|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ograniczenie mocy do 250W w sterowniku 500W |
Autor |
Wiadomość |
MRL
początkujący mrl
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Nie 06 Paź, 2019 Ograniczenie mocy do 250W w sterowniku 500W
|
|
|
Witam
Mam kontroler 500W 36V. Max daje 12A. Aż tak dużo nie potrzebuję i chcąc wydłużyć zasięg na tej samej baterii kombinuje mu ograniczyć prąd tak do 6-7A. Niestety nie ma fabrycznego ograniczenia. Szukałem sterownika o max mocy 250W, ale nie znalazłem. Jedynie są 500W z opcją ograniczenia 50%. Jest jakiś domowy sposób, aby takie coś zrobić w tym co mam?
Pzdr |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
|
|
|
|
MRL
początkujący mrl
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Śro 23 Paź, 2019
|
|
|
Hmm, wolałbym nie ingerować we wnętrze sterownika. Znalazłem takie coś: http://ebike.nexun.pl/ogr...ci-na-przycisk/ ciekawy poradnik tylko ja bym wolał jedynie obniżyć A a nie Vmax. Co reguluje manetka: moc czy Volt? |
|
|
|
|
W.P.
młodzik
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 68 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Gru, 2019
|
|
|
Nie ma czegoś takiego jak obniżenie [A] zamiast [V]. To byłoby wbrew prawom fizyki.
Spróbuję łopatologicznie. Napięcie [V] to wymuszenie a prąd [A] to odpowiedź.
Dla łatwiejszego przybliżenia wyobraź sobie np. czajnik. Ciepło pochodzące z grzałki to wymuszenie, odpowiedzią jest wzrost temperatury.
Są 2 rozwiązania Twojego problemu. Pierwszy podał Kolega Mariusz_p. Bodaj najbardziej skuteczny ale trudny do odwrócenia.
Sterownik kontroluje aktualny prąd pobierany przez napęd. Wykorzystuje w tym celu spadek napięcia na rezystorze pomiarowym (tzw. boczniku). Najczęściej jest to odcinek drutu oporowego, zwykle grubego.
Podpiłowanie oznacza zwiększenie rezystancji czyli wcześniejsze zadziałanie ogranicznika prądu (w konsekwencji mocy).
Druga metoda, z dodatkowym rezystorem jest najbezpieczniejsza. Nie chcę tu cytować artykułu z odsyłacza. Schemat wyjaśnia wszystko. Oczywiście widoczny na tam potencjometr służy do ustalenia poziomu ograniczenia. Potem po pomierzeniu jego rezystancji można go zastąpić rezystorem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Gru, 2019
|
|
|
Wystarczy obnizyc napiecie max manetki (np na przelaczniku). Wtedy ograniczysz moc bo będzie podawanie nizsze napięcie STEROWANIA, czyli sterownik 'odpowie' niższą usredniona mocą podawana na silnik.. Spadnie zatem napięcie skuteczne podawane na silnik i spadnie prąd.
Jak to zrobić: mostek rezystorow szeregowy i rownolegly, lub tylko rezystor szeregowy. Trzeba sprawdzic, dobrać w zależności o wejscia sterownika. Nominał dla manetki wynosi 0,8-4,2V ale spotyka się taki ktore podają np tylko 3,5V max. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|