|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Watomierz z pomiarem cel V03 |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 10 Lut, 2016
|
|
|
RS485 2 wire, 2 kierunkowa transmisja
Ramka odbiorcza jest tylko jedna,hex, wszystko naraz, nagłówek, bez crc, sterownik zrzuca prąd, napiecie, rpm, prąd nadany, temperaturę, komunikaty błędów, wsio wszystko dane na żywo tą jedną ramką, ale o dane nastawy + ramkę z konfiguracją trzeba mu wywołać bo ma jedną ramkę na każdą z zakładek w programie.
Bawiłem się jakiś czas temu w reverse i spokojnie da się rozgryźć jaka wartość w tej ramce odpowiada jakiemu parametrowi, wysyłałem nawet spreparowane ramki i łykał wszystko. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 10 Lut, 2016
|
|
|
Ja bym się skupił na tej podstawowej ramce odbiorczej bez nastaw itd. tylko podstawowe informacje.
Czy w instrukcji obsługi do sterownika jest rozpisana ramka? Ewentualnie czy mógłbyś pokazać zrzut ekranu z terminalu jak to wygląda?
Ja bym sobie takie spreparowane ramki odbiorcze wysyłał do watomierza i w ten sposób testował poprawność działania. |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Śro 10 Lut, 2016
|
|
|
Wiele sterowników ma złącze od Cycle Analyst z tego co się orientuje zawiera ono m.in. informacje z bocznika/halla. Może warto byłoby się również zastanowić nad wprowadzeniem takiej wtyczki dla ułatwienia. |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 10 Lut, 2016
|
|
|
Zgadza się. Takie złącze będzie standardowo. Możliwość odczytu danych po RS485 byłaby rozwiązaniem dla sabvotona. |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Mam jeszcze kilka pytań.
1. Odzysk energii:
Watomierz mierzy już ujemne prądy i oblicza odzyskane Ah.
Czy CA mierzy odzyskane Ah? Jeśli tak to czy odzyskane Ah wpływają na obliczenia zasięgu / procent akumulatora, czy to tylko informacja dodatkowa?
Jakie prądy u was płyną przy odzysku? Chodzi mi o wartości maksymalne.
Ile tak naprawdę Ah da się odzyskać np na trasie gdzie wykorzystaliśmy 10Ah. Powiedzmy po pagórkowatym terenie (w takim terenie chyba najłatwiej o odzysk).
Zastanawiam się czy uwzględniać odzyskaną energię w obliczeniach zasięgu i procenta baterii bo może to wprowadzić niepotrzebne zamieszanie.
2. Ograniczenie prądu:
Czy w CA można ustawić ograniczenie prądu? Jeśli tak to wygląda w praktyce?
W moim watomierzu wygląda to tak. Np. mam sterownik 16A. Wpisuję ograniczenie 10A. przy ruszaniu prąd na chwilę osiąga 16A, a potem regulator go zmniejsza (powiedzmy 1s) do wartości około 10A. W czasie jazdy po płaskim wartość prądu oscyluje wokół 10A. Np. 9.5A, 10A, 9.7, 11A, 10A itd.
Jak to wygląda w CA? Czy CA potrafi równo w kreskę trzymać te 10A. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Nie mam CA ale odzyskania energia powinna być uwzględniona. Przy odzysku można odpracowac jakieś 5-10 % energii przy normalnej jeździe. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Według mnie również odzysk energii powinien być jak 'ładowarka' czyli procenty baterii po jakimś długim zjeździe z górki powinny móc podskoczyć
Ale dobrze byłoby trzymać statystyke ile zostało odzyskanych. Czyli aktualna pojemność swoją drogą ale w CA również pokazuje ile zostało odzyskane (to po filmikach na YT zauwazylem, kolega PiotrW od nas z forum ma CA - może się wypowie )
W standardowych sterownikach regen to 10-15A.
W programowalnych w sumie nie ma ograniczeń ale wątpie by ktoś ponad 30A ustawiał. |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
W mojej konfiguracji odzyskuję ok. 1 Ah na ok. 60 km przebiegu; bateria 35 Ah / 74 V. Prądu odzyskowego nie mierzyłem, ale hamowanie z prędkości poniżej 75 km/h jest nie złe a powyżej tej prędkości to już petarda.
michal214 napisał/a: | Watomierz mierzy już ujemne prądy i oblicza odzyskane Ah.
Jakie prądy u was płyną przy odzysku? |
Jak mi Michał podeślesz nowy soft to podam jakie prądy odzyskowe płyną. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2016
|
|
|
Watomierz prawie skończony.
Musiałem zrezygnować z niektórych funkcji, ale o tym później.
Najważniejsze zmiany w porównaniu z wersją wcześniejszą to:
1. Pomiar prądu przy ładowaniu i rozładowywaniu.
2. Zewnętrzny bocznik (w zestawie) na stałe wpięty w przewód masowy baterii.
2. Pomiar dwóch temperatur po NTC1000.
3. Możliwość aktualizacji softu w module przez RS232.
4. Poprawiona dokładność przy małych prądach ( https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be )
5. Zwiększona odporność na złe podłączenie do instalacji.
6. Przetwornica wysokiego napięcia w poprzednim modelu się grzała, w nowym nie ma tego problemu.
7. Dodane obliczanie zasięgu, na podstawie stylu jazdy z ostatnich 200m.
W załączniku przesyłam instrukcję obsługi.
Mam jeszcze pytanie o to jak byście woleli odczyt Ah na ekranie.
Pole "Ah:" na głównym ekranie pokazuje zużyte Ah. Pole "AhR:" pokazuje Ah "wpompowane" do baterii. Wpompowane Ah nie wpływają na wskazanie "Ah:", a jedynie na
obliczenia procenta akumulatora i zasięgu. Czy wg was to jest ok?
Druga sprawa to fakt, że watomierz zużywa około 0.45W, a nie mierzy prądu kóry sam pobiera. Gdy jest podłączony 24h do pakietu S10 to zużyje około 0.26Ah. Okaże się, że jadąc na rowerze zużyliśmy np. 5Ah, ale podczas ładowania weszło 5.26Ah. Może dodać na stałe zliczanie przybliżonego prądu pobieranego przez sam watomierz? nie będzie to wartość super precyzyjna, ale zapobiegnie dużym rozjazdom między zużyciem a ładowaniem.
Dajcie znać jeśli macie pomysł na jakąś nową funkcje. Myślę, że pierwsze sztuki będą gotowe w połowie maja.
WatomierzV04B_InstrukcjaObsługi.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 521 raz(y) 4,17 MB |
|
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2016
|
|
|
Ile to ma kosztować ? |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2016
|
|
|
Cena zależy od konfiguracji akumulatora:
do S12 190+20 = 210 moduł +bocznik
do S16 200+20 = 220
do S20 210+20 = 230
Do tego wysyłka 8zł |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
fajnie by było gdyby wpompowany prąd do akumulatora nadpisywał procentowy stan naładowania jak i ah do wykorzystania oraz by była możliwość ręcznego resetu do 100% tak jak jest to teraz by w razie jakiś rozjazdów szlo powrócić do wartości początkowych pisaliśmy o tym już " a więc tak jak piszesz - bateria 10ah 10s 41,5v rozładowuje ja do 50 % czyli watomierz pokazuje 50% aku czyli +-36v i 5ah i teraz się zaczyna , podładowuje baterie np do 38v czyli +-75% naładowania aku i +- 7,5ah więc watometr powinien w oparciu o napięcie baterii "nadpisać" procent naładowania i pozostałe amperogodziny, lub ładuje maksymalnie wiec watomert w oparciu o napięcie akumulatora "nadpisuje" procent naładowania do 100% i ah do 10, aby to uzyskać potrzebne jest wprowadzenie w momencie kalibracji watometru maksymalnego i minimalnego napięcia akumulatora tak by "wiedział" ile to max % naładowania i minimum % naładowania i ah dzięki wprowadzeniu tej funkcji nie bedzie potrzeby po naładowaniu aku kasować danych watometru by mieć znów 100% gdyż sam będzie wiedział ile ma procent" pozdrawiam |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
Procenty jak najbardziej będą się aktualizować przy ładowaniu. Ale mam wątpliwości co do aktualizacji pola "Ah:". Przecież to pole pokazuje zużyte Ah.
Czyli przy ładowaniu wskazanie powinno się zmniejszać?
To trzeba jeszcze przeanalizować. Ale moim zdaniem to powinno wyglądać tak:
1.Zużywamy 10Ah, a następnie ładujemy 10Ah. Procent akumulatora wskazuje 100%. Ah: 10 AhR:10
2. Zużywamy 5Ah. Aku: 50%, Ah: 15, AhR: 10
3. Ładujemy 2Ah. Aku: 70%, Ah: 15, AhR: 12
4. Ładujemy do końca i wciskamy reset. Aku: 100%, Ah: 0, AhR: 0
Jeżeli chodzi o aktualizację wskazań po napięciu baterii to moim zadaniem nie wchodzi w grę bo to by nei miało nic wspólnego z precyzją pomiaru. Tak ze procent naładowania zostaje obliczany po zużytych i wpompowanych Ah. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
ok, czekam na nową wersję, pozdrawiam |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2022
|
|
|
Mam pytanie dot monitora BT 10S (@michała2014 z 2015r). Używałem go z powodzeniem/zadowoleniem przez 7 lat, ale po zmianie telefonu parowanie po BT wymaga podania PIN-u. Standardowe 0000 1234 nie działa a nie pamiętam jaki był przy instalacji . Pamięta ktoś z uzytkowników ten PIN ?
Ps. Z autorem nie ma od 3 lat kontaktu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|