|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dziwne zachowanie coś nie dziala |
Autor |
Wiadomość |
Paps
młodzik Paps
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 78 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2019 Dziwne zachowanie coś nie dziala
|
|
|
Witam pojezdzilem wczoraj trochę rowerkiem;) co by aku zapracowalo, wszycho było git i nagle coś jakby się uszkodził. Tzn. Manetka działa kołem kręci, ale efekt jest taki ze jedzie do 15km/h i efekt taki jakby coś go trzyma i nie chce jechaćdalej. Dopiero jak podpedaluje do około 20km/h zaczyna działać normalnie jest moc i się napędza,. Co to może być? Zastanawiam się nad hasłami w kole? Powiedzcie czy ktoś miał coś takiego. Silnik NC 10x6 ster gt-1500 bat 66v |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2019
|
|
|
Wcale nie dziwne,normalne.Silnik bez przekładniowy musi mieć obroty gdyż na niskich brak mu MOMENTU obrotowego. |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2019
|
|
|
wibi napisał/a: | Wcale nie dziwne,normalne.Silnik bez przekładniowy musi mieć obroty gdyż na niskich brak mu MOMENTU obrotowego. |
No proszę Cię.To nie spalinowy. Elektryczny ma pełny moment już od bardzo niskiej prędkości, dopiero na wysoki obrotach spada. A na pewno nie od 15km/h.
Z resztą wyraźnie napisał, że było ok i nagle... co? Charakterystyka silnika się zmieniła? Jak?
No ale ciekawy przypadek. Ja bym najpierw sprawdził sygnały z czujników halla. Przeczyść wtyczkę i pomierz jak masz multimetr. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2019
|
|
|
noel841106
Masz rację z momentem,powinienem napisać MOCY gdyż moc to obroty*moment a że obrotów mu brak (mała prędkość czyli obroty) to i mocy brakuje. Od 15 km/godz obroty są na tyle wysokie,że MOC jest wystarczająca.Nie napisał również jakie ma ograniczenia prądu w sterowniku, a to ważne. |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2019
|
|
|
To by pasowało, tylko driver od razu zauważył dużą zmianę w pracy silnika, więc może być jakaś usterka. Pogoda słaba teraz, więc nawet wilgoć mogła się skroplić w sterowniku i ubić jakąś elektronikę. Trzeba po kolei multimetrem sprawdzać, aż w ostateczności podstawić inną baterię, a później sterownik. |
|
|
|
|
Paps
młodzik Paps
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 78 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16 Lut, 2019
|
|
|
Witam Panowie dzięki za zainteresowanie, problem jeszcze nie rozwiązany, ale było tak ze silnik napędza się w miarę liniowo, teraz jest wyraźnie słabszy przy ruszaniu, powoli się napędza do tych 15km/h i potem nie może przełamać tej bariery tak jakby go coś (trzymało) mam manetke w. Kierownicy. jak zapedaluje do tych 20km/h jest ogień ster ma 60A bateria 66v to około 4kw |
|
|
|
|
Paps
młodzik Paps
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 78 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2019
|
|
|
Witam,. Usterka ustala po dostaniu sprzętu w suchym, ciepłym pomieszczeniu, ale.... Jest nowa:) po przerobienia stera gt-1500 na ok 60A silnik glosniej pracuje co jest normalne. Problem polega na tym, że przy około 30 km/ do 44km/h Prz pełnym bucie;) coś wycina moc na ułamek sekundy, efekt taki jakby silnik przegrywał. Po przekroczeniu 44km/ idzie pięknie aż do 64km/h i teraz pytanie co może być przyczyną? Wydaje. Mi się ze te 60A to trochę za dużo dla. 9c 10x6 pfff kto na jakim napięciu i jaki.. Max prądem jeździł na tym silniku?a |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2019
|
|
|
Napięcie napięciem ale na takich nastawach 9C będzie Ci się pioruńsko grzał.
Jeżdzę na 42A i 14S. 10 minut zabawy temperatura zaczyna pulsować na wyświetlaczu. W szczególności jak jeździsz po mieście. |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
Paps
młodzik Paps
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 78 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20 Lut, 2019
|
|
|
Siemanko, zmniejszył em moc na zworce 3.speed do 50% problem ustal, nie sprawdzałem na zworce 120% i fakt grzeje się skubaniec na tych 100% z przewatowaniem mosfetów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|