|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
samochod - porady |
Autor |
Wiadomość |
gervail [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011 samochod - porady
|
|
|
planuje zmienić samochód za około rok i tym razem chcialbym cos ekonomicznego, czyli przerobke zwyklego samochodu na elektryczny.
Załóżenia:
- 5 osobowy
- opony 16"
- dobre wspomaganie kierownicy
- zasięg 150km przy prędkości 90km/h
jaki model do przerobki moglibyście polecić ?
czy cos takiego jest obecnie do osiągnięcia za przystępną cenę ? przejrzałem forum, ale nie do końca wszystko jest dla mnie jasne.
jaka moze byc cena przerobienia samochodu ? spotkalem sie z dosc szerokim wachlarzem cenowym od 5 do 20+ tys.
jak jest z awaryjnoscia samochodow elektrycznych i czy standardowy warsztat samochodowy, ktory sie zajmuje elektryka bedzie mi mogl cos naprawic ?
czy w okolicach w-wy jest jaka firma zajmujaca sie przeróbką samochodów ? |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011
|
|
|
MALUCH! A wspomaganie własne ramie! |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011
|
|
|
Faktycznie. Te 5000zł to nie wiem skąd informacja ale zupełnie nierealne. Za tyle to można co najwyżej kupić nowy silnik elektryczny do takiego samochodu.
Przytoczone 20.000+ jest już bliższe prawdy przy założeniu, że jest to jedynie dolna granica i raczej nie dla takich parametrów jak założone tutaj prędkości, zasięg i liczba pasażerów.
Wiele przykładów konwersji (w niektórych przypadkach z podaniem kosztów) można znaleźć tutaj. |
|
|
|
|
gervail [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: | Faktycznie. Te 5000zł to nie wiem skąd informacja ale zupełnie nierealne. tutaj. |
ktos opisywal wlasna przerobke lanosa na uzywanym silniku i tyle podal.
przejrzalem z grubsza te pojazdy i w sumie to przerobienie citroena berlingo za 27tys eur to jest malo oplacalne.
czy sredniej klasy auto mozna przerobic za 20tys zeby mialo zasieg 100km w zimie ?
przejrzalem to forum dosc dokladne i dla takiego laika jak ja to brakuje FAQ, m.in. o kosztach przerobki, sposobach eksploatacji i późniejszych serwisowaniach. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Poczytaj moje 6 stron. Tam jest wszystko o potrzebach do danego zasięgu.
Same aku. litowe będą dużo ięcej kosztowały na taki zasięg przy większej prędkości.
W praktyce nie ma takich potrzeb tak wielkiego zasięgu, zawsze jest gdzieś doładowanie i mało ludzi musi jechać tyle jednorazowo, są telefony, są maile i już większość spraw załatwia się na odległość. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Dodam.
Ja tej zimy jeździłem prawie cały czas NEXiĄ EV, ona ma najmniejszy zasięg i w mrozach poniżej 10 st.C (a mrozy były po 28 st.C) ma zasięg ok. 15 km, pół godziny ładowania ze zwyklego gniazdka 230V i znowu ok. 15 km. Dziennie robiłem średnio ponad 50 km, a bywały dni po 100 km. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
gervail [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Dodam.
Ja tej zimy jeździłem prawie cały czas NEXiĄ EV, ona ma najmniejszy zasięg i w mrozach poniżej 10 st.C (a mrozy były po 28 st.C) ma zasięg ok. 15 km, pół godziny ładowania ze zwyklego gniazdka 230V i znowu ok. 15 km. Dziennie robiłem średnio ponad 50 km, a bywały dni po 100 km. |
15km zasiegu odpada, musze przejechac min. 60km na jednym ładowaniu, powiedzmy mozna przyjac 80km, zeby nie rozładowywac aku do konca.
Strony przeczytalem oczywiscie juz dawno ale ja nie jetem technikiem i taki samochod do przerobki musialbym oddac firmie.
czy mozesz podac jaki mniej wiecej moge osiagnac obecnie zasieg wkladajac na przerobke 20tys zł oraz ile musialbym wydac zeby miec zasieg 80km ? przy załozeniu ogrzewania i wspomagania kierownicy i v=75km/h |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Tam też są ceny elementów i zasięgi przy danych aku., które trzeba dopasować do swoich potrzeb. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
gervail [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Tam też są ceny elementów i zasięgi przy danych aku., które trzeba dopasować do swoich potrzeb. |
ok, przejrzalem jeszcze raz i to wg mnie to tak ekonomicznie nie wychodzi zbyt dobrze.
wyszlo mi iz eksloatacja EV przy 800km/miesiac to ok 2100zł rocznie, a spalinowca ok 4600zł. wzialem pod uwage koszt paliwa, wymiany oleju, drobnych napraw, OC mniejsze na EV i amortyzacje akumulatorów na 4 lata.
roznica ok 2500zl jest troche zbyt mala. |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Kup Priusa, najlepiej tego od 2004 roku, łatwiejsza przeróbka na EV. |
|
|
|
|
czarodziej
młodzik
Wiek: 55 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 69 Skąd: Nowa Wieś Ujska
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
gervail napisał/a: |
czy mozesz podac jaki mniej wiecej moge osiagnac obecnie zasieg wkladajac na przerobke 20tys zł oraz ile musialbym wydac zeby miec zasieg 80km ? przy załozeniu ogrzewania i wspomagania kierownicy i v=75km/h |
Nie chcę Cię martwić ani zniechęcać,ale sam zbieram informacje i materiały do przeróbki auta.
20 tyś to nawet na dobre baterie może nie starczyć. Planuję przeróbkę CC700 i zadzwoniłem do jednej z firm która sprzedaje aku LiFePo i Polimerowe. Zapytałem o baterię do wspomnianego CC podając, że planuję maks szybkosć auta ok. 60 km/h i zasięg do 100km. Cena jaką podali trochę zwaliła mnie z nóg, prawie 25tyś zł. Do tego jeszcze silnik, regulator, przeróbka sprzęgła i cała reszta konwersji. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Nowe auto spalinowe traci rocznie o wiele więcej na wartości, a w nim jest więcej elementów spalinowych do policzenia amortyzacji: tłumiki, pompy wtryskowe i inne, chłodnice itp..
Jakby chciał tylko mieć taniej, to najlepiej kupić małą hulajnogę za 20,-zł z hipermarketu, taką żeby spokojnie dała się wnieść do autobusu. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
gervail [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: |
Jakby chciał tylko mieć taniej, to najlepiej kupić małą hulajnogę za 20,-zł z hipermarketu, taką żeby spokojnie dała się wnieść do autobusu. |
takiego argumentu to nie ma co komentowac.............
na twoich stronach nie znalazlem konkretnych wyliczen ile kazde auto kosztuje. jesli mam kupic złom za kilka tys zł i na przeróbke wydac 25tys zł i mieć mało mobilne auto to jest to mało opłacalne.
jesli uwazasz inaczej to podaj prosze konkretne rozwiazania i porownaj do oszczednego spalinowego. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Elektryczny to jest elektryczny !
Spalinowy to jest tylko spalinowy.
A do tego prąd na 100 km jazdy na EV kosztuje ok. 3,-zł, zaś paliwo do spalinowca o bardzo wiele drożej i nie szukaj wad, albo chcesz mieć EV albo nie, a żadne argumenty nikogo na siłę nie przekonają.
Na świecie są potrzebne i EV i wszystkie inne rodzaje napędów, aby nie truły przechodniów spalinami. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Dodam.
Każdy może sobie kupić tańszy nowy elektryczny skuter EV np.: EMAX, albo elektryczny rower EV itp., będzie jeździć za 1 gr za 1 km i przy okazji będzie omijać korki.
Można też samemu zrobić sobie przeróbkę dowolnego pojazdu i będzie jeszcze taniej, a jeszcze do tego ta wielka radocha ze swojego "arcydzieła sztuki". |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|