Motocykl dawca do ebike? |
Autor |
Wiadomość |
Haggis
początkujący
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: torun
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018 Motocykl dawca do ebike?
|
|
|
Witam wszyskich na na najlepszym polskim forum ebikowym.
Mam pytanie, czy budowal ktos kiedykolwiek ebike uzywajac motocykla jako dawcy?
Mam 188cm wzrostu I 100kg wagi, znalezienie ramy rowerowej podwojnie amortyzowanej, ktora pomiescilaby wystarczajaca ilosc baterii graniczy z cudem.
Patrzac na ramy motocyklowe I rame do ebikow z internetu widac duzy potencial za mniejsze pieniadze?
Pozdrawiam
Jak zrobic zeby fotki pokazywaly sie pod postem a nie jako zalacznik?
rama electric.jpg Rama do elektryka z internetu |
Pobierz Plik ściągnięto 667 raz(y) 137,83 KB |
Suzuki Dr350 .jpg Suzuki DR350 |
Pobierz Plik ściągnięto 635 raz(y) 391,69 KB |
|
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Dużo wyższa masa dawcy motocyklowego, i jednak na ścieżce rowerowej falkonowi bliżej do roweru:) trochę za bardzo by się rzucał w oko motocykl |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Moim zdaniem ciekawa alternatywa.
Jednak cena ramy to tylko jakaś część całego projektu
Do takiej ramy silnik rowerowy będzie za słaby.
Silnik minimum 10KW cena to ok 4000zł
http://ekonapedy.com/category/produkty/silniki/
do tego sterownik i odpowiednia bateria pewnie następne 4000zł
Ale sam chętnie zbudował bym coś takiego |
|
|
|
|
Haggis
początkujący
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: torun
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Czyli kwestia wagi jest problematyczna, mi chodzi o wykorzystanie glownie tylnego wahacza z amortyzatorrem I rama, przod moglby byc juz rowerowy. Rozmiar amortyzatorow motocrossowych na przednim widelcu tez troszke overkill sie wydaje do ebike.
Rama na kolkach DR350 ze zdjecia kosztowala w przeliczeniu na pln 1tys zlotych. Pewnie jakas wartosc odsprzedania bylaby w kolach, plastikach I przednich amorkach.
Ile wazy rama of falcona z tylnim wahaczem I amortyzatorem ale bez kierownicy etc?
sama rama i opona.jpg Duzo z "motocykla" nie zostaje zwlaszcza jakby przedni widelec&amortyzator dac rowerowy |
Pobierz Plik ściągnięto 481 raz(y) 189,56 KB |
|
|
|
|
|
Haggis
początkujący
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: torun
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Czy musze miec okreslona liczbe postow zeby dodawac fotki pod tekstem a nie jako zalacznik? |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Mysle ze nie.
W przegladarce wyswietl sobie to foto co dodales w zalaczniku tak jak bys chcial je zobaczyc.
Skopiuj link normalnie tego foto.
I przejdz do odpowiedzi i masz pod ta mordka IMG klikasz wklejasz link i dodajesz odpowiedz.
Mam nadzieje ze zrozumiales mnie
Wracajac do tematu fajny bajer z tym moto tylko licz sie z tym ze spora kasa pojdzie na akumulator i najlepiej silnik nie w kole tylko na lancuch.
Silnik + sterownik to jedno. Akumulator to jest raczej cos miedzy 5tys a 10ty by to mialo jakies dobre osiagi jak na moto by wstydu nie bylo na ulicy
Screenshot_20180323-221726.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 2501 raz(y) 367,28 KB |
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 23 Mar, 2018
|
|
|
Na pewno rama motocyklowa wraz z zawieszeniem i hamulcami oraz elektryka (światła) są świetna baza do zbudowania elektrycznego motocykla. W robienie z tego elektrycznego roweru bym się nie pchał bo lekkie to nie jest, nie wiem jak to wygląda od strony prawnej ale jesli masz kat A to ograniczeń co do mocy raczej nie będzie i jeśli będzie spełniać wymogi homologacji jak dla motocykli to mysle ze uda ci sie to zarejestrować jako motocykl i pomykać na legala po drogach niestety OC też trzeba wykupić, jesli masz tylko kat B to kategoria B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3( silnik elektryczny ma 0 pojemności skokowej wiec go ten fragment nie dotyczy) , mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg ( czyli cała konstrukcja nie może ważyć mniej niz 110kg przy maxymalnej dozwolonej mocy ale czy cos stanie ci na przeszkodzie by zapodac ukryty przełącznik który może odblokować dodatkowe kuce ;P )pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat.) |
|
|
|
|
adam4x
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 88 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2018
|
|
|
Konkretne dane (moja konwersja):
Peugeot XP6 (wersja cross)
bateria 20s22p (z ogniw 18650)
silnik RHR205-50
sterownik SVMC72150
waga 95 kg - bardziej "odchudzić" się nie da
koszt materiałów - ok. 14000 zł |
|
|
|
|
Haggis
początkujący
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: torun
|
Wysłany: Nie 25 Mar, 2018
|
|
|
95 kg to juz sluszna waga ciezko dyskutowac
tylnie zawieszenie od moto i rama rowerowa to brzmi jak dobre polaczenie, zwlaszcza, ze najczesciej tylnie kolo jest motoocyklowe tak czy inaczej. |
|
|
|
|
SiriusLee
początkujący
Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Lip, 2018
|
|
|
Zastanawiam się nad podobnym tematem tylko na ramie Falcon v2 z motocyklowym qs273 z hamulcami moto i motocyklowym amortyzatorem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Lip, 2018
|
|
|
Rama motocyklowa, pochodzaca z FIRMOWEGO homologowanego motocykla daje szansę na legalizacje pojazdu rowerowego.
Samodzial w postaci ramy Falcona raczej nie uda Ci się zalegalizowac jako motorower czy motocykl. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|