Wyłącznik ciśnieniowy Magura przewody |
Autor |
Wiadomość |
ste30fan
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2020 Wyłącznik ciśnieniowy Magura przewody
|
|
|
Witam. W wyłączniku ciśnieniowym Magury wychodzą 2 przewody (czerwony i czarny). Jak powinny być podpięte?? Czy jest to wejście +12V i wyjście +12V ? Czyli przetwornica +12v - wejście (powiedzmy czerwony) - wyjscie (czarny) - brake high sterownika?
Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
IMG_20200320_203005.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 294 raz(y) 3,67 MB |
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
nie ! nie podpinasz tam zasilania z przetwornicy bo to jest zwykły styk uruchamiany przez cisnienie płynu hydraulicznego wiec jeśli podłączysz tam zasilanie z przetwornicy w momencie naciśnięcia hamulca spowodujesz zwarcie i zniszczenie tego czujnika. te przewody czujnika łączysz z przewodami sterownika opisanymi jako "brake" . |
|
|
|
|
ste30fan
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
W sabvotonie 72150 które to będą konkretnie przewody?? Skoro ani high brake +12, manetka hamowania silnikiem również nie bo są 3 przewody. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
hi brake to nie przetwornica nie chce kategorycznie sie tu o kablologii w sabwatonie wypowiadac doczytaj instrukcje sterownika ale na 90% to bedzie hi-brake lub low brake , 3 przewody sa do czujnika halla w tym przypadku do manetki hamowania |
|
|
|
|
ste30fan
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
Krótka piłka. To już trzeci elektryk którego składam na tym sterowniku, tym że nigdy nie montowałem wyłącznika. Hamowałem normalnie hamulcem i miałem włączona opcję hamowania silnikiem. Tym razem chcę zamontować czujnik aby wszystko było jak należy. Cała reszta kabelkologii to banał. U Tasa widziałem na dwóch schematach takie rozwiązanie z przetwornicy 12v poprzez wyłącznik na przewód brake high. Mam nadzieję że dobrze go sobie zobrazowalem. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21 Mar, 2020
|
|
|
w moim sterowniku jest opcja low brake i do tego podpiołem czujki hebli co do sabka nie odpowiem |
|
|
|
|
ste30fan
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2020
|
|
|
Co do hamulca są 3 opcje w sterowniku:
* Brake throttle - 3 przewody (odrzucam tą opcję bo do tego raczej jest potrzebna manetka)
* high brake (pojedynczy fioletowy przewód potrzebujący +12V z przetwornicy) w jednym z elektryków korzystam z tej opcji ale poprzez przycisk chwilowozwierny.
* Low brake - OV (pojedynczy żółty przewód) rzekomo stosowany zamiennie z fioletowym high brake. Nigdy go nie używałem do niczego. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 22 Mar, 2020
|
|
|
bezpiecznie możesz wykorzystać zarówno hi brake jak i low brake bo sa do tego dedykowane tylko tu bedziesz miec zamiast wyłacznika chwilowego czujnik cisnienia magury |
|
|
|
|
W.P.
młodzik
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 68 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2020
|
|
|
Wiem, że pytanie może wydać się naiwne dla Kolegów obeznanych z tematem, ale gdzie lepiej zapytać, jak nie na forum.
Do czego służy wyłącznik ciśnieniowy? Czy mowa tu o rowerze (chyba tak)? Co w treści wątku oznacza Magura?
Magura zawsze przywołuje mi na myśl Bielsko.
Pozdrawiam Kolegów i proszę o wyrozumiałość. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2020
|
|
|
Magura to tez nazwa firmy produkującej mi. hamulce do rowerów i nie tylko , i nie "wyłącznik ciśnieniowy " tylko czujnik ciśnienia który ma za zadanie wykryć użycie hamulca ( wzrost ciśnienia płynu hydraulicznego w układzie hamulcowym) podajac odpowiedni sygnał dla sterownika by ten wiedział że rozpoczęło się hamowanie i zareagował odcinając zasilanie silnika- skrótem żeby silnik nie pchał kiedy chcesz zahamować |
|
|
|
|
W.P.
młodzik
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 68 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2020
|
|
|
No to błysnąłem intelektem... Przyznaję, że nie spodziewałem się hamulców hydraulicznych w rowerze.
Jednak jak się zastanowić to energia rośnie kwadratowo z prędkością, i dopóki są to niewielkie prędkości to klasyczne hamulce sobie spokojnie poradzą.
Jednak przy prędkościach rzędu 40 i więcej nie jest tak słodko.
Stłoczona ciecz wpychana do cylindra niewielkim otworem powoduje ruch tłoka z siłą znacznie większą niż siła wtłaczania. Można więc działać na klocki hamulcowe dużymi siłami uzyskując tym samym większy moment hamujący.
Teraz jasno wygląda potrzeba stosowania czujnika ciśnienia - sygnał dla kontrolera o konieczności wyłączenia napędu.
Ps. Dobrze, że o to zapytałem w dziale "Kawiarenka". Na popularnym forum dla elektroników też jest podobne miejsce - "Początkujący elektronicy". Można pytać o wszystko i dostać wyczerpującą odpowiedź. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2020
|
|
|
"Stłoczona ciecz wpychana do cylindra niewielkim otworem powoduje ruch tłoka z siłą znacznie większą niż siła wtłaczania. Można więc działać na klocki hamulcowe dużymi siłami uzyskując tym samym większy moment hamujący."
Rzecz raczej opiera się na powierzchni roboczej tłoczków: ten w klamce jest mały ten w zacisku duży.
Niejaki Pascal opisał to naukowo.
Niewielkie otworki to są w lodówkach i klimatyzatorach; ew w 18-tkach |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
W.P.
młodzik
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 68 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 16 Wrz, 2020
|
|
|
andypip napisał/a: | Rzecz raczej opiera się na powierzchni roboczej tłoczków: ten w klamce jest mały ten w zacisku duży. | No o tym pisałem.
Zasada masowo dziś stosowana w hydraulice siłowej. |
|
|
|
|
|