Pomoc w rozpoznaniu sterownika. Nie działa manetka |
Autor |
Wiadomość |
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018 Pomoc w rozpoznaniu sterownika. Nie działa manetka
|
|
|
Witam serdecznie
Jestem tu nowy, nabyłem drogą kupna dwa rowery elektryczne i przystępuję do ich reanimacji, wiem na pewno, że uszkodzone są baterie ale to najmniejszy problem bo jest sporo tematów o ich regeneracji. Większy kłopot mam ze sterownikiem, rowery są bardzo proste, nie mają żadnego wyświetlacza tylko diody na lewej manetce - jak się domyślam to poziom naładowania baterii. Nie mam tylko pojęcia czy może uda się podłączyć manetkę do tego sterownika? - jedna kostka jest niewykorzystana. Foty w załączeniu.
Pozdrawiam
Karol
IMG_20181019_120759.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 393 raz(y) 1,97 MB |
IMG_20181019_121047.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 393 raz(y) 1,69 MB |
IMG_20181019_121006.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 386 raz(y) 2,02 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez karol_zamosc Sob 03 Lis, 2018, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
To raczej na pewno jest złącze manetki,sprawdź tylko miernikiem napięcia na tej kostce. Powinno być na czerwonym ok.5V,czarny to minus (GND) a zielony sygnał z manetki do sterownika. Sterownik jest (raczej) do silnika szczotkowego DC więc warto sprawdzić stan szczotek. |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | To raczej na pewno jest złącze manetki,sprawdź tylko miernikiem napięcia na tej kostce. Powinno być na czerwonym ok.5V,czarny to minus (GND) a zielony sygnał z manetki do sterownika. Sterownik jest (raczej) do silnika szczotkowego DC więc warto sprawdzić stan szczotek. |
Czy muszę szukać konkretnej manetki do tego zestawu czy jakaś uniwersalna się nada? Jutro sprawdzę napięcia. Zdjęcia numerów i nazwa producenta silnika w załączniku - da się coś z tego wywnioskować? (czy bezszczotkowy czy szczotkowy)
Rowery to Easy Bike Tornado, ciężko znaleźć o nich coś konkretnego.
IMG_20181019_120846.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 279 raz(y) 1,58 MB |
IMG_20181019_120833.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 280 raz(y) 2,06 MB |
rowery2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 260,78 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
Manetka standardowa,hallotronowa. Szkoda tylko, że zaczynasz drugi temat a w poprzednim nie raczyłeś odpowiedzieć na zadane pytanie i post "wisi". |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Manetka standardowa,hallotronowa. Szkoda tylko, że zaczynasz drugi temat a w poprzednim nie raczyłeś odpowiedzieć na zadane pytanie i post "wisi". |
Już odpisałem, przepraszam - przez przypadek odznaczyłem powiadomienie o odpowiedzi i myślałem, że nikt nie odpowiada bo zacząłem pisać w złym dziale.
Czy można spróbować podłączyć się "na krótko" pod to złącze, żeby sprawdzić czy w ogóle silnik ruszy? |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Tak, możesz użyć potencjometru 4k7 lub 10k. |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Dziękuję a czy jest możliwość sprawdzenia rodzaju silnika (szczotkowy lub bezszczotkowy) bez rozbierania? W załączniku zdjęcie wiązki prowadzącej ze sterownika do silnika, może w czymś pomoże...
IMG_20181020_103638.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 292 raz(y) 2,96 MB |
|
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Silnik bezszczotkowy ma trzy przewody, a nie dwa. |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
noel841106 napisał/a: | Silnik bezszczotkowy ma trzy przewody, a nie dwa. |
Rozumiem że dwa grubsze to zasilanie silnika, a te trzy pozostałe? |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
Hmm, a w kole nie ma sterownika? |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
No chyba będę musiał jednak rozebrać choć niechętnie bo wiem że silniki sprawne - podłączałem się pod kostkę manetki i kręcą |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
Fazowe przewody są dwa więc zapewne silnik szczotkowy.
Te trzy to może czujnik temperatury. Jakiś cyfrowy.
Masz silnik, sterownik i to działa. Wystarczy podłączyć manetkę. Po co chcesz to rozbierać? |
|
|
|
|
karol_zamosc
początkujący
Dołączył: 11 Paź 2018 Posty: 19 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
No właśnie nie chcę tego rozbierać i dlatego pytam czy da się sprawdzić czy to silnik szczotkowy - bo jeżeli tak to wypadałoby sprawdzić stan szczotek |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
Podłącz wszystko, włącz żeby koło się kręciło i sprawdź co się dzieje na przewodach idących do silnika. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
Zdjęcie zwoju kabli, które pokazałeś, może świadczyć zarówno o tym, że masz silnik szczotkowy, jak i o tym, że masz silnik bezszczotkowy z sterownikiem wbudowanym. Pokaż zdjęcie sterownik z kablami jakie z niego wychodzą, albo silnika, z kablami jakie do niego wchodzą. |
|
|
|
|
|