3 speed jak dziala? |
Autor |
Wiadomość |
kondrat5
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 13 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018 3 speed jak dziala?
|
|
|
Witam,
Nie mogę wyszukać nic co by mi odpowiedziało na pytanie co sie dzieje przy np przełaczeniu sterownika na 60 czy 80 %? Czy sterownik wówczas ogranicza prąd? Jak to działa? Czy Tak samo jest jak włączymy Speed limit? |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Ogranicza lub zwiększa (niektóre sterowniki mają opcje 120%) prędkość maksymalną. |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018 Re: 3 speed jak dziala?
|
|
|
kondrat5 napisał/a: | Witam,
Nie mogę wyszukać nic co by mi odpowiedziało na pytanie co sie dzieje przy np przełaczeniu sterownika na 60 czy 80 %? Czy sterownik wówczas ogranicza prąd? Jak to działa? Czy Tak samo jest jak włączymy Speed limit? |
Prądu nie ogranicza, ogranicza prędkość obrotową silnika. Prąd przy rozpędzaniu masz taki sam a po osiagnięciu 60 czy 80% prędkości spada na tyle żeby mniej więcej utrzymać ta prędkość.
Przy 120% zwieksza prędkość kosztem sprawności całego układu. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
jasiek011
początkujący jasiek011
Wiek: 61 Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 12 Skąd: mielno
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
i tego wlasnie nie rozumiem. Dla mnie 100% to max napiecie z baterii i max natezenie pradu ze sterownika. To skad bierze sie te cudowne 20%? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018
|
|
|
Mówicie o róznych sterownikach. Pytający pyta (jak sądze) o typowy przełacznik 3 speed i sterownik blokowy który NIE MA TRYBU 120 %.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
jasiek011 napisał/a: | i tego wlasnie nie rozumiem. Dla mnie 100% to max napiecie z baterii i max natezenie pradu ze sterownika. To skad bierze sie te cudowne 20%? |
Żeby zrozumieć masz 2 drogi, teoretyczną - czyli zrozumieć zasadę działania silnika elektrycznego ,przeciwpola w nim wystepujacego i kilku innych aspektów, oraz praktyczną - przejechać sie dowolnym rowerem ze sterownikiem blokowym wyposażonym w 3 tryby predkości (w tym magiczny 120%). Dobrze by było, aby ten rower posiadał jakiś amperomierz, wtedy zrozumiesz o co tu chodzi w 3 minuty. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
kondrat5
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 13 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Praktyka jest banalna. Mi właśnie chodziło co robi sterownik że ogranicza tę prędkość. Czy ogranicza prąd czy napięcie. Ale jak napisał kolega wyżej nic z tych rzeczy tylko ogranicza prędkość obrotowa. Choć nie do końca to do mnie trafia:) Ale zostało wyjaśnione. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
Prąd jest ograniczony bo mierzyłem kiedyś amperomierzem ale zapewne napięcie też skoro zwalnia ale nie mierzyłem tego. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018
|
|
|
kondrat5 napisał/a: | Praktyka jest banalna. Mi właśnie chodziło co robi sterownik że ogranicza tę prędkość. Czy ogranicza prąd czy napięcie. Ale jak napisał kolega wyżej nic z tych rzeczy tylko ogranicza prędkość obrotowa. Choć nie do końca to do mnie trafia:) Ale zostało wyjaśnione. |
W zasadzie to ogranicza moc czyli prąd razy napięcie. Ponieważ napięcie jest z grubsza stale więc pozostaje ograniczenie prądu. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2019
|
|
|
Panowie czyli jezeli w takim sterowniku ustawimy 1 szy tryb wspomagania to bedzie wspomagal do tskiej samej predkosci co na 3 cim trybie tylko ze z mniejsza moca? Tez chcialbym zrozumiec jak dziala taki sterownik |
|
|
|
|
Malibu
początkujący
Dołączył: 25 Sty 2019 Posty: 35 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2019
|
|
|
ale prędkość będzie większa.
Ja mam sterownik 18A i jadąc dzisiaj miałem prędkość na 1 -33km/h a na 3 - 38km/h. Środkowego biegu nie używam praktycznie. Mam 80/100/110% - 3 speed |
|
|
|
|
oki
początkujący
Wiek: 51 Dołączył: 06 Lut 2019 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2019
|
|
|
A ja mam inne pytanie a propo sterownika.
Są sterowniki i sterowniki z sinusoidą - które lepsze do roweru miejskiego.
Ma to jakieś znaczenie, oszczędność prądu, start z miejsca etc. |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2019
|
|
|
Sinusy sa lepsze do bezdprzekladniowego silnika. W przekladniowych ponoc niema zadnej roznicy |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2019
|
|
|
Malibu. A wiesz moze czy da sie ustawic sterownik displeyem lcd do predkosci powiedzmy 30km/h i zmienic wtedy na displey led czy te wartosci sie zachowaja? |
|
|
|
|
Malibu
początkujący
Dołączył: 25 Sty 2019 Posty: 35 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2019
|
|
|
ja mam sterownik bez lcd |
|
|
|
|
|