|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi? |
Autor |
Wiadomość |
acmen
początkujący
Dołączył: 16 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018 Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?
|
|
|
W 16s10p Przedwczoraj zauważyłem że jeden obwód ma 4,34 a cała reszta równo po 4,19. Pojechałem się przejechać straciłem 10% naładowania baterii i znów dałem do ładowania.
Po ładowaniu znów wszystkie mają 4,19-4,20 a w tym jednym
4,34. Zostawieniłem podłączonego BMSa na dobę. PO dobie przy tym obwodzie cały czas świeci się dioda gdzie indziej nie, ale napięcie nie spadło wciąż jest 4,34:
https://youtu.be/RDucm6FGNBQ
To BMS czy poluzowała się cela i blaszka nie styka w tym obwodzie? Zostały mi 2 dni gwarancji na BMS… |
_________________ Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018
|
|
|
Jeśli w bms świeci dioda a nie rozładowuje to pewnie tranzystor odpowiedzialny za rozładowanie celi uwalony albo rezystor który grzejąc się rozprasza moc.. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018
|
|
|
acmen, coś masz nie tak z BMS'em, bo powinien przerwać ładowanie, jak na którejkolwiek celi pojawi się więcej niż 4,25. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018
|
|
|
Czy strata % naładowania była podobna we wszystkich segmentach, tzn ten z 4,34 mial np 4,12 a pozostałe 4,05 ?
Jesli tak to aku jest równe, czyli raczej blaszki są ok, czyli raczej problem z BMS.
Jesli zaś ten z 4,34 miał ponizej pozostałych to 'poluzowana' blaszka lub słabsze ogniwa w tym segmencie.
Jesli masz rezystor np kilkanascie ohmów lub inny odbiornik który wymusi prąd kilkaset mA, to obciaz ten segment gdy ma 4,34 tak by napięcie (bez obciążenia) spadlo do ok 4,20. I wtedy powtórz próby rozładowania i ładowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
lukasz
początkujący
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 47 Skąd: slupsk
|
Wysłany: Pon 26 Lis, 2018
|
|
|
może sprawdź na początku połączenie cell |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 27 Lis, 2018
|
|
|
Myślę, że połączenie cel ma tutaj nic do tego.
Odłączenie celi od BMS-a powoduje, że nie będzie szło używać baterii ( zablokowane ładowanie oraz wyładowanie).
Obstawiam niestety uszkodzony układ.
BMS nie wyładowuje najwyższej sekcji - a powinien.
BMS powinien zablokować dalsze ładowanie przy 4,25V na sekcję, a tego nie robi. |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Lis, 2018
|
|
|
Mariusz_p napisał/a: | Myślę, że połączenie cel ma tutaj nic do tego.
Odłączenie celi od BMS-a powoduje, że nie będzie szło używać baterii ( zablokowane ładowanie oraz wyładowanie).
. |
Tylko w teorii. Niestety część BMS -w, nie reaguje na urwanie połączenie. Ale wykluczyć trwałego uszkodzenia BMS nie można. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|