Sprzedam samochód elektryczny Rover 75 ( konwersja ) |
Autor |
Wiadomość |
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2018 Sprzedam samochód elektryczny Rover 75 ( konwersja )
|
|
|
Witam . Sprzedam samochód elektryczny po konwersji Rover 75 .
1. Silnik indukcyjny , asynchroniczny Pn= 22kW , Pmax = 60kW , bez sprzęgła + oryginalna skrzynia biegów
2. Falownik Danfoss .
3. Pompa elektryczna wspomagania ukł. kierowniczego od opla .
4. Pompa podciśnienia ukł. hamulcowego audi.
8. Ogrzewanie grzałka 4kW .
9. Przetwornice DC/DC 2x120W.
10. Ładowarka pokładowa Pn=5.6kW , Pmax=6.8kW ( dodatkowo ładowarka przenośna 10kW)
11. Pakiet akumulatorów zbudowany z ogniw 18650 , 92s48p
12. Zasięg ok 140km przy V=70km/h ( oczywiście w lecie , zima 90km ).
13. Samochód zarejestrowany jako elektryczny
Samochód obecnie ma wymontowaną baterię . Po kilku latach jazdy postanowiłem poprawić zasięg do 200km i ponownie przebudować pakiet na 92s56p . Po dokładnych testach ogniw wyselekcjonowałem 60% najlepszych ogniw z dotychczasowego pakietu . Pozostałą część zamierzałem pozyskać z zakupionych używanych baterii laptopowych .
Plan był fajny , niestety od początku roku z powodu wielu zajęć nic w tym temacie nie zrobiłem i chyba też straciłem ochotę do tego projektu .
Samochód raczej dla osób w temacie elektromobilności
Cena 15.000 ( w cenie baterie laptopowe jako surowiec do skończenia pakietu i mnóstwo gratów elektrycznych , pełny instruktarz i wszelka pomoc doradcza przy montażu pakietu )
http://forum.samochodyele...der=asc&start=0
tel 693182752 |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
Sugerujesz, żeby część ogniw była o liczbie cykli x, a część o liczbach a, b, c... itd. (bo jeśli to są baterie laptopowe to nie wiadomo jaką miały przeszość). I to ma poprawnie pracować?
Teoria mówi, a praktyka to potwierdza: najlepiej używać ogniwa tej samej firmy z tej samej partii i tego samego typu o tej samej liczbie cykli (najlepiej żeby były to ogniwa nowe). |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018
|
|
|
Dokładnie , baterie z laptopa nie raz nie nadają się nawet do latarek a roboty z testowaniem jest tyle , szczególnie przy tak wielkim pakiecie że aż przeraża Gra kompletnie nie warta świeczki , jedno ogniwo kucnie i będzie masakra , najtaniej wyjdą ogniwa nowe z demontażu i to jest takie minimum przy budowaniu jakiegokolwiek pakietu czy do roweru a tym bardziej samochodu. |
|
|
|
|
Kordian
młodzik
Dołączył: 03 Paź 2017 Posty: 62 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018 niesamowite
|
|
|
Przeczytałem wątek z budowy i elektryfikacji samochodu i jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania, pracy i pomysłów oraz umiejętności.
Poziom przeciwności w tym projekcie to kosmos w porównaniu z moimi bojami z naprawą silnika Bionx D500 dla "sztywnej ramy":)
Budowa własnego silnika BLDC w kole pojazdu przypomina moje pierwsze boje i podejścia do algorytmów FOC ("ciemność widzę ...)
Gratuluję samozaparcia i pasji !
Aż szkoda sprzedawać... |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2018
|
|
|
Ciekawe i diametralnie różne oceny . Koledzy nie doczytali że na takich pakietach objechałem całą Polskę - i to działa . Pakiety robię ze złomu laptopowego, a koledzy chcą robić tak jak robi Tesla - ich wybór i ich miliony zł .
Kilka zdjęć z wypraw po Polsce:
https://www.otomoto.pl/of...html#cf9f8d2f48
Promocja dla forumowiczów 14.000zł |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 07 Paź, 2018
|
|
|
13.999zł |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2018
|
|
|
Nowa cena 12.900zł.
Będę płakał jak będę ewentualnie oddawał ( jak każdy Niemiec ) |
|
|
|
|
duniek
początkujący
Dołączył: 09 Paź 2017 Posty: 40 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2018
|
|
|
gotowki nie posiadam
ale za sprzet PC moglbym sie wymienic moze |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2018
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | ..... Pakiety robię ze złomu laptopowego, .... |
złom laptopowy nie jest zły, sam używam od dawna aku z testowanego złomu i przeżył już 4 ramy ...
faktem jest ze testowanie ogniw to masakra,
pozdrawiam Cię, widzieliśmy sie na zlocie w tamtym roku w Żyrardowie sporo pogadaliśmy było "elektryzująco" wątek przeczytałem na samochodach elektrycznych, nie doczytałem jak skończyła sie sprawa z silnikiem w kole,
gdyby Rower był kombi to bym sie nie zastanawiał za długo ale... potrzebuję kombika
pozdrawiam
' |
|
|
|
|
Spark
początkujący
Dołączył: 25 Maj 2017 Posty: 31 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2018
|
|
|
wow |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 17 Paź, 2018
|
|
|
Weź trochę rozwiń to " wow " bo nie bardzo rozumiem do czego jest to " wow " . |
|
|
|
|
sky
początkujący
Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 25 Skąd: Krk
|
Wysłany: Śro 17 Paź, 2018
|
|
|
Do nabijania postów, nie pierwszy już taki |
|
|
|
|
Razor1996
początkujący
Dołączył: 29 Lis 2018 Posty: 34 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 21 Lut, 2019
|
|
|
Z czystej ciekawości można poznać koszt przejechania 100 km, ciekawi mnie czy samochód elektryczny to realna oszczędność w porównaniu np. z instalacją lpg gdzie koszt 100km to jakieś 20 złotych.
Przepraszam za małe odkopanie tematu ale widzę że ogłoszenie na otomoto jest nadal aktualne. |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Lut, 2019
|
|
|
Sam jestem ciekaw.
Bateria ma pewnie około 30kWh co umożliwia przejechanie 140km w lecie i 90km w zimie.
Przyjmując średni zasięg 100km i koszt prądu w taryfie G12 30gr/kWh to koszt przejechania 100km wyniesie 30kWh*0,30gr/kWh=9zł (?) |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2019
|
|
|
gdy jeżdziłem samochodem elektrycznym, udawało mi się osiągnąć 11kwh/100 km, ale to był ecodriving a samochód fabryczny z KERS. To zużycie z pelnego cyklu czyli na ładowaniu przejechałem około 150km. Zwykła jazda po mieście to około 18kwh/100km.
Zakłdając 100% sprawność procesu ładowania i rozładowania, przy 18kwh to wychodzi około 10,26PLN/100km |
|
|
|
|
|