|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Konwersja roweru do lasu |
Autor |
Wiadomość |
Tropas
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: Z.G.
|
Wysłany: Nie 07 Lip, 2019 Konwersja roweru do lasu
|
|
|
Potrzebuję żebyście pomogli mi dopasować elementy do konwersji mojego gianta terrago do moich potrzeb.
Jeżdżę tylko po lesie, głównie po nierównościach, korzenie, dziury, piach itp. Tylko rekreacyjnie max 2h. Obecnie przejeżdżam w tym czasie około 20-30km. Prędkość zazwyczaj waha się pomiędzy 10 a 15km/h.
Co bym potrzebował (najlepszy stosunek ceny do jakości) biorąc pod uwagę poniższe wymagania i zamiar normalnego pedałowania:
1. Optymalna prędkość 15-20km/h (szybciej nie pojadę ze względu na słabą amortyzację i dziurawy teren), prędkość max wystarczy mi 30km/h
2. Napęd najlepiej na przednie koło (26cali) ze względu na cenę i lepsze prowadzenie po piachu.
3. Zasięg powiedzmy 40km wliczając siłę mięśni którą bym włożył w powiedzmy 20km.
Tak więc co musiałbym zakupić żeby spełniło moje założenia najniższym kosztem.
Głównie chodzi mi o silnik który "lubi" takie prędkości.
Również jeśli ktoś z Was ma coś takiego używanego do sprzedania, to proszę pisać.
Giant |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 07 Lip, 2019
|
|
|
Naped w przedzie i w teren to niespotykana konfiguracja i niezbyt praktyczna , na twoje wymagania najlepszy byłby mid ale to kosztuje i jest kosztowny w eksploatacji. Biorąc pod uwagę wszystkie parametry do twoich potrzeb i wymagań raczej bym poszedł w huba- mocną przekłądniówke ( najlepiej 500W mocy ciągłej )w tylnym kole. bateria w trójkąt albo skrzynka i do niej odpowiednio dopasowany pakiet lub jesli się zmieści "klasyczna"bateria bidonowa w obudowie haylong 13s 5p na ogniwach sanyo GA (dla duzego zasięgu)+ sterownik np GT 250 lub inny o podobnych parametrach albo na ogniwach SONY VTC (dla wydajności prądowej i większej mocy ) do tego sterownik np sinus KT 30A lub GT 500 do tego stacyjka,manetka, czujnik pas, klamki hamulcowe z czujnikami lub czujniki do zamocowania do istniejących hamulców opcjonalnie jakis panel z przełacznikami ,wyswietlacz KT-LCD3 i przetwornica do zasilania oswietlenia ładowarki do telefonu itp suma sumarum raczej nie wyjdzie taniej niz 2-2,5k pln |
|
|
|
|
Tropas
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: Z.G.
|
Wysłany: Nie 07 Lip, 2019
|
|
|
Dzięki.
Jakiego silnika powinienem szukać, 7x9, 6x10, czy jeszcze coś innego?
Czy stacyjka, czujniki pas i klamek to są rzeczy niezbędne?
Może głupie pytanie, ale czy sama manetka i jazda podobna do motocyklowej, czyli trzymam odkreconą manetkę ile potrzebuję i puszczam ją w momencie hamowania - nie wystarczy?
Nie jeździłem nigdy na ebike-u...
Myślałem o baterii 10s ze względu na założenie niskiej prędkości maksymalnej, czy silnik zasilany 36V nie będzie mniej się grzał przy małej prędkości, niż w takich samych warunkach ale zasilany 48v? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 08 Lip, 2019
|
|
|
łopatologicznie: manetka = jak na motocyklu manualnie sterujesz moca, pass = jak na rowerze typu nadem pedałujeszty i ten drugi z tyłu ale ten drugi pedałuje duzo mocniej od ciebie i tylko wtedy gdy ty pedałujesz
7x9 10x6 to nawoje silnika i tyczy sie bardziej hubów bez przekładni szukaj huba przekładniowego |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Tropas
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: Z.G.
|
Wysłany: Wto 09 Lip, 2019
|
|
|
Dzięki za pokazanie w którym kierunku iść
Co myślicie o tego typu zestawach link
Wysyłka PDM więc powinna ominąć vat, zresztą to tylko pierwsza z brzegu oferta, pewnie jak dobrze poszukam to znajdę lepszą.
U Chińczyków niewielkie różnice w cenie pomiędzy 500W a 1000W, czy biorąc pod uwagę moje potrzeby, jest sens kupować mocniejszy silnik? Tzn czy mocniejszy będzie lepiej znosił wolną jazdę, czy raczej odwrotnie, będzie tylko więcej baterii zżerać i więcej ważyć, a dodatkowej mocy nie będę wykorzystywać?
Doczytałem że różnica w wadze silników 500 a 1000W jest spora, więc chyba raczej skłaniam się ku 500w.
Czy taki silnik byłby O. K.? [URL=US $79.97 22%OFF | 36V Brushless Gear Hub Motor 250W 350W 500W Ebike Motor For Electric Bicycle Rear Wheel
https://s.click.aliexpress.com/e/btuaOe0o]link[/URL] |
Ostatnio zmieniony przez Tropas Wto 09 Lip, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 09 Lip, 2019
|
|
|
silnik nie ma mocy , moc ma instalacja jesli silnik mocy 500W współpracuje z sterownikiem o mocy 500W wówczas generuje 500W jesli ten sam silnik podłaczysz do instalacji 1000W to wygeneruje 1000W pomijam aspekty jak zniesie taka moc silnik który nie jest do takiej mocy przeznaczony bo rózne silniki maja rózne rozpietosci zakresu obsługiwanej mocy i jedne znosza dobrze przekroczenie mocy nominalnej 200-300% a inne zle znosza 150%. |
|
|
|
|
Tropas
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2019 Posty: 5 Skąd: Z.G.
|
Wysłany: Wto 09 Lip, 2019
|
|
|
Czyli rozumiem, że z silnika 500W można wyciągnąć więcej, ale mu to nie służy.
Zastosuję sterownik o takiej samej mocy jak nominalna moc silnika i będzie dobrze, tak?
Czy też muszę podejrzewać że już sami sprzedawcy w opisach tą moc naciagają do granic możliwości silniczków? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 10 Lip, 2019
|
|
|
dobór komponentów po wartosciach nominalnych/znamionowych jest dobrym nieco inna metoda jest dobór wg maxymalnych parametrów |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 11 Lip, 2019
|
|
|
To co wklejasz to są bezprzekładniowe - cięższe i słabsze na małych prędkościach. Nie mają zębatek w środku (przekładni) dlatego są cichsze i wytrzymują dużo tysięcy kilometrów bez serwisu.
Dla ciebie wg mnie tylko lekka przekładniówka która waży o połowę mniej i jest mocna od samego startu. Dzięki temu przejeżdżasz więcej na 1 ładowaniu.
Silnik z Polski, z papierami, w kilka dni, a nie kot w worku z Chin za miesiąc. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|