|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
bafang + pasek Gates zamiast łańcucha |
Autor |
Wiadomość |
PawełXYZ
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 04 Paź 2020 Posty: 1 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 04 Paź, 2020 bafang + pasek Gates zamiast łańcucha
|
|
|
Witam wszystkich
Zdecydowałem się porzucić łańcuch. Mam juz dosyć ciągłego czyszczenia i smarowania łąńcucha i wymiany napędów. Przechodzę na pasek Gates. Szukam obecnie roweru który juz jest na Pasku i dlatego mam pytanie.
1. Czy ktoś już z was tutaj czytających podjął się takiej przeróbki ??
2. Czy pasek Gates będzie wytrzymalszy niż łańcuch do e-bika?
Pozdriawiam i dziekuję |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 05 Paź, 2020
|
|
|
Widziałem e-bike z napędem na pasku ale to był fabryczny rower wiec moc wiadomo tylko 250W , pasek pracował w układzie napędu 1-1 czyli jeden blat z przodu i jedno koło pasowe z tyłu+piasta z wewnętrznymi przełożeniami nie wiem czy to było shimano czy innej firmy na pewno zapomnij o klasycznej kasecie na tył przy pasku tu musi być jakaś planetka szkopuł w tym żeby ta przekładnia zniosła moc jaka jej twój silnik zapoda, skutecznie uwolni cie od wszelkich problemów z łańcuchem i napędem silnik w piaście |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 05 Paź, 2020
|
|
|
W motocyklach pasek daje radę to w rowerze powinien się sprawdzić. Miałem pasek typu HTD w napędzie e-roweru i przejechałem 1000km, jedynie koła pasowe juz były zużyte ale pasek miał 1cm szerokości |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 05 Paź, 2020
|
|
|
W momencie, gdy pozbyłem się z roweru kasety na rzecz przekładni wielobiegowej, zacząłem poważnie rozważać system carbon gates.
Zalety działają kusząco na wyobraźnię. Lecz jak to zwykle bywa, gruntowny research tematu przywiódł mnie do następujących refleksji: 1. Ceny - mocno wygórowane. 2. Konieczność posiadania ramy z rozpinanym trójkątem. Można dostać lub wykonać odpowiedni adapter. 3. Naciąg paska. nie znalazłem informacji o ile pasek wyciąga się w trakcie eksploatacji w mocnym elektryku. Piastę mogę przesuwać ca 15 mm. Nie ma tu możliwości wyrzucenia 1 ogniwka czy założenia napinacza.
Napęd 1 rzędowy nie jest aż tak kłopotliwy w obsłudze, po krótkim czasie robi się cichutki. Przeliczając ceny, mogę łańcucha nie czyścić, tylko wymieniać na nowy przez kilka sezonów.
Uważam, że jest to przyszłościowe rozwiązanie, ale dla mnie na razie zbyt kłopotliwe i drogie. Mam 2 tylne zębatki, które zamieniam w zależności od charakteru planowanej trasy. Przy okazji łańcuch idzie do kąpieli w nafcie. Wydaje mi się, ze na dzień dzisiejszy przeróbka się nie opłaca, a jedynie zakup roweru fabrycznego z gates-em. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Paź, 2020
|
|
|
Ja bym chciał przerobić starą hulajnogę na pasek - wkurza mnie spadający łańcuch.
Możecie podsunąć jakieś rozwiązania, które się do tego nadają?
Rolka napędowa musi być dość mała...
Pozdrawaim,
Kamil |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 06 Paź, 2020
|
|
|
mała rolka będzie mało opasana paskiem. przy takiej mocy trwałość może byc problematyczna |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Paź, 2020
|
|
|
Nie mogę znaleźć żadnych gotowych systemów.
Najlepiej, popularnych nad Jangcy.
Silnik ma oś 10mm
W tej chwili przekładnia to 80/11, ale mogę rozważyć mniejszą.
Długość paska ok. 70cm.
Nie wiem co jest nie tak, ale na większych wybojach łańcuch spada.
Poza tym strasznie hałasuje... |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 08 Paź, 2020
|
|
|
Wytrzymałość paska zębatego jest b. duża,przecież obecnie większość samochodów osobowych ma rozrząd napędzany paskiem i spoko wytrzymuje,ba nawet nie rozciąga się tak jak łańcuch.Praktycznie w dieslu VW 1.9 od wymiany do wymiany (70 000 km) paska nie naciągałem,wystarczyło montażowe naprężenie i kontrola co jakiś czas.Uważam, że pasek to jest przyszłość tym bardziej, że na jego "bazie" można zbudować fajną przekładnię bezstopniową typu DAF Variomatic lub jak w kombajnach Bizon. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
pasikowski
początkujący
Dołączył: 02 Lip 2021 Posty: 3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2021
|
|
|
Może lepiej celować w elementy rozrządu z samochodu, nie ma problemu z dostaniem, można by się pokusić o używany zestaw który pewnie idzie zdobyć za free albo piwo w warsztacie samochodowym |
_________________ YAMAHA XPC26 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|