Bateria 22S vs 20S |
Autor |
Wiadomość |
dede19adi
początkujący Dede
Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 39 Skąd: Rada Śląska
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018 Bateria 22S vs 20S
|
|
|
Witam.
Planowałem baterię 22s20p ale ponoć że są problemy bo jest większe napięcie.
Czy przy 22s wszystkie funkcje działają sterowniku sabvoton svmc74200 chodzi o regen i 3 Speed przy większym napięciu?
Czy lepiej zbudować baterie 20S22p? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018
|
|
|
powyżej 20s nie będzie regena, mam/miałem ten problem bo zrobiłem 23S i musiałem kupić 96120 |
|
|
|
|
dede19adi
początkujący Dede
Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 39 Skąd: Rada Śląska
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018
|
|
|
Bez regena jeszcze idzie jeździć a jak pozostałe funkcje jak funkcja hamowania lub funkcja ograniczenia mocy itp przy 22S |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018
|
|
|
funkcja hamowania czyli regen będzie działać od +- "polowy" baterii
czujnik manetki będzie odłączał kontroler
reszta działa normalnie
jak dla mnie nie wyobrażam sobie jazdy bez regena, zużycie hamulców jest potężne |
|
|
|
|
dede19adi
początkujący Dede
Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 39 Skąd: Rada Śląska
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018
|
|
|
Hmm to funkcja hamowania to regen.
A jest funkcja hamowania bez regenu?
A inni używają funkcje hamowania regulowaną z manetki więc to też regen regulowany?
Chyba zostanę przy 20S lub zmiana sterownika.
Bateria dopiero będzie robiona więc mam trochę czasu na zmiany. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018
|
|
|
może się niejasno wyraziłem
hamulec ma dwie funkcje elektroniczne
podstawowa po naciśnięciu hamulca odłącza napęd
dodatkowa włącza regen |
|
|
|
|
dede19adi
początkujący Dede
Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 39 Skąd: Rada Śląska
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Na forum znalazłem że regen działa jak jest 8 V od ustawionego w polu max volt.
Więc maksymalnie max volt jest 95V minus 8V to regen będzie działać poniżej 87V?
To na jedno ogniwo wychodzi 3.95V to musi być poniżej 75% wyładowana bateria.
Idzie jakoś ominąć te zabezpieczenie max volt żeby regen działał? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Regen, to jest ładowanie baterii dość dużym prądem. A to podwyższa napięcie na baterii. Nawet jak chcesz zaryzykować swoją baterię, to jeszcze musisz zawalczyć z BMS'em, żeby Ci nie odcinał jak napięcie skoczy za bardzo. |
|
|
|
|
dede19adi
początkujący Dede
Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 39 Skąd: Rada Śląska
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Bardziej mi chodzi o hamowanie.
Jeśli będę miał baterie 20S to przy jakim napięciu lub ile procent bateria powinna miec żeby używać regen koło 30÷35A do bateri mieczy fazy będzie więcej wiadomo.
Bo przy 22s regen będzie działać poniżej 75%÷65 wyładowanej baterii retoryczne bo nie wiem jak praktycznie.
Bo nie wiem czy zrobić pakiet 22s lub 20S? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
dede19adi napisał/a: | Idzie jakoś ominąć te zabezpieczenie max volt żeby regen działał? |
Idzie.
Mam oprogramowanie do podnoszenia maxymalnego napięcia pracy sterownika. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018
|
|
|
dede19adi napisał/a: | Bardziej mi chodzi o hamowanie.
Jeśli będę miał baterie 20S to przy jakim napięciu lub ile procent bateria powinna miec żeby używać regen koło 30÷35A do bateri mieczy fazy będzie więcej wiadomo. |
Pi razy oko, obciąż naładowaną baterie 35 amperami i zobacz do jakiej wartości spadnie napięcie. Odjął bym od tego jakieś pół volta dla bezpieczeństwa, ale jak masz BMS, to jeśli ta wartość okaże się zawyżona, to najwyżej BMS odetnie. (Zakładam, że jakość przekonasz sterownik, żeby się nie przejmował napięciem ) . |
|
|
|
|
dede19adi
początkujący Dede
Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 39 Skąd: Rada Śląska
|
Wysłany: Śro 24 Paź, 2018
|
|
|
Chyba będę robił 20s22p nie będę miał problemów z regenem.
Tylko nie wiem na jakim napięciu mam ustawić sterownik żeby bateri nie przeładowac.
Ale mam BMS z wyświetlaczem napięć to będę testować żeby nie przekroczył 4,2V na ogniwo.
Teoretycznie jak bateria będzie naładowana 90% to chwilowym regenie nie powinno przekroczyć napięcie dopuszczalne do ładowania czyli 4,2V na ogniwo.
Może ktoś się wypowie jak ktoś ma ustawienia od jakiego napięcia załącza regen przy prawie naładowanym baterii? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 26 Paź, 2018
|
|
|
Jak masz BMS, to on Cię zabezpieczy i odetnie ładowanie (o ile BMS nie ma osobnego wejścia na ładowanie, ale te z wyświetlaczem chyba nie mają). Więc możesz spokojnie testować. |
|
|
|
|
|