|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Awaria silnika lub sterownika sugestie? |
Autor |
Wiadomość |
Danteo86
początkujący
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 9 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2018 Awaria silnika lub sterownika sugestie?
|
|
|
Witam,
Wczoraj chciałem podnieść wydajność prądową sternownika GT1500. W sumie wykonałem wszystko jak w instrukcji http://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/ z tym, że w GT1500 dodałem połączenie jak na zdjęciu
https://forum.arbiter.pl/files/bocznik2_885.jpg
Skręciłem sterownik, podłączyłem baterię 60V BMS 60A, podniosłem koło, przekręciłem manetkę i silnik od razu zaczął dziwnie pracować bez obciązenia.
Dziwnie głośno wkręcił się na obroty, później jak odpuściłem gaz, zahamowałem koło i znowu przekręciłem manetkę to zero reakcji, jak ruszyłem trochę kołem to znowu zaczęło się kręcić ale głośno. Jak wsiadłem na rower i dodałem gazu to lekki strzał i zero reakcji. Jak lekko się odepchnąłem to jedzie ale strasznie szarpie, nie da się rozpędzić.
Odpiąłem kostkę od silnika z halotronami i efekt jest taki sam.
Zmieniłem wszystko tak jak było oryginalnie. Nie stety nie wróciło do poprzedniego stanu. Usunąłem zworkę.
Silnik szarpie, jakby brakowało jednej fazy.
Czy gdyby czujnik halla był uszkodzony to odłączenie kostki z czujnikami od sterownika nie powinno zniwelować problemu?
Od czego zacząć poszukiwanie uszkodzenia? |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Paź, 2018
|
|
|
Musisz chyba zmierzyć czy Halle działają... |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 338 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 17 Paź, 2018
|
|
|
Czy ja dobrze widzę że tam pełno zimnych lutów?
Jeśli bocznik zmostkowałeś jakimś goldpinem czy co to jest to może przeciążyłeś mostek i któryś z tranzystorów padł. |
|
|
|
|
Danteo86
początkujący
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 9 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2018
|
|
|
Zdjęcie jest tylko poglądowe, to z innego wątku o zwiększaniu mocy, nie moje.
Zauważyłem wczoraj, że są momenty kiedy silnik zakręci się lekko do tyłu na początku i późnie rusza do przodu. Gdzieś wyczytałem, że to klasyczny błąd halla.
Zamówiłem czujniki halla, nie zdążyłem ich pomierzyć, koszt jest nie duży, niech już będą gdyby to nie były one.
Czy to możliwe, że sterownik z baterią sterowaną BMS 60A, może uszkodzić tranzystory przy nie obciążaonym rowerze (koło w górze) nawet jak kontroler mógł być zmostkowany na 100A? |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
Tak, to jest możliwe. Zanim bms odetnie musi upłynąć przynajmniej kilkadziesiąt ms. Z resztą jest ładunek jeszcze w kondensatorach i tranzystory można uszkodzić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|