|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jakie parametry winien mieć rower ze wspomaganiem |
Autor |
Wiadomość |
sucharek
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 12 Cze, 2020 Jakie parametry winien mieć rower ze wspomaganiem
|
|
|
Witam:)
Rower do jazdy po mieście max 25 km. Jaki silnik,na jakie napięcie ( takie minimum) aby:
Jadąc takie było wspomaganie żeby człowiek nic się nie męczył,czyli pedałuję (symboliczne kręcenie)cała moc szła z silnika,zasięg na aku do 15-20 km.
tylko proszę nie piszcie // kup sobie skuter |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 13 Cze, 2020
|
|
|
silnik jakis przekłądniowy 36V przód /tył o mocy znamionowej 250W sterownik jakis sinus 10-20A 36V i do tego batka adekwatna do wymaganego zasiegu 10S 3-6p.
Zmodziłem takie coś dla starszej osoby wykorzystujac rower damke 26"+ zestaw od Glebora na przód silnik 350W 36-48V sterownik sinus 17A 36V i pakiet w spadku po hulajnodze klon M365 czyli 10s3p 7Ah V-max 35km\h zasieg niezbadany ale szacuje go na około 20-25km ( jak dla hulanogi z której akus pochodzi) na manetce na wspomaganiu pewnie sporo więcej,zgaduje jakieś 50km |
|
|
|
|
sucharek
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 14 Cze, 2020
|
|
|
Okey 36V250W przekladniowy.aku wiadomo
Powiedz mi proszę jak to jest z tymi silnikami ,ponoć jedne maja tam w środku swoją elektronikę i przy zmianie baterii trzeba gdzieś wysyłać aby to zresetować komputerowo i takiego silnika bym nie chciał (a będę kupował pewnie używany)Po czym mam rozpoznać który jest jaki .
Wiem że jedne mają wyjście 3 pinowe a inne te na halle 3+5
Mi by wystarczył silnik na samą manetkę.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14 Cze, 2020
|
|
|
silnik który ma wbudowany sterownik bedzie miał tylko dwa przewody doprowadzajace energie z akumulatora do wbudowanego w silnik sterownika . Z koleii silnik bez wbudowanego sterownika bedzie miec conajmniej 3 przewody fazowe i byc moze dodatkowo 5 przewodów do czujników halla, silnik to tylko silnik nic wiecej funkcje typu sterowanie manetka, lub czujnikiem pass to zapewnia sterownik z regóły sterowniki maja tak że manetka moze byc i nie musi , podobnie pas moze byc i nie musi moga byc obie te funkcje jednoczesnie lub tylko jeda która sobie wybierzesz |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 17 Cze, 2020
|
|
|
Inc0 napisał/a: | silnik który ma wbudowany sterownik bedzie miał tylko dwa przewody .... . Z koleii silnik bez wbudowanego sterownika bedzie miec conajmniej 3 przewody fazowe.... |
Na rynku są jeszcze silniki szczotkowe które bez wbudowanego sterownika maja dwa przewody...!
Praktycznie wszystkie nowsze rowery znanych marek mają całą instalację tak skonfigurowaną, że przy np.wymianie baterii trzeba ją w serwisie "sparować", dodatkowo nie posiadają manetki która jest zakazana przez Unię Europ. |
|
|
|
|
wnoto
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 69 Skąd: sieci
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2020
|
|
|
Czy te silniki szczotkowe mają sens ? To są zewnętrzne w stosunku do koła czy w kole ? Obecnie sterowniki BLDC są tanie - czy warto kombinować ze szczotkowymi ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|