Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
projekt pojazdu EV na 20 km zasięgu |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010 projekt pojazdu EV na 20 km zasięgu
|
|
|
potrzebny mi będzie samochodzik o zasięgu do 20 km, ze względu na jak najniższe koszty m.in akumulatorów, ma być to samochodzik typowo pokazowy dla naszego stowarzyszenia
co myślicie o EV na bazie Fiata CC jaki motor potrzeba i ile akumulatorów? |
Ostatnio zmieniony przez Pon 02 Sie, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010
|
|
|
jesli v=50km/h jest zadowalajaca to silnik 4-6kw na takie krotkie zasiegi bedzie ok
a pojemnosc pradowa 120 Wh/km |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010
|
|
|
Moc silnika ani moment napędowy nie mają bezpośredniego związku z zasięgiem, one muszą wynikać z gór do pokonania, z masy auta brutto, z oporów toczenia i z koniecznych przyspieszeń. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 23 Cze, 2010
|
|
|
na trasie nie ma żadnych podjazdów, trasa 5,8 km w jedną stronę
moje marzenie to słupek na początku i końcu trasy
kilka skrzyżowań czyli z 3 razy trzeba się zatrzymać i ruszyć:
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 23 Cze, 2010
|
|
|
rarek napisał/a: | jesli v=50km/h jest zadowalajaca to silnik 4-6kw na takie krotkie zasiegi bedzie ok
a pojemnosc pradowa 120 Wh/km |
Cytat: | Kilowatogodzina (symbol: kWh ) - jednostka pracy, energii oraz ciepła. 1 kWh odpowiada ilości energii, jaką zużywa przez godzinę urządzenie o mocy 1000 watów, czyli jednego kilowata. |
czyli 0,12 kwh/km 20 km=2,4 kwh
staram się dobrze liczyć czy coś mieszam?
to ile trzeba akumulatorów akumulatorów? bo nie chcę się zbłaźnić jak auto 100 m przejedzie
czekam na silniki mam nadzieję że będą miały moc, silniki od wagi taśmowej |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 23 Cze, 2010
|
|
|
Ilość energii w aku do toczenia się, to jedna sprawea, a ilość akumulatorów do wydania prawidłowej max. mocy, to druga sprawa. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 23 Cze, 2010
|
|
|
no to może jakieś konkrety; jaki zestaw aku potrzebuje?
silnik 3 kw starczy? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 23 Cze, 2010
|
|
|
mmoto napisał/a: | czyli 0,12 kwh/km 20 km=2,4 kwh | obliczenia sa poprawne dla usrednionego przejazdu, jesli to ma byc jazda wyczynowa to trzeba x wspolczynnik nawet 3.
znaczacy na wielkosc aku ma jego typ, jesli to ołów to pojemnosc musi byc wieksza min x3
co do silnika - to poprosze szczegoly tech. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 23 Cze, 2010
|
|
|
Wszystko co ptrzebne jest na moich stronach.
Trzeba pamiętać o zasięgach zimowych w dużych mrozach (szczególnie na aku. kwasowych). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010
|
|
|
te Wasze sterowniki to po prostu przerywacze - dobrze myślę, czy to bardziej złożone?
przy silnikach od wag taśmowych jest sterowanie obrotami wydaje mi się że to właśnie sterownik jaki w samochodzie mógłby działać
czy ładowarka pokładowa może być połączona z aku i nie ma to wpływu na rozładowywanie aku? |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010
|
|
|
Ładne to, ale redaktor niedouczony. Albo pojazd wolnobieżny i 25 km/h, albo samochód - jedno wyklucza drugie.
Prawo w Polsce mówi wyraźnie, co jest co.
Starym MELEXEM też jeździłem ponad 50 km/h, ale wolno było tylko 25 km/h, za to rzucalo na każdej koleinie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010
|
|
|
Kabina jak w traktorze |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010
|
|
|
ale ceny od 13 tys. zł, chyba że bez akumulatorów |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010
|
|
|
Pewnie goły pojazd i cena netto, może nawet silnik do wyboru i osobno płatny, bo ceny nowych, ale starszych konstrukcji, są o bardzo wiele wyższe. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|