|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Galeria Polskich pojazdów elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
toft napisał/a: | Jak wypadają osiągi? Vmax? wh/km? | Będę się musiał zapytać właściciela toft napisał/a: | A to mój setup obecnie. | Ładniutki toft napisał/a: | Chciałbym wrócić do aku w ramie. | W sumie to też mi to chodzi po głowie ale jak wiesz ja mam taką trochę .... nietypową (nie myślałem o tym przy zakupie ) i jedyne co mi pozostaje to obwiesić po bokach. Tylko będzie się chyba siedziało jak na koniu
toft napisał/a: | Przesiadłem się na fulla bo wraz ze wzrostem prędkości brak tyłu stawał się uciążliwy... | No właśnie ... nasze ulice i chodniki kochane ... W sumie to full jest najrozsądniejszym wyjściem chociaż ma pewne ograniczenia (np. delikatnie mówiąc - problematyczny montaż fotelika dla dziecka). |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
Hej
Tu właściciel tego TREKa 3900.
Akumulator jest wbudowany w aluminiową obudowę (jest lekka), można go wyjąć w krótką chwilę, naładować w domu i włożyć jak zajdzie taka potrzeba znowu na rower. Sterownik jest podwieszony (jak lampa tylnia) do sztycy podsiodłowej, na razie to tak wygląda.
Będzie poprawiony accu:
- dodana rączka, żeby go można było lepiej nieść,
- dodane zapięcie (podobne do tego po lewej) po prawej stronie na górze, żeby się lepiej ramy trzymał
- prawa część obudowy będzie taka, ze nie bedzie wystawać
- będzie zmieniona obudowa sterownika na mniejszą
- będzie dodany dodatkowy komputerek który tym steruje, ale na razie nie ma na to czasu...
Fajne to forum tak na marginesie... |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
Napisz kolego ile waży cała konstrukcja, V-max, zasięg, czy sprzęt się grzeje?;)
Jakie wymiary ma twoje aku, gdzie zakupiłeś? |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
Waży to tyle:
- rower 14kg
- accu - 4.5kg
- silnik chyba 5kg
Całość: 24.5kg
Nie grzeje się bardzo, choć na testy przyjdzie czas niebawem, wtedy będzie można napisać więcej. Zasięg i V-max nie przetestowane z uwagi na brak warunków (zima). Jak będę wiedział, to napiszę. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
Kolego jaka zima? Zobacz jak za oknem słoneczko grzeje, śmigaj na rowerek i napisz nam chociaż V-max;) |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
Ostatnio wgłębiłem się w teorię i liczyłem zasięg dla pojazdu+kierowca 100kg przy 36V i 10Ah dla kilku prędkości. Wyszło tak jak w załączniku. Uwzględniłem 30% strat na silniku i brak pochyłości terenu. Stała prędkość.
TREK 3900.jpg Moc silnika, prędkość, zasięg na wykresie |
Pobierz Plik ściągnięto 378 raz(y) 56,49 KB |
|
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
@ Pawiel
Witam na forum
Gwoli uściślenia:
Silnik = 6kg
Sterownik + kabelki itd ... jakieś 0,5kg
Bardzo prosty patent na dokładne zważenie roweru:
Ustawiamy sobie zwykłą wagę "osobową" (czy jak niektórzy nazywają "łazienkową").
Stajemy na niej i odczytujemy wskazanie (hmmmm ...za dużo się jadło ostatnio ???!!! )
Robimy to samo ale podnosząc jednocześnie rowerek w łapkach.
Po odjęciu mamy masę pojazdu.
UWAGA: Nie robić tego ze skuterem lub samochodem. Waga najczęściej jest atestowana do 150kg a ponadto przepisy BHP ograniczają masę podnoszonych przedmiotów ( http://www.ciop.pl/30523 ) |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
Dlatego napisałem "chyba" - pomyłka o 1kg na silniku...
Zważę, zmierzę, napiszę. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 16 Mar, 2011
|
|
|
Paweł rób szybciutko testy, bo już się doczekać nie mogę;) |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011
|
|
|
Spoko.
Żeby zrobić testy, to w moim przypadku musi zakład rowerowy nacentrować porządnie koło, szprychy 3mm, bo jest nypel od WSK i ROMETA i jest z tym problem (brak klucza odpowiedniego). Więc próbuję teraz kombinować nowy klucz, bo sam centrować nie chcę - trzeba mieć w tym trochę praktyki, bo wyjdzie byle jak.
Pozdrawiam ! |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011
|
|
|
Te szprychy to są w różnych długościach? Czy akurat jest jakiś rozmiar jeden do rometa który pasował do tego kółka? |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011
|
|
|
Ile może kosztować zaplecenie i wycentrowanie takiego koła? Robisz tylko tył? |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011
|
|
|
Szprychy mają 165mm długości i średnicę 3mm. Nypel ma bok 4,55mm w związku z tym nie pasuje do niego żaden klucz. Trzeba więc dorobić klucz.
Żeby zrobił to zakład, trzeba klucz im dostarczyć. Z tym jest związane opóźnienie.
Wycentrowanie koła w Warszawie kosztuje 40zł, a w miejscowościach przyległych 15-20zł i robią to bez problemu. Szprychy sa o jednakowych długościach. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011
|
|
|
Klucze z motorowerów nie pasują? |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011
|
|
|
hmm. Nie wiem. Nie mam czasu ani chęci kupować i próbować coraz to kolejne klucze. Z tego co porównywałem na zasadzie analogii produkty (analogii, bo w opisach kluczy królują nie milimetry a liczny oznaczaające rozmiary - np. 11,12,13, itd.), to nie ma klucza takiego, który by pasował pod te 4,55mm. Więc trzeba samemu niestety. A szprychowałem tylnie koło, przednie jest takie jak było w oryginale. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|