|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wózek ogrodowy z napędem elektrycznym |
Autor |
Wiadomość |
dooob
początkujący inżynier
Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2018 Wózek ogrodowy z napędem elektrycznym
|
|
|
Witam!
Gromadzę części do budowy wózka ogrodowego z napędem elektrycznym.
Na chwilę obecną posiadam:
1. Trzy akumulatory żelowe 12V o pojemności 7,5Ah
2. Silnik 36VDC 80W z przekładnią 1:10, parametry za przekładnią 275 rpm 2,6 Nm
3. Dwa koła 4.00-8 fi 40 cm
4. Koło obrotowe 160 mm
5. Trzy łożyska samonastawne w oprawie fi 20 mm
Chciałbym aby wózek był w stanie przewieźć ładunek maks. 200 kg po utwardzonej drodze bez wzniesień z prędkością maksymalną ok 4,5 km/h.
Z moich obliczeń wynika że jest to możliwe jeśli dołożę jeszcze jeden stopień przekładni ok. 1:4 a nawet 1:5.
W celu przeniesienia napędu chciałbym wykorzystać zębatkę rowerową z wolnobiegiem przymocowaną do wyjścia z przekładni oraz większą zębatkę rowerową przymocowaną do osi napędowej.
Wózek ma mieć dwa koła napędowe z przodu i jedno obrotowe z tyłu.
Zwracam się do użytkowników tego forum o pomoc, ponieważ kompletnie nie mam pomysłu jak mogę przyspawać, przymocować zębatki do wałów przekładni oraz osi napędowej.
Oś napędowa ma średnicę fi 20 mm natomiast wałek przekładni ma 14 mm.
Z tego co wiem to wolnobiegi można dostać z gwintem prawym m35, nie wiem jak mogę to zamontować na wałku 14 mm.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018
|
|
|
Witaj,
Cos widze ze forum sie zastalo mysle ze jak nadejda jeszcze chlodniejsze dni to bedzie sie budzic
A wracajac do twojego projektu to mam obawy czy ten silnik sobie poradzi z 200Kg a jak nawet to czy przypadkiem nie bedzie za wolny. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018
|
|
|
czy nie jest to przypadkiem przekładnia ślimakowa? Jeśli tak to moze nie byc najlepszym rozwaiazaniem.
Silnik 80W powinien dać radę z 200kg jeśli prędkość bedzie około 4kmh. POnadto zawsze można dać 46v zamiast 36V i przyspieszy oraz nabierze mocy |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2018
|
|
|
Pewnie slimakowa.
No nie wiem czy na tym uzyska z 4km/h |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Lis, 2018
|
|
|
taczka nie musi być szybka, nawet 3kmh by wystarczyło. Myślę tylko że jeśli to jest ślimakowa, to zatrzymanie rozpędzonej taczki poprzez odcięcie prądu moze coś połamać |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Pon 19 Lis, 2018
|
|
|
Ja bym raczej zastosowal os z silnikiem od skuterka inwalidzkiego. Tamte przekladnie sa przystosowane do podobnej wagi i do wpomnianego przez Arbitera przeciazenia w wyniku zatrzymywania.
Ceny nie sa takie zle. Tez mialem w planie zrobic taka "taczke" ale noo..... ciagle goni mnie czas |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 25 Lis, 2018
|
|
|
Jak chcesz napędzać przednią oś ? "na sztywno" to będą kłopoty ze skręcaniem. Mechanizm różnicowy bardzo to skomplikuje. Może jedno przednie koło napędzane skrętne i sterowane a dwa tylne wleczone? Albo tak jak chcesz to napędzaj dwoma silnikami oba koła a tylne wleczone. Sterowanie różnicą prędkości, lub np szeregowo połączone silniki i masz elektryczny mechanizm różnicowy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|