Dziwne zachowanie wyswietlacza kt lcd1 |
Autor |
Wiadomość |
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Pią 17 Maj, 2019 Dziwne zachowanie wyswietlacza kt lcd1
|
|
|
Witam! Dziwna przypadlosc LCD, rowno co 5 minut wylacza silnik. Po ponownym wlaczeniu znow dziala silnik mxus 36XF08/250W dokladnie 5 minut itd. Co padlo LCD czy sterownik? LCD sie zawiesil , wszystkie pozycje sa wyswietlane jednoczesnie i jako osemki, wszedzie 88888888. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 18 Maj, 2019
|
|
|
A możesz zmienić czas auto wyłaczenia w bezczynnośći. Może to przypadek ale fabrycznie często ustawiają 5 minut. Sprawdziłeś drutologię oczywiście 2x? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Sob 18 Maj, 2019
|
|
|
Andypip, nic nie moge zmienic poniewaz lcd sie zawiesil, moge jedynie wlaczyc i wylaczyc silnik z wyswietlacza. Zrobilo sie tak jak chcialem podczas jazdy rowerem zalaczyc silnik z wyswietlacza,silnik sie zalaczyl ale juz parametrow nie moglem zmienic ,caly ekran to same 88888888888. Ciekawe czy to padl sterownik czy lcd. Drutologia ok. Kt lcd1 jest wspolzamienny z kt lcd3?. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 18 Maj, 2019
|
|
|
To wyłaczanie silnika równo co 5 minut dziwnie koreluje z autowyłaczaniem. Takie 8888 na wyswietlaczu często powoduje walniety przetwornik lcd. Ale nie jestem elektronikiem. Najprościej dla laika by było podłaczyć 2 sprawdzony wyświetlacz.
Może to rozwiązanie mało eleganckie: kup przez net nowy. Podłącz, sprawdź czy zadziała i odeślij jako rezygnację z zakupu. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Nie 19 Maj, 2019
|
|
|
Andypip, dobry pomysl ,nie pomyslalem o tym. Dalem pomogl,dziekuje. |
|
|
|
|
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019
|
|
|
Podlaczylem KT LCD-3,teraz wyswietlacz pokazuje niektore wartosci,lecz brak przejechanych km,predkosci,czsu przejazdu itp. Manetka dziala,PAS-a nie mam,odlaczylem czujnik predkosci/myslac ze jest uwalony/bez zmian,dalej wyswietlacz sie wylacza teraz po 8 minutach.Przyciskami funkcyjnymi mozna zmieniac pomiedzy trzema ekranami,ustawiac parametry.Kolo rusza plynnie odrazu w prawidlowym kierunku,silnik nie szarpie przy ruszaniu,dajac obraz o poprawnym dzialaniu hallotronow.Wyswietlacz pokazuje tylko napiecie baterii i temp. zewnetrzna, reszta martwa.Podejrzenie pada na sterownik, czy aby napewno?. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 24 Maj, 2019
|
|
|
A jaką inna opcję masz? Idź za ciosem |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 338 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pon 27 Maj, 2019
|
|
|
A przewód z sygnałem prędkości od silnika sprawdziłeś?
Mechanicznie przewód nie jest uszkodzony?
Hallotron daje sygnał?
Piszesz tylko że go odłączyłeś.
Przecież tam przy sterowniku wtyczki są na wierzchu, sprawdzić miernikiem to 10sekund roboty. A tu już tydzień minął i nic nie wiemy
W silnikach bezprzekładniowych nie ma czujnika prędkości więc może zmień w menu żeby wyliczał prędkość na podstawie parametrów silnika. Jeśli to nie pomoże to sterownik do roboty lub szybciej wymiany |
|
|
|
|
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Wto 28 Maj, 2019
|
|
|
W moim przypadku sygnal o predkosci pobierany jest z parametrow silnika przekladniowego nie ma dodatkowego przewodu z sygnalem predkosci wtyczka do hallotronow jest 5 pinowa,2 przewody +i- tz. zasilanie halli,3 to halle.W chwili gdy silnik nie pracuje sygnal o predkosci pobierany jest z zewnetrznego czujnika na widelcu i magnesu na szprychach, kiedy rower jest w ruchu. Wyswietlacz sie wylacza poniewaz nie ma zadnego sygnalu o ruchu roweru.Jest to zaprogramowane fabrycznie. Wszystko sprawdzone jest ok,urzadzenia peryferyjne rowniez..Czyzbym mial pecha i zakupil wyswietlacz tak samo uwalony jak poprzedni.Chyba ze sterownik niedomaga,rower jezdzi poprawnie,zuzycie pradu w normie,dobrze przyspiesza. |
Ostatnio zmieniony przez akcjonariusz Wto 01 Paź, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 338 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 28 Maj, 2019
|
|
|
A powiedz mi jak to ustawiłeś że podczas pracy silnika prędkość wylicza a podczas jak silnik nie pracuje bierze z zewnętrznego czujnika??
Mógłbyś podać który parametr w ustawieniach za to odpowiada bo wydaje mi się ze coś zmyślasz.
Cytat: | Czyzbym mial pecha i zakupil wyswietlacz tak samo uwalony jak poprzedni |
Wyświetlacz wyświetla dane wysłane ze sterownika. Skoro nie wyświetla prędkości to znaczy że sterownik jej nie wysyła, a nie wysyła jej bo albo sam jej nie posiada albo się uszkodził.
W poprzednim poście napisałem już żebyś się za sterownik zabrał. Podmiana/ wymiana/ naprawa (zakładając ze twój czujnik na widelcu działa).
Cytat: | wtyczka do hallotronow jest 5 pinowa |
Mam XF08 i sterownik kt36 250W i wtyczki mam 6 pinowe |
|
|
|
|
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Wto 28 Maj, 2019
|
|
|
Kiedy skladalem zestaw zapomnialem zamontowac zewnetrznego czujnika predkosci.Kolo w gore,odkrecam manetke,silnik w ruch,na wyswietlaczu kt lcd1 jest pokazana predkosc.Zamontowalem zew. czujnik pred. jest do odczytu predkosci kiedy manetka jest w pozycji zero/ zwolniona/ a rower jedzie sila bezwladnosci lub na samych pedalach. Teraz to juz wiem po co ten zew. czujnik pred. Sterownikiem sie zajme ,tylko gdzie nabyc taki, KT 36 ZWSX-FO1D, curent 14A. Moje kostki na 6 gniazd rowniez, tylko pinow jest 5, jedno puste. |
Ostatnio zmieniony przez akcjonariusz Wto 01 Paź, 2019, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 338 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019
|
|
|
Hmm to musisz mieć inny sterownik niż ja. U mnie zarówno silnik jak i sterownik miały wtyczki z 6 przewodami i po wpięciu od razu wszystko działało.
Kupiłem kilka silników XF08 w różnym czasie i wszystkie miały czujnik prędkości i 6 przewód.
Ja praktycznie zawsze włączam zasilanie podczas jazdy więc to na pewno nie było przyczyną uszkodzenia.
A reset ustawień robiłeś?
Może rozbierz sterownik i sprawdź który element się najmocniej grzeje. |
|
|
|
|
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019
|
|
|
Zdemontuje obudowe ze sterownika i zobacze co tam sie dzieje. Najpierw zastosuje metode organoleptyczna,pozniej techniczna.Podstawy elektroniki sa mi dobrze znane.Dziekuje za zainteresowanie w tym temacie. Gdyby ktos chcial dodac jeszcze swoja opinie, uprzejmie prosze o wiadomosci. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
akcjonariusz
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 37 Skąd: Wlodawa
|
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2019
|
|
|
Wymiana sterownika i wszystko dziala. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 01 Paź, 2019
|
|
|
Cały sezon grzebałeś w tym sterowniku? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|