Hulajnoga elektryczna 1000W słaby zasięg |
Autor |
Wiadomość |
kotipsoti
początkujący
Dołączył: 09 Lis 2018 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018 Hulajnoga elektryczna 1000W słaby zasięg
|
|
|
Witam. Nabyłem ostatnimi czasy hulajnogę elektryczną 1000W - zasilanie 36V (3x12v).
Zasięg podany jako 30km brałem z przymrużeniem oka ale...
Zastosowane akumulatory to 3 sztuki żelowych aku 12v 14ah. Fajnie to nawet hula (ok25km/h przy mojej masie ok 100kg) ale tylko przez niecałe 6km (ogromna rozbieżność 30km katalogowe a 6km faktyczne). Później to już raczej idzie niż jedzie. Czy winą mogą być akumulatory (kupione dodatkowo jako nowe bo hulajka była bez akumulatorów) oryginalnie były 3 sztuki 12v 12ah? Jeśli tak to czy w trakcie jazdy tak ok 6-tego kilometra, jak już akumulatory będą słabsze, dołącze do nich przełącznikiem nowy akumulator 12v 18ah to wszystko będzie ok i uciągnie dalej kilkaset metrów? Czy takie rozwiązanie może uszkodzić hulajnogę? |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
A nie lepiej zrobić Ci baterię z ogniw ? A nie bawić się w taszczenie trzech akumulatorów |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
Coś jest nie tak, przy 3x14ah żelowych powinienes mieć zasięg spokojnie ze 30km. być może silnik jest uszkodzony albo coś hamuje |
|
|
|
|
kotipsoti
początkujący
Dołączył: 09 Lis 2018 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
Hamulec nie obciera. Silnik się nie nagrzewa. Ok 6 km śmiga aż miło a później traci moc i tylko się toczy. Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzić napięć na poszczególnych akumulatorach. Może tu leży przyczyna. Nie wiem czy bateria z ogniw to lepsze rozwiązanie. Sama hulajnoga waży swoje 40kg i powinna 100kg udźwignąć ale może i tu leży przyczyna? Bateria z ogniw byłaby skuteczniejsza niż żelowe akumulatury. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
Być moze jakis problem ze sterownikiem. Sprawdź napięcie akumulatorów pod obciążeniem jak jeździsz. Skoro silnik nie jest gorący a akumulatory nowe to pozostaje prostownik.
Pakiet z ogniw byłby lżejszy. |
|
|
|
|
kotipsoti
początkujący
Dołączył: 09 Lis 2018 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
Może uda ni się sprawdzić napięcia jutro. A co do pakietu z ogniw, lżejsze zapewne ale co ze skutecznością? Porównywalna, lepsza, gorsza? |
|
|
|
|
kotipsoti
początkujący
Dołączył: 09 Lis 2018 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
A co z tym prostownikiem nie tak? Chodzi o prostownik czy sterownik? Co tam może być nie halo. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
|
|
|
pomyliłem się, miałem na myśli sterownik. Który być może odcina przy spadku napięcia. Ale byc moze akumulatory nie mają pojemności znamionowej |
|
|
|
|
kotipsoti
początkujący
Dołączył: 09 Lis 2018 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 12 Lis, 2018
|
|
|
Dokonałem pomiarów akumulatorów:
Po naładowaniu i bez obciążenia zestaw 3 akumulatorów = 40,1V (pierwszy akumulator 13,3V, drugi akumulator 13,39V, trzeci akumulator 13,37V)
Po naładowaniu i z obciążeniem zestaw 3 akumulatorów = 34,81V
Po przejechaniu 7,5km - zestaw 3 akumulatorów bez obciążenia = 35,23V
Po przejechaniu 7,5km - zestaw 3 akumulatorów z obciążeniem = 33,39V i jazdę można już zaliczyć do marszu.
Coś chyba z tymi akumulatorami nie tak skoro już na początku jazdy napięcie tak gwałtownie spada?
A może się mylę? Sterownik powinien odcinać przy 31v więc układ cały czas działa ale silnik nie ma już takiej mocy. Akumulatory to 3 sztuki 12v 14ah i ładowały się 10 godzin. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 12 Lis, 2018
|
|
|
kotipsoti napisał/a: | Może uda ni się sprawdzić napięcia jutro. A co do pakietu z ogniw, lżejsze zapewne ale co ze skutecznością? Porównywalna, lepsza, gorsza? |
Prawda,że żartujesz? Mowa jest o pakietach LiJon i żadne porównanie nie ma miejsca bo to zupełnie inna klasa.To taka różnica jak podskok na ziemi i rakieta kosmiczna-kto wyżej oddali się od ziemi. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2018
|
|
|
Robiłem ostatnio pakiet do hulajnogi SXT Turbo 1280W.
Weszło do środka 10S9P na SanyoGA. Pojemność ponad 30Ah.
Żele w dobrej kondycji przejeżdżały z rozsądną jazdą jakieś 12-14km.
Na pakiecie li-ion hulajnoga z dorosłym użytkownikem przejechała 40km w trybie turbo. Tak ogromna to jest różnica.
To zupełnie inna technologia i gęstość energii / kg wagi. Szkoda pieniędzy na żele. Zwróć uwagę na to przy ilu godzinnym wyładowaniu mierzona jest pojemność pakietu żelowego - z reguły 20Hr (20 godzin). Jak wyładujesz go w 30 minut to pewnie odda 60-70% energii i potem już "nie jedzie". |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2018
|
|
|
tak czy inaczej bardzo słaby zasięg 6km. Akumulatory moim zdaniem nie maja pojemności.
Rowerem na 3 uzywanych akumulatorach 7Ah przejezdzałem 20km (napęd na rolkę wspomagając przy ruszaniu)
Ogniwa li-jon zależy jak porównywac czy porównujemy pakiet o tej samej wadze czy pakiet o tej samej pojemności.
Jeśli o tej samej wadze to bedzie przepaść zarówno w zasiegu jak ale też i cenowo będzie drozej.
Żele na dziś to chyba szkoda wozić ten złom. Lepiej zrobić pakiet na 18650 nawet na ogniwach z rozpakietowania tak jak Mariusz pisze 10x9 aku |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 13 Lis, 2018
|
|
|
Wszystko zależy od wagi drivera i charakterystyki jazdy. Inny z pakietów 10s7p, LG MJ1, również hulajnoga 1000w. Po 28km jazdy dalej około 40% energii w pakiecie.
Swoją drogą spodziewałem się, że ten 30Ah da większy zasięg, bo jak by nie bylo to ponad 20Wk/km, ale kierowca chyba nie oszczedzal;) |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
tula82007
początkujący
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Śro 14 Lis, 2018
|
|
|
Mariusz_p, Witaj Mariusz. Jaki byłby koszt zbudowania pakietu 48v około 27-30Ah (13S 9P) z BMS i ladowarką. Pojemnik ma wymiary 210x310x120mm. |
|
|
|
|
kotipsoti
początkujący
Dołączył: 09 Lis 2018 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 18 Lis, 2018
|
|
|
To może inaczej...
Jakie powinny być napięcia na akumulatorach po ich naładowaniu.
Jak ładuję akumulatory połączone razem ładowarką 36v od hulajnogi to na poszczególnych akumulatorach są napięcia w granicach 13,30-13,40v a jak naładuję każdy z nich oddzielnie prostownikiem z mikroprocesorem to po naładowaniu mają napięcia w granicach 12,99-13,08v. Ta różnica wynika zapewne z zabezpieczeń wewnętrznych ładowarki i prostownika. Jakie Wy macie napięcia? |
|
|
|
|
|