|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BMS - kontrola działania |
Autor |
Wiadomość |
Robson91
początkujący
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 22 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2019
|
|
|
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem "tutorialowy" post Tasa odnośnie odłączenia złącza balansującego. Bo skoro zrobiłem baterię według opisu na blogu to nie mam dojścia do tego złącza. Chyba, że chodzi o główne zasilanie do sterownika (ale chyba nie).
I zastanawiam się czy po złożeniu całej baterii z BMSem na wyjściu do sterownika powinno pojawić się sumaryczne napięcie od razu czy dopiero po podłączeniu ładowarki. Bo ja ładowarki jeszcze nie podłączyłem, a napięcie jest |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2019
|
|
|
Robson91 napisał/a: |
I zastanawiam się czy po złożeniu całej baterii z BMSem na wyjściu do sterownika powinno pojawić się sumaryczne napięcie od razu czy dopiero po podłączeniu ładowarki. Bo ja ładowarki jeszcze nie podłączyłem, a napięcie jest |
To zależy od modeli BMS. Jedne mają napięcie od razu, inne wymagają aktywacji przez podłączenie ładowarki. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Robson91
początkujący
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 22 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2019
|
|
|
Sprawdziłem swój BMS trochę inną metodą, gdyż nie mam dostępu do złącza balansującego.
Podłączyłem kilka żarówek, żeby rozładowały akumulator i BMS odciął dopływ prądy prawidłowo przy 30V. Odstępstwo od instrukcji polega na tym, że po rozłączeniu i późniejszym złączeniu obwodu żarówki nadal świecą (bez podłączania ładowarki). Ale nie widzę problemu, bo po minucie BMS znowu je rozłącza |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 820 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 820 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2024
|
|
|
Trafił mi się drugi akumulator ze specyficznym działaniem BMS. Po długim braku ładowania napięcie na wyjściu praktycznie zero. Nie ma napięcia, nie ładuje się. Po rozebraniu ogniwa w środku naładowane do połowy, ale napięcia na wyjściu nie ma. Ładowarka też nie rusza. Przypadkiem odkryłem, że przycisk do sprawdzania stanu naładowania (z paskiem ledowym) przy pewnej kombinacji naciśnięć uruchamia normalne działanie akumulatora. Tak jakby BMS stwierdził, że za długo leży nie używany i się ogólnie wyłącza. Bodajże dwukrotne naciśnięcie tego przycisku uruchamia ponownie akumulator. Zapalają się na chwilę wszystkie diody i potem pokazuje stan naładowania akumulatora. Wcześniej nie pokazywał nic. Spotkaliście się z takim działaniem? Spotkałem się z tym w akumulatorze (chyba) BOSH i teraz w takim:
Oczywiście jest w nim jakieś nietypowe gniazdo z komunikacją, a podłączona ładowarka wykazuje błąd ładowania, więc stawiam na uszkodzoną komunikację, ale daje się go ładować zasilaczem, więc pewnie będzie zamiana ładowarki na zwykłą, o ile testy pokażą, że to będzie działać. Skoro idzie ładowanie zasilaczem, to i zwykła ładowarka powinna dać radę po odpowiednim podłączeniu wtyczki starej ładowarki. Bo i gniazdo do roweru, jak i do ładowarki jest zupełnie różne i nietypowe.
Gniazdo roweru ma 2 grube i 6 cienkich styków, a ładowarka 4 przewody. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|