Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Romet CRS 50 ---> EV |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010
|
|
|
Da radę. Będzie trochę dłużej ładowała, ale chyba nie zamierzasz jechać do całkowitego wyładowania akumulatorów. Pisałem o tej mocniejszej, ale po przeliczeniu mocy mogę się zgodzić |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 16 Gru, 2010
|
|
|
A może jako bazę posilić się ramą od tego? Ja zacząłem poważnie się zastanawiać nad pozyskaniem ramy i elementów bazowych od skutera Simson SR50 do konwersji na EV na ALLEGRO i giełdzie Mysłowickiej z częściami samochodowymi i do motocykli. http://www.youtube.com/watch?v=xqKa2hycDWI |
Ostatnio zmieniony przez andrzejIskierka Czw 16 Gru, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 16 Gru, 2010
|
|
|
Idealnie nadaje się do zainstalowania nawet dosyć dużych, pojemnych i ciężkich akumulatorów, choćby ołowiowych i chyba przedewszystkim ze względu na ich koszt. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011
|
|
|
Witam. Zalicytowałem właśnie w opcji KUP TERAZ ramę od Simsona SR50. Zdjęcie przedstawia wylicytowaną ramę. Wszystko co jest na zdjęciu było przedmiotem tej licytacj oprócz ramy na kwotę 95zł + 40zł kurier. Mam zamiar zabrać się do przeróbki na EV zaraz jak dojdzie i czas pozwoli.
simson.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 298 raz(y) 20,13 KB |
|
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011
|
|
|
Witam po przerwie temat niedawno powrócił do głowy tym bardziej jak się słyszy co się robi na rynku paliw
Nabyłem ostatnio od kolegi z forum taki oto silniczek-powinien dać radę
Ze strony hobbyking.com zamówiłem też regulator 3f 200A i kartę programująca-jak przyjdzie to zarzucę foto |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011
|
|
|
Jak chcesz rozwiązać chłodzenie silnika i przeniesienie napędu? To jest silniczek lotniczy-skonstruowany do ok. 10 minut kręcenia śmigłem(zerowy opór na starcie+chłodzenie strumieniem powietrza o prędkości >40m/s), więc bez większych przeróbek nie za bardzo nadaje się do pojazdu kołowego |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011
|
|
|
Dziękuje za opinie
Jestem świadom wszystkiego co kolega napisał, że lotniczy, że chłodzenie itd ale wybrałem taki zestaw z dwóch podowów - po pierwsze dlatego, że z filmików na YT widać iż z powodzeniam nadają się do takich konstrukcji, po drugie dlatego, że zawsze kroczyłem trochę innymi ścieżkami i chciałem zaistnieć z "mechanizmami" ze światka modelarstwa RC
Niemniej każdą opinię chętnie przyjmę
Pozdrawiam |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 19 Lis, 2011
|
|
|
Można zamontować przy samej oponie dzięki czemu ruch poiwetrza spowodowany ruchem opony będzie go chłodził. Czym bieżnik będzie agresywniejszy tym lepsze chłodzenie. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Lis, 2011
|
|
|
Nie prościej założyć na ośkę śmigło? |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Nie 20 Lis, 2011
|
|
|
Silnik elektryczny, można powiedzieć trafi dokładnie w miejsce spaliniaka ponieważ chociaż na próbę a może i docelowo będzie współpracował z oryginalną skrzynią biegów
I tak jak kolega zeeltom pisze myślałem nad wiatraczkiem na ośce po drugiej stronie silnika.
Pozdr |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
Chciałbym Ci coś doradzić ale pewnie i tak mnie nie posłuchasz bo masz swoją koncepcję i póki Ci się nie znudzi eksperymentowanie to jej nie zarzucisz.Montowanie urządzeń modelarskich każdego typu w produktach typu motorower elektryczny jest konstrukcją karkołomną aczkolwiek nie niemożliwą,wiem że poczyniłeś już spore nakłady finansowe i trudno jest pogodzić z faktem że może to nie wypalić i pewnie uprzesz się żeby to wykonać,ale przestrzegam Cię żeby nie była to sztuka dla sztuki i wyrzucone pieniądze które można lepiej spożytkować
Sam składam rowery elektryczne na razie na własne potrzeby i kombinuję jak najlepiej wykorzystać napęd i nic nie przychodzi mi lepszego do głowy niż hub .Lubię praktyczne rozwiązania które się nie psują,bo też dużo jeżdżę na elektrykach,a na forum doradzam takie rozwiązania które są ekonomiczne i mają dużą sprawność.Wiem że duża jest grupa takich którzy lubią dużo przerabiać a mało jeździć,i jeśli im to sprawia przyjemność to nie chce im tego odbierać,ale zawsze będę popierać rozwiązania praktyczne które coś wnoszą i są niezawodne. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011
|
|
|
mar56 napisał/a: | Nie lepiej będzie jak zastosujesz silnik wpleciony w koło?Po co sobie komplikować napęd!
Pomyśl nad tym. |
Mnie tak kolega przestrzegał - nie posłuchałem. A był to pierwszy post w temacie o budowie mojego roweru. Teraz wiem co źle zrobiłem i wiem że warto było posłuchać. I wiem teraz że udziwnianie konstrukcji nie jest wskazane. Przekonałem się na własnej skórze konstruując bagażnik na którym wisi silnik i kufer z akumulatorami. Owszem mnie się udało - konstrukcja działa i przebywa miesięcznie ok 350-400 kilometrów ( na liczniku już mam blisko 1000 kilometrów na samym prądzie) jednakże nie jestem w 100 % usatysfakcjonowany wynikiem. Teraz już wiem - najpierw trzeba 10 RAZY pomyśleć zanim coś się zrobi, poszukać, przeanalizować problem, potem pomyśleć jeszcze 5 razy i dopiero kliknąć Enter dokonując zakupu i przelewu za dany podzespół... Owocnej pracy, powodzenia i determinacji! |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011
|
|
|
A mi się ta koncepcja bardzo podoba. Jesli się ma dostęp do dobrych narzędzi to napęd oparty o silnik modelarski będzie miał pewnie tylko jedną wadę - głośność.
Kibicuje tematowi. W tym roku miałem zabierać się za własnego middrive opartego na modelarskich częściach. Jednak z różnych względow ( głównie technicznych - opóżnienia przy wdrażaniu obróbki skrawania;)) zarzuciłęm ten projekt. Ale za rok... kto wie...:)
Puki co inna konstrukcja będzie na tę zimę:). |
|
|
|
|
|