sygnature tego BMS jako 20s |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
Bzyk napisał/a: | W sumie jak podlaczysz tak jak na tym schemacie czyli pod C to port powinien dzialac dwukierunkowo czyli powiedzmy charge i load 50A, wiec wtedy mozna kozystac z regena |
Jesli już to pod P, ale to ryzykowne bo niekoniecznie będzie poprawnie odcinal przy przeladowaniu ktorejs celi |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
Wojtek, nie poto chinczyk dawal tam tyle tranzystorow zeby łaczyc to pod P i pomijac polowe z nich |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
P-wyjscie ma z reguly 5 razy więcj tranzystorów niz na C - które jest WEJSCIEM ładowania i tam prąd max jest zapewne 5-10A i załozenia płynie DO akumulatora a nie Z akumulatora.
Kombinacje WBREW załozeniom konstruktora (również chińskiego) doprowadza często do nieświadomego uszkodzenia tych mosfetów, które po prostu mają zwarcie a użytkownik tego nie zauważa ciesząc się że na WEJSCIU ma napięcie z aku.
Dlatego przestrzegam...
Na wszelki wypadek szkic z zaznaczeniem w którą strone płynie prąd.
BMS-wp-2.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 31,58 KB |
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 23 Cze, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
WojtekErnest jest tak jak piszesz, ja nie kombinuje tylko tak wychodzi w tych BMS chinskich ze rozklad tranzystorow jest 50/50 czyli tyle samo na port ladowania co na wyjsciowy. Jak podlaczy pod P to BMS nie rozlaczy w przypadku przeladowania co i tak jest malo prawdopodobne zeby regenem przeladowac wiec jak zwykle masz racje |
|
|
|
|
historyk
początkujący
Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
Podłączyłem tak jak standardowy BMS się podłącza czyli "P" pod sterownik "C"n pod ładowarkę i działa wszystko dobrze. A o do tych ustawień BMS to dodaje zdjęcie, moż ktoś bedzie widział dlaczego widzi 20 cel zamiast 18
Dodam że podczas pierwszego podłączenia na 19 i 20 celi było na początku koło 1V ale zmieniłem to na 3,8 V żeby uruchomił mi się BMS
Screenshot_2018-06-18-21-37-39.png Tak widzi komórka napięcia |
Pobierz Plik ściągnięto 326 raz(y) 78,39 KB |
DSC_0231.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 325 raz(y) 4 MB |
DSC_0230.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 4,22 MB |
DSC_0228.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 344 raz(y) 4,22 MB |
DSC_0229.JPG Główne menu |
Pobierz Plik ściągnięto 340 raz(y) 3,39 MB |
|
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018
|
|
|
Pack num. masz 20 ustawione |
|
|
|
|
historyk
początkujący
Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018
|
|
|
ok zrobione, i jeszcze kolejne pytanie dlaczego pokazuje mi inne napięcia na komputerze a inne na komórce, tu chodzi o dwie ostatnie cele, one są skalibrowana na komputerze a na komórce pokazuje inne napięcie, powinny być jednakowe wszędzie.
Screenshot_2018-06-24-09-32-17.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 296 raz(y) 88,84 KB |
|
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018
|
|
|
Myslalem ze sie pochwalisz jak poustawiałes progi do balansowania i reszte, lepiej by sie to oglądało i moze mozna by bylo cos wymyslec |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018
|
|
|
historyk napisał/a: | ok zrobione, i jeszcze kolejne pytanie dlaczego pokazuje mi inne napięcia na komputerze a inne na komórce, tu chodzi o dwie ostatnie cele, one są skalibrowana na komputerze a na komórce pokazuje inne napięcie, powinny być jednakowe wszędzie. |
Pytanie brzmi : jakie jest naprawdę napięcie na tych dwóch ostatnich segmentach, mierzone miernikiem zewnętrznym ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
historyk
początkujący
Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018
|
|
|
napięcia na celi 17,18 mierzone miernikiem były tak jak u reszty czyli 4.18. Teraz Po przejechaniu 100 kilometrów napięcie na celi 18 się nie zmieniło na mierniku jest tak tak na innych celach czyli 3.72
Tak może dodam że jak wcześniej miałem ustawione 20 cel to błędne napięcia pokazywało na dwóch ostatnich celach (19,20). Teraz kiedy mam prawidłowo (18 cel) nadal pokazuje błędne napięcia na dwóch ostatnich celach na komórce
Screenshot_2018-06-24-21-23-55.png
|
Pobierz Plik ściągnięto 316 raz(y) 77,71 KB |
|
|
|
|
|
|