|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Korbo-prądnica bldc |
Autor |
Wiadomość |
kristofer
początkujący
Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 9 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Wto 20 Lis, 2018 Korbo-prądnica bldc
|
|
|
Witam
Zamierzam zbudować prądnice napędzaną siłą mięśni nóg do ładowania akumulatora.
Zastanawiam się nad wyborem silnika-jako generatora oraz przekładni.
Chciałbym aby komponenty były lekkie i bezobsługowe oraz była duża wydajność.
Na forum widziałem temat w którym był przedstawiony napęd do trajki w podobny sposób.
Konstruktor zamontował w nim silnik bldc koła przedniego który napędzał paskiem zębatym.
Ja chciałbym użyć silnika typu outruner 140 lub 200kV dla obniżenia masy,
a jako przekładni użyć kół zębatych.
Efektywna kadencja to około 180-200 obrotów.
Ładowany akumulator będzie miał 36v, napięcie ładowania 42v.
Maksymalne przełożenie jednostopniowe kół to 1 do 10.
Pytanie czy silnik typu outruner (z wirujacą obudową ) nada się do tego rozwiązania.
Czy przekładnia z kołami zębatymi to dobry pomysł?
Czy starać się uzyskać napięcie ładowania bezpośrednio z prądnicy czy lepiej użyć przetwornicy?
Czy byłaby możliwa regulacja obciążenia(np. manetką)? |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pią 23 Lis, 2018
|
|
|
Moc kolaża max 0,4 kW
Przekładnia zębata może być bo mała.
Outrunner - ok.
Regulacja obciążenia - przetwornica + manetka.
To parametry wyjściowe. Szczegóły trzeba dopracować. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
kristofer
początkujący
Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 9 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pią 23 Lis, 2018
|
|
|
Z tą kadencją chyba troszeczkę przesadziłem, teraz czytam że efektywna i zdrowa to 90 - 100
Na korbę zaplanowałem 127 zębów, później pośrednia 17z do 51z to da 1;3 i na silniku 17z
przy 100 obrotach na korbie wychodzi mi 2200 na silniku i napięcie 11v wystarczające do zasilania przetwornicy |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 23 Lis, 2018
|
|
|
Powrót do przeszłości? XIX i XX wiek? Może więc przypomnę lata 50-te kiedy energia elektryczna nie była tak powszechna, szczególnie na wsi (ale w miastach również jej brakowało, np.ulice oświetlały lampy gazowe). W wiejskich kościółkach były organy, ale żeby na nich grać trzeba było powietrza które deptając w skórzane "wory" wytwarzali młodzi chłopcy-ministranci a karuzele które się pojawiały w różnych miejscach "napędzane" były siłą młodych chłopców którzy po kilku kolejkach sami mogli skorzystać darmowo z karuzeli.
Teraz są inne czasy,energii elektrycznej wbród i praktycznie wszędzie dostępna, komu więc potrzebne dynamo na napięcie 200 000V (200kV jak napisał autor),jako broń?siejąc "piorunami",nic nie rozumiem z tego postu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 24 Lis, 2018
|
|
|
kristofer napisał/a: | Z tą kadencją chyba troszeczkę przesadziłem, teraz czytam że efektywna i zdrowa to 90 - 100
|
W klinikach, gabinetach miejscach gdzie wykonywane są pomiary wydajności sportowców, osób chorych, Ergospirometria na ergometrze rowerowym w warunkach laboratoryjnych na specjalistycznej aparaturze monitorującej, jednym z ważnych wyników jest moc oddawana przez pacjenta.
Normą pomiarową jest kadencja, jej utrzymywanie w czasie całego cyklu pomiarowego w wysokości 60 +/- 5. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|