Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Crystalyte HT2425 |
Autor |
Wiadomość |
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011 Crystalyte HT2425
|
|
|
Zakupiłem silnik Crystalyte HT2425 czyli jest to wersja że tak powiem europejska czyli w kole 26" przy zasilaniu 36V uzyskamy 25km/h.Jest to silnik sensorless(bezczujnikowy).U mnie będzie zapleciony w kole 28" i zasilany z 48V a i może 72V spróbujemy
Silnik ma sporą średnicę i wychodzi mi że są trochę problemy z dobraniem szprych
szkoda ze producent nie podaje wymiarów charakterystycznych silnika ale dało się zmierzyć już na silniku.Zostało jeszcze zdobyć wymiary obręczy bo niestety wymiary są różne wtedy wyliczy się jakie dokładnie szprychy będą pasować.
Zakładam obręcz mavic 119 28" 36 szprych,średnica wewnętrzna obręczy 595mm ale mierzę to na zaplecionym kole także nie dość dokładnie i czekam na odpowiedź ze sklepu mam nadzieję że zmierzą dokładnie obręcz.
Ze względu że silnik ma mocowanie do tarczy piasta nie jest symetrycznie umiejscowiona względem obręczy.
FHT2425_wymiary.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 508 raz(y) 62,7 KB |
HT2425_wymiary.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 479 raz(y) 326,56 KB |
IMG_7476a.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 826 raz(y) 422,52 KB |
IMG_7473a.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 622 raz(y) 387,04 KB |
IMG_7472a.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 582 raz(y) 352,3 KB |
IMG_7471a.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 635 raz(y) 412,72 KB |
|
_________________ pozdr
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez tomson Śro 29 Cze, 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Te nowe Crystalite mają taki dość surowy prosty design. Nie wolałeś wersji HS:)? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
obecnie mam 4012 i przy zasilaniu z 48V koło obraca się z prędkością na luzie 31km/h na obciążeniu do 27km/h.
HT2425 ma na luzie 42km/h czyli na obciążeniu spadnie pewnie do 35-37km/h.
W ekonapędy.com mieli wersję HS ale na tył i HS3540 a na przód mieli tylko HT2425 ale zasilę go wyższym napięciem to i tak będzie o.k |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
|
|
|
Ooo. Ja myślalem, że to import własny. NIe widziałem na stronie ekonapędy tej oferty... Zaraz poszukam dokładniej...
Okej są w opisie na stronie głównej... Ja zawsze przeglądam to po obrazkach:). A tego nie upgradowali jeszcze. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011
|
|
|
Zastanawiałem się z zakupem a jak się namyśliłem to ceny podnieśli tłumacząc się że crystalyte podniósł ceny.
Z zagranicy wychodzi z przesyłką o 100zł teoretycznie taniej a tu zapłaciłem 930zł.
Stargowałem chociaż przesyłkę jeszcze.Mam sterownik bezczujnikowy i na nim obecnie zasilam 4012 czujnikowy.Praca obu silników się różni tak na razie na słuch sprawdzałem
silnik 4012 ma 16 biegunów na wirniku a HT2425 ma 46 biegunów |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011
|
|
|
tomson napisał/a: | ceny podnieśli tłumacząc się że crystalyte podniósł ceny | Ja też mam informacje (prosto z Chin) że wzrost cen magnesów przełożył się (niestety) na wzrost cen silników |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011
|
|
|
Ciekawa sprawa, na stonie C-lite w parametrach h24 i h35 podaja wzasadzie taki sam moment maxymalny uzyskiwany przez te silniki niezaleznie czy to wersja T czy S... Jak to interpretować? Błąd? wersja S ma pewnie mniej niż 46 uzwojeń pewnie mniej o 40/25. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011
|
|
|
Patrząc momenty przy największej mocy oddawanej to różnica jest między silnikami HS i HT. w funkcji sprawności
A patrząc na moment max to bardziej bym się skłaniał że jest zachowana równowaga elektryczna bo jeden silnik ma więcej uzwojeń w cewce i mniejszy prąd a drugi mniej uzwojeń i większy prąd.Natężenie pola magnetycznego jest takie same w obu silnikach
F = IxBxL
W Ekonapedach polecili mi firmę która robi szprychy do rowerów motorowerów i motorów
http://www.bartnik.com.pl/
do silnika może pasować szprycha M3 czyli grubość na gwincie 2.95mm a na drucie 2.6mm.
Silnik ma otwory pod szprychy 3.4mm
Cena szprychy to 2zł/szt z nyplem
Długości szprych z kalkulatora wrysowałem w koło co prawda rzut na płaszczyznę ale daje jakieś porównanie
szprychy_długości.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1475 raz(y) 134,05 KB |
HS_HT.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 515 raz(y) 76,53 KB |
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
|
|
|
Bardzo przydatne info o tej firmie od szprych. Jeden z kolegów na forum stosował szprychy do motoru o średnicy 3.2mm. Wychodziły duużo taniej niż typowe rowerowe (nawiasem mówiąc dopiero widać jaki biznes rowerowy jest zdzierczy).
EDIT: Jak się maja w tym silniczku zabezpieczenia przed wodą? Widziałem na ES zdjęcie 3503 mocno w środku skorodowanego... Była też jeden post o tym ze ktoś miał lekkie jajo... Jest idealnie centryczny? Jakiego dokładnie sterownika teraz używasz? Pytałem w Ekonapędach ale nie dostałem dotąd informacji: Jakie są warunki gwarancji? Chodzi mi głównie o zasilanie ponad nominał. Choć w sumie sami proponują do tego silnika sterowniki typu 72V40A. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011
|
|
|
Silnik w stosunku do modelu 4012 jest lepiej zabezpieczony przed wodą od strony mocowania tarczy na wale jest oring gumowy a od strony wyprowadzenia przewodu z wału przewód jest zaklejony coś jakby silikonem + tulejka gumowa + osłona z tworzywa.Jak silnik wolno pracuje trochę słychać pisk gumy muszę to przesmarować silikonem.
Co do centryczności to gorzej się prezentuje niż 4012 aczkolwiek przy tej średnicy silnika
(236mm do przegów otworów od szprych) bicie jest na deklach a sama piasta jest O.K
Regulator jaki używam to sensorless od e-crazyman wersja na 12mosfetów to samo co na stronie Crystalyte tylko dużo taniej.Od Chińczyka brałem kity do złożenia bez tranzystorów i obudowa nie jest poczerniona a trazystory jakie montowałem to IRFB4110PBF czyli nominalnie spokojnie można pracować na 72V.Odrazu pisałem Chińczykowi żeby kondensatory były na 100V.W ekonapędach za sterownik sensorless życzą sobie jak się dowiadywalem za wersję 45A 72V 540zł .Standardowo jest wyprowadzona złączka do programowania i złączka do CA. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011
|
|
|
Dzieki za odpowiedzi.
To wycena którą dostałem od ekonapędy:
Typy które posiadamy na stanie (ceny brutto):
Ceny HT2425 ( waga 5,4 kg)- przód- 890 PLN
HT3524 tył (waga 7,5kg)-940 PLN brutto
HT3540 tył( waga 7,5 kg) -980 PLN brutto (z mozliwością mocowania tarczy i wolnogiegu, cena bez tarczy i wolnogiegu)
Sterowniki bezczujnikowe
36-48V 12A - 390PLN bez osprzętu
36-48V 15A-390PLN
36-48V 25A- 420PLN ( zdjęcie w załączniu)
36-48V 40A-595 PLN
72V-45A- 635PLN |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
Ceny sterowników to oderwane z kosmosu mają.
Cytat: | 36-48V 25A- 420PLN ( zdjęcie w załączniu)
| jakoś nie widzę tego załącznika gdzie go załączyłeś
Kiedyś jak dzwoniłem to cena za HT2425 była 690zł potem że ceny Crystalyte podniósł ceny i ja za przód zapłaciłem 930zł a tył kosztował tak jak u ciebie podali.
Ze sklepu Crystalyte w europie silnik kosztuje z przesyłką 830zł 180€ sam silnik i 34€ przesyłka kurjerska.
Crystalyte robi sterowniki sensorless na PCB EB212-C co załączyłem fotki na forum a wydajność prądowa i napięciowa regulowana jest różnymi tranzystorami. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
Nie ma załącznika, to było kopiuj wklej z maila i tam byl zalacznik. Jak potrzeba to wkleje.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2011
|
|
|
Koło w końcu zaplecione chciałem zapleść na 2 krzyże ale szprychy się za bardzo wyginały przy nyplach i jest zaplecione na słoneczko długość szprychy 190mm jakby była wyższa obręcz można by się było pokusić na jeden krzyż.
szprychy z ekonapedy o grubości 2.3mm
IMG_7828a.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 527 raz(y) 441,83 KB |
IMG_7829a.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 487 raz(y) 424,98 KB |
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2011
|
|
|
Oj stary na dużych dziurach będą ci pękać szprychy:( |
|
|
|
|
|