|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wykorzystanie napędu z hybrydy |
Autor |
Wiadomość |
marianoooo
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 3 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2018 Wykorzystanie napędu z hybrydy
|
|
|
Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Poruszyłem ten temat na forum samochodów elektrycznych, ale brak zainteresowania... Może tutaj więcej entuzjazmu do pogrzebania w temacie się znajdzie .
Jak pewnie większość z nas zastanawiałem się czy kupić gotowca czy budować... Chcąc posiadać auto do codziennego użytku, zasięgu powyżej 300km i przyzwoitej mocy (powyżej 140km) nie zostaje dużo pola do popisu, a budżet musi być ogromny.
Szukając po forach trafiłem na konwersję BMW e46 z wykorzystaniem inwertera oraz skrzyni z silnikami od Lexusa SG450H:
https://www.diyelectricca...ion-142946.html
https://hackaday.io/project/4649-diy-electric-vehicle-from-recycled-parts
Od strony mechanicznej to po prostu bajka! Wystarczy dorobić mocowania skrzyni, adapter do wału oraz blokadę wałka od silnika spalinowego. Reszta jak w każdej konwersji na EV. Dodatkowo zostaje wolna cała komora silnika bo silniki w skrzyni są w tunelu środkowym. Za zestaw od Komela z silnikiem 55KW zapłacimy 26.800netto, a tutaj ok 200KW (skrzynia+inwerter) poniżej 5tys.
Jak się wczytacie w wątek autora to problemem okazało się sterowanie inwerterem i konieczność stosowania wysokiego napięcia akumulatorów ponieważ wewnętrzny moduł IGBT ma tylko 30KW, ale udało mu się!
Autor obiecał uwolnić cały projekt jak sprzeda samochód.
Wiem, że wielu uważa iż takie silniki nie nadają się do pracy ciągłej i służą tylko do wspomagania spaliniaka. Moim zdaniem watro zaryzykować tym bardziej, że BigMouse przejechał swoim autem sporo kilometrów i to z wykorzystaniem pełnej mocy obu silników. Nawet jeśli faktycznie taka skrzynia szybciej padnie to uważam, że jej cena jest na tyle niska, że więcej zostawiamy w warsztacie przy wymianie np dwumasy .
Zostaje tak naprawdę czekać na uwolnienie projektu lub rozpoczęcie prac nad ujarzmieniem tego inwertera. Co Wy na to?
Dodam, że na poważnie zamierzam rozpocząć projekt budowy na podzespołach od Lexusa GS450H. Budowa będzie na bazie BMW E46 lub E90 w kombi. Jako zasilanie posłużą ogniwa 18650 w ilości ok 5-7tys szt co da jakieś 52 -73 kwh. Z budową pakietu nie będzie problemu, cześć mechaniczna też do ogarnięcia bez większych trudności. Jedynie przyda się pomoc z okiełznaniem inwertera i pytanie czy ktoś będzie chętny na współpracę?
Ostatnio natrafiłem też na projekt DUUŻEGO VESC i może by się nadał do sterowania silnikiem z hybrydy: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=89056 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 26 Paź, 2018
|
|
|
Jak już chcesz być "pionierem" to nie powielaj czegoś co już było a raczej idź naprzód,czyli bateria jako źródło ciepła + ew.słońce a silnik ekologiczny czyli Stirlinga, bo może to jest PRZYSZŁOŚĆ? |
|
|
|
|
marianoooo
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 3 Skąd: koszalin
|
Wysłany: Sob 27 Paź, 2018
|
|
|
Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi . Piszę tutaj o realnej możliwości zbudowania samochodu elektrycznego o parametrach dorównującym Tesli model 3 przy niskim nakładzie finansowym.
Nie mam możliwości budowania i udoskonalania prototypów np silnika Stirlinga, mam natomiast miejsce i możliwości przeprowadzić konwersją samochodu spalinowego na elektryczny. Robienie czegokolwiek jest lepsze od bezmyślnego gapienia się w TV.
Poszukuję chętnych do wsparcia projektu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|