|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Moc silnika, a moc sterownika. |
Autor |
Wiadomość |
gotibandit
początkujący
Dołączył: 03 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019 Moc silnika, a moc sterownika.
|
|
|
Witam. Chciałbym złożyć sobie e-bike-a, ale jestem kompletnie zielony w tym temacie i mam takie pytanie: czy sterownik 250W, będzie współgrał z silnikiem 1200W? Na początek chcę, żeby ten rower był legalny, dlatego taka moc sterownika, ale gdyby mi się ta legalność odwidziała, to kupił bym mocniejszy sterownik. Na blogu Nexun wyczytałem, że silniki do rowerów mają najlepszą efektywność pracy powyżej jakichś tam obrotów, stąd moje pytanie, czy ten sterownik, nie będzie za słaby dla tego silnika.
Silnik taki: https://nexun.pl/pl/p/Mxus-30H-7x9-Tyl-KASETA%2C-wolnobiezny/381
Sterownik taki: https://nexun.pl/pl/p/GT250%2C-36-48V%2C-15A/539
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
Witaj,
Jeżeli oczekujesz po rowerze jakiś tam osiągów przy tej mocy polecał bym przekładniówkę. Natomiast tak czy inaczej jakoś jechać to będzie max moc to 500W więc nie będzie aż tak źle |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
gotibandit
początkujący
Dołączył: 03 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
Wystarczy, żeby ze wspomaganiem jechał te 25km\h. Chodzi mi o to, żeby dojeżdżać do pracy nie zziajany i nie zmachany. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
Na to wystarczy w zupełności. Natomast zawsze możesz zrobić mod z nadlaniem drutów pomiarowych w sterowniku i będzie miał te 20-25A i już jakoś normalnie jeździł |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
gotibandit
początkujący
Dołączył: 03 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
Ok. Coś pomyślę. Dzięki. |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
na 17A-mperowym sinusie, na dobrze wycentrowanych kołach, oponach z wzdłużnymi bieżnikami, przekładniówce 250W, przy wadze jezdzcy 65kg, wyciąga 44km/h na prostej asfaltowej przy 12s-ach.
Na nie sinusie też 17A wyciaga wtedy z tego co pamietam 47km/h |
|
|
|
|
gotibandit
początkujący
Dołączył: 03 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
Mi chodzi o to, czy przy sterowniku 250w, silnik 1500w bedzie pracowal efektywnie. Czy to nie bedzie za malo mocy na taki silnik. W ogole to ja chce zrobic rower tylko z czujnikiem PAS, bez zadnych manetek. Czy z takim silnikiem i sterownikem da sie cos takiego zrobic? |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
chyba najlepiej dac nie zamocny silnik, a dac mu wiecej prądu, ale niewiem.
Być może w dużym silniku moc będzie sie odkładać na cewkach tworzących nie duże pole magnetyczne(przy tak małej energii), a mały silnik efektywniej przetworzy prąd.
Najlepiej gdyby chłopaki podali raporty 'spalania' przy różnych konfiguracjach. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
dubel |
Ostatnio zmieniony przez Inc0 Śro 03 Kwi, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
ten silnik z tym sterownikiem bedzie mniej efektywny(nie został zaprojektowany do pracy na tak niskich napieciach/natezeniach) niz silnik o nizszej mocy znamionowej bardziej dopasowanej do sterownika jaki sobie upatrzyłeś. jesli chcesz sie bujac przepisowe 25km/h to wez przekłądniówke o mocy znamionowej 500 lub 750W i sparuj ja z tym sterownikiem 250W gdy cie najdzie ochota na wieksza moc zapodasz mocniejszy sterownik np 500W , 750W lub nawet 1000W puki co szkoda wydawac kase na zapas na silnik który bedzie wazyc ze 6kg i bedzie pracować na 1/4 gwizdka to tak jakby kupic camaro v8 i odrazu 6 garów odpiąć albo rób od razu i 1,5-3kW bestyjke albo rób przepisowca na znamionach 250W . zostaje jeszcze kwestia batreii bo taka co spokojnie obsłuzy instalacje 250W zdechnie szybciutko gdy kazesz z niej sterownikowi ciagnąc 1500W słowem bateria musi być odpowiednio wydajna(duża) do zadań jakie ma spełniać instalacja. |
|
|
|
|
gotibandit
początkujący
Dołączył: 03 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2019
|
|
|
Ok. A jaki Inc0 mógłbyś silnik polecić, bo w internecie tyle tego jest, że już mi głowa pęka? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019
|
|
|
konkretny egzemplarz musisz sobie sam wybrac bionnx czy bafang czy cos innego to juz twoje widzi mi sie oprzyj sie na tym co polecaja urzytkownicy takich silników z forum . |
|
|
|
|
noel841106
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 137 Skąd: B-stok
|
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019
|
|
|
Dokonał ktoś kiedyś pomiarów sprawności w takich przypadkach i ma dane do pokazania?
Wg mnie ten silnik 1500w z tym małym sterownikiem będzie pracować całkiem dobrze. Nawet jak sprawność całego układu spadnie z 90 na 88% to jest to praktycznie pomijalne. Z resztą nawet przy niższej sprawności i takim typowym ebikowym akumulatorze będzie miał duży zasięg bo przecież sterownik tylko 250W.
Ja przy spokojnej jeździe około 20km/h po prostej, bez pedałownia mam pobór właśnie około 250W, więc z drugiej strony jeżeli tylko do takich zastosowań ma być rower to rzeczywiście trzeba od razu całość budować 250W łącznie z silnikiem. Ale autor jeszcze nie ma ebika, a już za uszami wattownica się czai |
|
|
|
|
gotibandit
początkujący
Dołączył: 03 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019
|
|
|
tak tak ale po co ma wozic extra 3-4kg zbednego uzwojenia w kole???że nie wspomne o róznicy w cenie mxus 3k vs przekłądniówka.
co do wyboru baterii przy tak słabymn sterowniku potrzebujesz 10s Xp gdzie x oznacza ilość ogniw nie mniejsza niz 3 w celi przy pradzie znamionowym 7A i 17A w piku nawet wysoko pojemne ogniwa wydola pradowo wiec racje bytu traca ogniwa wysokopradowei, im wiecej ogniw w kazdej celi i im wyższa bedzie ich pojemnośc tym wieksze bedziesz robić przebiegi miedzy ładowaniami ja bym wybrał ogniwa sanyo GA 3450mAh w ilosci conajmniej 5 optymalnie tyle ile mi by w skrzynke weszło ale przedewszystkim brałbym pod uwage jakie przebiegi dzienne ma rower zrobic bo z drugiej strony nie widze sensu budować pakiet z 150 ogniw dla takiego zestawu i nigdy nie miec sposobnosci go rozładowac do 50% a batreia tez swoje wazy i kosztuje. przemysl sobie sprawe co jak i do czego ma słuzyc i działaj. |
Ostatnio zmieniony przez Inc0 Czw 04 Kwi, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|