|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nawoj silnika- jeszcze raz. |
Autor |
Wiadomość |
Bart921
początkujący Inżynier samozwaniec
Wiek: 31 Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 42 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Sob 21 Lip, 2018 Nawoj silnika- jeszcze raz.
|
|
|
Wiem już, że 7x9 oznacza nawoj. Wiem, że 1 cyfra to średnica drutu. Ale w jakich jednostkach? Mm2? Ga? Ilości drutów o określonej średnicy? a druga to... No właśnie. Po prostu Ilość nawiniec/pętli na każdy ząb?
Będę przewijal silnik I wolałbym to wiedzieć.
Jaka prędkość obrotowa (kmh/V) ma silnik 9x7 a jaka 12x6?
Na zagramanicznej grupie na FB powiedzieli mi, że połączenie uzwojeń w trójkąt da mi 1.7 prędkości nominalnej. Czy to prawda? Podobno w silnikach asynchronicznych(indukcyjnych) zmienia to tylko prąd startowy, natomiast nie ma wpływu na prędkośc obrotową... |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 23 Lip, 2018
|
|
|
Po co robisz kolejny temat o tym samym? pisz w tamtym kolejne pytania a ogólnie tu na forum raczej już żadnych znawców nie ma więc nie licz na odpowiedzi.
Ja mogę ci tylko powiedzieć , że silnik 7x9 to 0,75km/h na 1v a 12x5 to 1,2km/h na 1v.
Z tym układem uzwojeń silnika to też ponoć nie jest prosta sprawa bo nie wiem ile silników widziłeś otwartych ale ja wszystkie co miałem a było kilka różnych miało końce uzwojeń zlutowane razem, ponoć taki układ obsługuje każdy sterownik ale z tym drugim może być różnie i nie każdy sterownik sobie poradzi, z tego co czytałem kiedyś to jest on dal silnika dużo bardziej wymagający ale fakt, że osiągi silnika może podnieść trochę. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Bart921
początkujący Inżynier samozwaniec
Wiek: 31 Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 42 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pon 23 Lip, 2018
|
|
|
To prawda. Połączenie uzwojeń w trójkąt zrobiło z tego silnika ok 1.25kmh/V. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 24 Lip, 2018
|
|
|
pierwsza cyfra to ilosc drutow, w pierwszych silnikach od 9C zawsze dawali po 0.5mm2 a potem inne firmy zaczely dawac inne grubosci i zrobilo sie zamieszanie. |
|
|
|
|
Bart921
początkujący Inżynier samozwaniec
Wiek: 31 Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 42 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2018
|
|
|
Problem rozwiązany. Przepiecie uzwojeń w trójkąt zrobiło z niego 1.3kmh/V. Szkoda, że nikt na forum nie miał o tym pojęcia. Temat do zamknięcia. |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Bart921
początkujący Inżynier samozwaniec
Wiek: 31 Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 42 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2018
|
|
|
Nic, o ile poda mu się 1.7 więcej prądu |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2018
|
|
|
Bart921, przewody "nie są z gumy", więc moment spadł o 1,7 |
|
|
|
|
Bart921
początkujący Inżynier samozwaniec
Wiek: 31 Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 42 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2018
|
|
|
madejp napisał/a: | Bart921, przewody "nie są z gumy", więc moment spadł o 1,7 |
Nie spadł, ustawiłem wyższy prąd i ciągnie tak samo. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2018
|
|
|
To inaczej spytam. Czy przepięcie w trójkąt pozwoliło na bezpieczne zwiększenie prądu w stosunku do gwiazdy? Bo większy prąd to zazwyczaj większe straty, a większe straty to wyższa temperatura.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|