Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
SYRENA EV |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10 Gru, 2011 SYRENA EV
|
|
|
Polskie auto SYRENA idealnie nadaje się na EV.
SYRENKA jest ładna, wagę ma realną, ma dużo miejsca, jest dość wygodna, Cx ma odpowiednie, konstrukcja jest prosta, dobrze się ją prowadzi.
Jak jeździłem SYRENĄ zimą, to jeździlem po takich śniegach, że dzisiejsze auta spalinowe w takiej sytuacji natychmiast stoją i blokują przejazd. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Gru, 2011
|
|
|
jako były uzytkownik przypominam o kilku wk..jących drobiazgach, czyli niskiej trwałości łożyskowania zwrotnicy , łożysk kół a przede wszystkim napędowych przegubów zawiasowych (choć słyszałem ze neiktórzy wmontowali typowe kulowe Bierfielda )
..a pewnego razu gdy wsteczny wrzucałem to się wajha od kierownicy oderwała i została w dłoni.
z uzytkowego punktu widzenia zabawa w elektryfikacje syreny jest bez sensu, niemniej jednak , podobnie jak w wypadku wielu innych zabytków, jest to sposób na to by fani mogli nie trując nimi jezdzić na codzień |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011
|
|
|
Tylko czy da się kupić taką w dobrym stanie za rozsądne pieniądze? I czy nie żal tak niszczyć i profanować zabytek? Moim zdaniem zdecydowanie lepszy jest 126p-pełno ich, części tanie i łatwo dostępne. Mały, tani, lekki miejski samochód. Po wywaleniu napędu i przeróbce na 2 os. zyskujemy 250kg i mnóstwo miejsca na baterię. |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011
|
|
|
nanab - nie porównuj 126p do syreny, syrena naprawdę jest przestronnym autem, w 126p ciężko jest upchnąć akumulatory i pasażerów. Ale fakt, syrena, ze względu na swoją cenę i to, że to jest już auto zabytkowe nie użytkowe, nie nadaje się do projektu konwersji. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011
|
|
|
Dobry zabytek też powinien być użytkowy, a SYRENA jest nawet lepsza niż nowe zachodnie auta, szczególnie na dziury w polskich drogach, a i bardzo wygodna.
SYRENA idealnie nadaje się na konwersję na elektryczne auto EV i to mniejszym nakładem finansowym od inych aut. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011
|
|
|
O chetnie bym zobaczyl taka syrenke szkoda by tylko bylo ze nie wydobywa sie z niej ten dzwiek . Niestety teraz juz ciezko dostac syrenke w dobrym stanie w przystepnej cenie z czesciami tez ciezko ale za to waga -930kg z czego 88 to silnik wiec mozna by sporo zejsc |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011
|
|
|
Na korzyść 'skarpety' przemawia imponujący (jak na ówczesne czasy) współczynnik Cx, a wiadomo opory powietrza rosną z kwadratem prędkości Kto wie, może dało by się pobić nawet te rekordowe 130km/h
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
|
|
|
Na wyścig, to ja bym raczej nie proponował SYRENY EV, ona idealnie nadaje się do codziennego użytku, a na ulicach to już wstyd robić wyścigi. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
Więc jak zabiera się ktoś za konwersję syreny? |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
DIPOL
początkujący
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011
|
|
|
A czy nie lepszy jest mały i lekki Smart. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011
|
|
|
Spadnie trochę śniegu, albo wjedzie się w trochę zlodowaciałego śniegu i SMARTEM już się nie wyjedzie, do tego on waży w wersji spalinowej ponad 650 kg i jest ciasny.
SYRENA waży w wersji spalinowej tylko ok. 850 kg i ma ogromne ilości miejsca na akumulatory oraz wygodna jazda w 5 osób. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011
|
|
|
za to fiat 126p waży około 650 kg a z pasażerami i bagażem to też przeszło 900 kg. |
Ostatnio zmieniony przez Nie 18 Gru, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011
|
|
|
a jak malucha to najlepiej bisa ze względu na modyfikację w układzie kierownicy, koła 13", silnik innej konstrukcji chłodzony cieczą nie dopracowany do końca z kilkoma mankamentami i gotowym układem chłodzenia cieczą, chdźby olejem dla silnika elektrycznego i przekładni ze skrzynią biegów, przekonstruowaną komorę silnika i klapę bagażnika na dodatkowy ładunek z tyłu. no i zawsze można dodatkowe baterie umieśćić w bagażniku dachowym o kształcie klinowym o zamkniętej i szczelnej w miare budowie. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011
|
|
|
Pamiętam dawne żarty, że MALUCH mieści się w bagażniku SYRENY. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
bartkal [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Gru, 2011
|
|
|
akumulatory na dachu to chyba mało bezpieczne. Pamiętajmy, że to ma jeździć, a nie stać na jakiejś wystawie. Środek ciężkości na tej wysokości spowodowałby wywrotkę chyba w każdym łuku, a jak by jeszcze do tego zawiało. A poza tym, to maluchy teraz są albo beznadziejnie zardzewiałe, albo drogie jak na swoją wielkość. Syrena poza szykiem jaki może zadawać to jest w miarę pojemna. |
|
|
|
|
|