|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nowela prawa o ruchu drogowym |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011
|
|
|
Na szybko na onecie to szerokość do 90cm, napięcie do 48 V i do 25km/h ... Ciekawe jest też pojęcie wózka rowerowego. Kto zgłębi się w ustawę? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011
|
|
|
Czyli zlikwidowali to głupie 250W. I dobrze. Teraz można spokojnie ładować większe silniki |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011
|
|
|
Ma może ktoś linka do treści ustawy bo nie mogę się dokopać na sejmgov... |
|
|
|
|
cyberian [Usunięty]
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011
|
|
|
Ale pojazd zaprzęgowy nie ma ograniczeń silnika wspomagającego.
Zaczepiamy z przodu pieska, potem każemy mu podskoczyć i kita. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011
|
|
|
Czyli jest gorzej niż było bo teraz doszedł PAS. Jest jak w Uni.
Doczytał ktoś co jest motorowerem? Tzn czy sa zapisy regulujace pojazd ponad 250W ale z pedałami? i poniżej tam 4 kw chyba? |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011
|
|
|
Pkt. 47 w nowym brzmieniu wyraźnie określa że rower "może być wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie większym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkość 25km/godz." + jeszcze szerokość do 0,9 m i silnik uruchamiany naciskiem na pedały. (cytat z linku powyżej)
To nie wesoło. Pozostaje nam zamontować "ulubione" czujniki przy pedałach. Jednak o ile mogę zrozumieć że silnik ma się wyłączać przy 25km/h to nie bardzo rozumiem co do końca znaczy że moc ma się stopniowo zmniejszać, czyli silnik to ma być bajer do szybkiego ruszania spad świateł i tyle? |
Ostatnio zmieniony przez Natanoj Sob 26 Lut, 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
Z tą mocą, to jakieś przegięcie. 250W nadaje się do jazdy po poziomej drodze i lekkiemu rowerzyście. A co ma powiedzieć kierowca jadący pod górkę i ważący ponad 100 kg?
Co to za przepis określający "moc zmniejsza się stopniowo"? Tzn ile konkretnie? Dla mnie może to być 1 stopień: działa - nie działa. Więc przepis jest do bani.
Co do PAS. Silnik uruchamiamy naciskiem na pedały, a dalej manetka. Skoro nie piszą dokładnie... Czyli montujemy przełącznik bistabilny wyzwalany jednym ruchem pedałów i po po przepisie |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
Bo ci w sejmie jeżdżą drogimi spalinowcami (trują środowisko i wyborców), nawet ich doradcy tak samo jeżdżą, gdzieś coś poczytają i niektóre takie bzdury przegłosują, a powinni pojeździć danym sprzętem oraz doradzić się u prawdziwych fachowców, zamiast naganiać kasę znajomym lobbystom. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
Okej, ale czy została uregulowana kwestia pojazdów elektrycznych o mocy z przedziału ponad 250W? Może ktoś znalazł ujednoliconą wersję ustawy? Bo w zmianach nie widzę aby zostało to poruszone, czyli dalej taki pojazd "nie istnieje".
Teraz projekt nowelizacji trafi do senatu, czy wiadomo (zakladajac ze senat go klepnie) z jaka datą nowelizacja zacznie obowiązywać?
Zeltom, mógłbyś rozwinąć wątek tego czujnika bipolarnego:)?
Inna sprawa, że ktoś tu napisał słowo "nominalnie" w kontekście mocy 250W. Czyli nominalnie, znamionowo silnik ma być oznaczony/przeznaczony jako silnik 250W. Ale czy to znaczy, że nie nominalnie może pracować z większą mocą? Np przy ruszaniu? Albo właśnie podjeździe pod górkę czy innym obciążeniu? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
Wydaje mi się, że zgodnie z logiką chodzi o znamionową moc silnika. Na dobrą sprawę, to sama tabliczka na silniku powinna wystarczyć, a to że się go przewoltuje i pociągnie więcej, przepisy nie ustalają. Producent sobie ustala, że silnik przewidziany jest do pracy na 24V 10A, ale jego uzwojenia mogą wytrzymać 48V 2kW. I co komu do tego? Liczy się moc podana przez producenta. To samo z silnikiem spalinowym. Producent może podać, że najwydajniejszy będzie przy obrotach 1500 a że osiągnąć może 8000 to co komu do tego?
Co do PAS. Skoro przepisy mówią, że silnik ma być załączany ruchem pedałów, to można zrobić układ, który po wykryciu pojedynczego ruchu pedałów załączy zasilanie silnika na stałe, jak przekręcenie stacyjki. Przepisy nic nie mówią o stałym kręceniu pedałami, coby podtrzymać to zasilanie.
Abstrahując od reszty, szybkość 25 km/h wydaje się adekwatna do bezpiecznej jazdy na rowerze. Zresztą nowe przepisy określają tolerancję szybkości +10km/h więc spoko można sobie do tych 35 jechać i nic komu do tego
Ogólnie nie jest źle |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Abstrahując od reszty, szybkość 25 km/h wydaje się adekwatna do bezpiecznej jazdy na rowerze. Zresztą nowe przepisy określają tolerancję szybkości +10km/h więc spoko można sobie do tych 35 jechać i nic komu do tego |
No właśnie, ciekawe jak to będzie. Ustawa mówi że "moc wyjściowa" ma spaść do zera po przekroczeniu 25km/h. Czyli rozumiem że silnik może się kręcić, bo nie chodzi tu o moc elektryczną, ale nie może napędzać koła. Najlepiej byłoby silnik do 25/h a jak chcemy więcej to trzeba dopedałować, ale bez wyłączania silnika.
To się też łapie pod tolerancję 10km/h? Bo jeżeli tak to problemu nie widzę, więcej jak 35 to i tak za dużo.
Ciekawe jest też pojęcie wózka rowerowego (pkt.47a), on też może być napędzany silnikiem do 250 W. Czyli doczepić mały wózek z tyłu coby nas pchał dodatkowo jeszcze i mamy łącznie 500W. |
Ostatnio zmieniony przez Natanoj Sob 26 Lut, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
Powyżej 250W, to już będzie motorower.
Słyszałem w TV, że od stycznia 2011 obowiązuje dokładność w prędkości do 1 km/h i że każdy odpowiada za wskazania swojego licznika. Te 10 km/h już odwołali. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A co ma powiedzieć kierowca jadący pod górkę i ważący ponad 100 kg? | Jak to co?? "...uuuufffff.... już nie mogę...... "
zeeltom napisał/a: | przepis jest do bani. | To wszystko jest do bani!
PS: Sprzedam czujniki PAS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|