|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mój pierwszy E-bike "klasa budżet" |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011 Mój pierwszy E-bike "klasa budżet"
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011
|
|
|
Nie lepiej będzie jak zastosujesz silnik wpleciony w koło?Po co sobie komplikować napęd!
Pomyśl nad tym. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011
|
|
|
Dużo dałeś za ten zestaw?
Co do akumulatorów to zamiast łączyć 4 szt. niewiadomej jakości "żelków" zainwestuj w dwa CHILWEE takie po 20Ah.
Przynajmniej masz pewność, że nie padną szybko. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: | mar56 napisał/a: | Nie lepiej będzie jak zastosujesz silnik wpleciony w koło? |
Myślałem nad tym ale to zbyt droga konstrukcja dla mnie póki co. 400 zł i więcej to troszkę sporo. Mój projekt to klasa "budżet" czyli max pracy własnej i jak najmniejsze koszty.
|
Gdybyś trochę pogrzebał,to byś 250W znalazł taniej,sam na zlocie widziałem kolegę z forum który oferował taki silnik za 200zł.I nie będą to pieniądze zmarnowane,zawsze potem możesz go odsprzedać. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Gdybym miał większe środki finansowe to mógłbym zrobić prawdziwego streetfightera z dwoma silnikami 1 kW wplecionymi w oba koła, potężnym odzyskiem energii do baterii podczas hamowania, baterią Li-Po o gigantycznej pojemności |
Niepotrzebnie tyle piszesz ,nie miałem zamiaru zniechęcać Cię do pracy,ale w miarę upływu lat chcę robić coś co jest lepsze, opierając się na doswiadczeniach innych .Obecnie eksperymentuję z napędem typu Bafang z przekładnią planetarną,w której widzę wielkie pokłady możliwosci do napędu e-roweru.I duzo zalet,nie sprowadzaj wszystkiego do finansów.Taki streetfighter mógłby być bardzo niebezpieczny,ja napewno bym na niego nie wsiadł. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: | ten silnik to XYD-6A | Z tego co widzę to jest to model silnika szczotkowego. Natomiast w pierwszym poście napisałeś BLDC |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Niczego nie rozkręcaj tylko zobacz ile i jakie przewody wychodzą z silnika (napisz albo wrzuć zdjęcie).
To samo dotyczy sterownika (kontrolera).
Dowiesz się wówczas co masz (DC czy BLDC) oraz czy jedno pasuje do drugiego |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
No to jesteśmy w domu.
Masz silnik DC ale szczotkowy (z magnesami trwałymi).
Podejrzewałem to od momentu gdy podałeś cenę (była zbyt atrakcyjna jak na zestaw BLDC).
Tak czy inaczej możesz śmiało kontynuować swój "low-costowy" projekt a o pasującą do silnika zębatkę pytaj w tej firmie z Wrocławia. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
Zębatki do silnika ma też MAGMA - możesz dopytać czy mają do Twojego bo widziałem w ich specyfikacji inne typy silników. Ewentualnie można się z nimi dogadać i Ci zamówią jak ich dostawca by miał taką w ofercie.
Dodatkowo gdybys szukał większej zębatki mocowanej na koło to tam też możesz znaleźć (65 zębów):
zębatka duża |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|