|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
czujnik PAS |
Autor |
Wiadomość |
alienstar [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011 czujnik PAS
|
|
|
Witam .
Jestem nowym użytkownikiem tego portalu i chciałbym zbudować napęd elektryczny do roweru i mam takie pytanie czy jest taka mozliwośc aby podłączyć czujnik pas do zwykłego silnika dc jaki musi być sterownik ?
Pozdrawiam łukasz |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011
|
|
|
Typowe skuterkowe sterowniki (sprzegane typowo z silnikami serii my10xx) nie maja raczej wyjścia na pas ale pewnie da sie to obejc. |
|
|
|
|
alienstar [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011
|
|
|
wiem że da sie tylko jak żeby działało czy ktoś wie jak ? a chciałbym mieć wspomaganie elektryczne po przez pedałowanie |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011
|
|
|
alienstar napisał/a: | wiem że da sie tylko jak żeby działało czy ktoś wie jak ? a chciałbym mieć wspomaganie elektryczne po przez pedałowanie | Aby pedałowaniem pomagać silnikowi, niepotrzebny jest PAS. Celem PAS jest ZMUSZENIE rowerzysty do pedałowania - bez pedałowania nie włączy się silnik. Tak więc PAS jest po to, aby silnik WSPOMAGAŁ rowerzystę, czyli żeby był to rower ze wspomaganiem, a nie "motorower" elektryczny (abstrahując od mocy, napięć, prędkości itd.).
Większość nas chce wyłączyć PAS - była dyskusja jak to zrobić (np. poprzez układ elektroniczny, który by symulował impulsy z pedałów).
Czy mógłbyś więc jeszcze raz napisać, o co Ci naprawdę chodzi? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011
|
|
|
Przecież jasno napisal o co mu chodzi. Ma silnik DC i chce go uruchamiac za pomocą pedałowania. W sterownikach które mam (bldc) nie trzeba oszukiwać pasu. Można mieć manetke i pas jednocześnie. |
|
|
|
|
alienstar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2011
|
|
|
no dobrze a jeśli zrezygnował bym z czujnika pas jak mogę zrealizować wspomaganie silnikiem po przez pedałowanie np: pod górkę czyli pedałuję i silnik wspomaga a nie na samym silniku bez pedałowania pod górkę |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2011
|
|
|
alienstar napisał/a: | no dobrze a jeśli zrezygnował bym z czujnika pas jak mogę zrealizować wspomaganie silnikiem po przez pedałowanie np: pod górkę czyli pedałuję i silnik wspomaga a nie na samym silniku bez pedałowania pod górkę | Po prostu pedałujesz - czym szybciej i mocniej, tym bardziej pomagasz silnikowi. I żaden pas tu nie jest potrzebny.
Ogólnie: warto pomagać pedałami, gdy silnik ma ciężko - czyli inaczej mówiąc, gdy z akumulatorów czerpany jest duży prąd.
Oprócz jazdy pod górkę lub pod wiatr bardzo duży prąd czerpany jest przy ruszaniu!
Naprawdę warto w obwód silnika włączyć amperomierz! Widzisz, co się dzieje.
A zgodność z przepisami występowania lub braku PAS-u to całkiem inna bajka. |
|
|
|
|
alienstar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2011
|
|
|
reasumując to faktycznie pas nie jest mi potrzebny a dokładnie to tak chciałbym założyć silnik my1018z sprzężony po przez łancuch do mechanizmu korbowego czyli będe potrzebował zwykły sterownik nie jakis specjalny tak ?i przerobioną zębatkę z wolnobiegiem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|