|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ułożenie i łączenie ogniw w pakiecie - najlepszy wariant |
Autor |
Wiadomość |
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 12 Sie, 2018
|
|
|
Udało mi sie zoptymalizować połączenia po stronie zygzaka z którym nie wiedziałem co zrobić. Przyrost mocy okazał sie większy niż 50W. Drabinka została.
Teraz musze tylko dokupić diode zenera na 36V lub na 43V do przedniej lampy ledowej i można jechać na zlot:)
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Sie, 2018
|
|
|
Az 50 W ? Zmierzone przy rozladowaniu ?
Jak widze czesc zmodernizowana ma uklad, a co za tym idzie krótsze polaczenia.
X
x x
xxx |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018
|
|
|
Przyrost 50W a dokładniej 70W zaobserwowany po wskazaniu maksymalnej mocy na watomierzu podczas jazdy, przed optymalizacją połączeń dochodziło do 1690W, po optymalizacji 1760W. |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018
|
|
|
ale kolego tak bez zadnej obudowy to ? na na powietrzu ?
a jesli chodzi o lutowanie ogniw to jak najkrócej nalezy przyłóżyć grot do ogniwa zeby nie uszkodzic ? 3sek ? 5 sek ? moze jakims wentylatorem chłodzic ? bo chodzi nam tylko o lutowanie blaszki a nie nagrzanie całego ogniwa |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018
|
|
|
Oczywiście, lutowanie wymaga zręczności, trudno ocenić ile to trwa w sekundach, dałbym ze 2sek max, warunek to czysty metal np przetarty nożykiem(po stronie + trzeba uważać na opiłki), potem przemyty jakimś spirytusem, następnie posmarowany czymś do lutowania - oczywiście cieniutko.
Z tą obudową to jest tak, że dorobiłem sobie boki z jakiejś pianki poliestrowej, ale ma być uszete wdziano z tkaniny nie przemakalnej.
Zrobione, narazie wersja v1:)
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018
|
|
|
smekes napisał/a: |
Z tą obudową to jest tak, że dorobiłem sobie boki z jakiejś pianki poliestrowej, ale ma być uszete wdziano z tkaniny nie przemakalnej.
|
Czy wziąłeś pod uwagę upadek roweru... ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Sie, 2018
|
|
|
ale jak to paskami umocowałes to to sie nie zsuwa na lewo i prawo ? moze chociaż ze sklejki pudło zrób na baterie ... jaki silnik masz ? wlasnie bo jak sie wywalisz w kałuże to bateria i rower wyparuje ..:) |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 18 Sie, 2018
|
|
|
Aktualnie pakiet zasłonięty cały, to i tak duży sukces w moiej wielkiej nie chęci do budowy takiego istotnego elementu jak obudowa.
Nic sie nie zsuwa, bo każde ogniwo ma pasek taśmy dwustronnie klejącej na styku ze sklejką i te opaski-tretetki trzymają na tyle mocno, że sie nie chwieje na boki, sklejka przykręcona na 2 śrubki w miejscu bidonu, między stykiem ramy a sklejki pianka dwustronnie klejąca.
Silnik Mxus MX01C 500W kasetowy, czyli dostaje 3 razy więcej mocy, mimo przejechania ok 900km w takiej konfiguracji nie uszkodziły sie do tej pory plastykowe/kompozytowe zębatki. Silnik raz rozkręcony po około miesiącu użytkowania w celu obejrzenia czy da sie coś zrobić z efektem nie jednostajnej pracy po nabranu prędkości, teraz będzie trzeba znowu rozkręcić, obejrzeć zębatki i je wymienić na metale(czy też odwrócić tylko).
Dokonałem pomiaru przyśpieszenia0-60kmh:
Na samym silniku 17sek, z pomocą nóg 9sek i tu zaskoczenie tak sporej różnicy.
Konstrukcja możliwie delikatna w stosunku do mocy i o to chodziło szczególnie w fazie testowej, ale który lepszy silnik przekładniowy czy bezprzekładniowy? no to by teraz trzeba potestować bezprzekładniowy, który przy przyśpieszeniach pryz podobnej wadze co przekładniowy powinien mieć gorszy wynik, ale przy jednostajnej i szybszej jeżdzie być może mniejsze zużycie prądu, u mnie wychodzi 12wh/km przy 35kmh i oczekiwałbym mniej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|