|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Hamulce tarczowe w dwóch tylnych kołach rowerowych |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012 Hamulce tarczowe w dwóch tylnych kołach rowerowych
|
|
|
Jak rozwiązać mocowanie hamulców tarczowych w dwóch kołach z tyłu (trójkołowiec delta)? O ile z jednym nie będzie problemu, bo tarcze hamulcowe chcę zrobić od wewnętrznej strony kół, to w drugim, przy hamowaniu mocowanie tarczy będzie się odkręcać. Są jakieś rozwiązania tego tematu? Odwrotny gwint na piaście, czy nawiercenie gwintu z boku, włożenie jakiegoś bolca i sklejenie tego na amen? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
Oj zelltom - dobra piasta z otworami na 6 śrub i taka sama tarcza... I się nie odkręci:) Tylko w bardzo chińskich konstrukcjach uchwyt tarczy hamulcowej w piaście jest nakręcany jak wolnobieg... Poszukaj piast marki Quando - są tanie i dobre bo na łożyskach maszynowych. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
Nie składałem nigdy od podstaw takiego zestawu. Zawsze przerabiałem istniejące pojazdy. Dlatego nie mam w tym doświadczenia i się pytam. Popatrz, o co chodzi z tymi piastami, dzięki za podpowiedź
A jeszcze jedno pytanie. Jak zrównoważyć tylne hamulce by siła hamowania była jednakowa na obu kołach? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A jeszcze jedno pytanie. Jak zrównoważyć tylne hamulce by siła hamowania była jednakowa na obu kołach? |
Zastosować tzw. orczyk z regulacją na pancerzach linek - chyba że montujesz hydrauliczne hamulce to trzeba dać rozdzielacz ciśnienia... Przybij na moje gg to Ci objaśnie więcej.... Mam symboliczny rysunek dla Ciebie.
Taki orczyk możesz uzyskać z hamulca typu Cantilever
Tutaj masz pokazane jak wygląda taki orczyk najprostszy:
http://cdn1.media.cycling...s_brake_600.jpg
W Twoim wypadku zamiast linek do ramion dźwigni hamulców jak na tym zdjęciu dajesz przeplecione na przemian dwie linki od lewego i prawego koła spięte spinkami żeby się nie rozlazły. aha no i zapomniałbym - na moim rysunku obie linki od tylnych hamulców muszą być pod kątem tak jak się układać będą tj większym niż 45 stopni - niestety namalowanie szybko w paincie prostąkąta z ukosa jest upierdliwe Uchwyt linki od klamki hamulca dajesz w postaci takiego uchwytu jak ramach rowerowych a pozostałe dwa uchwyty to mogą być złączki śrubowe - takie wydłużone nakrętki które Ci będą pasować do śrub regulacyjnych - najlepiej dobrać takie z klamek hamulców. Uchwyt jak i złączki spawasz do podstawy i już. Możesz dać również 3 złączki przyspawane do podstawy i 3 śruby regulacyjne z klamek hamulcowych. W hydraulicznych zaciskach do tarczówek trzeba wypłodzić trójnik który rozdzieli ci wężyki z jednego na dwa i już. Tylko hydrauliczne zaciski są droższe znacznie od linkowych. Proste nieprawdaż? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2012
|
|
|
można też zastosować rozdzielacz od bmx-a ten, który rozdziela linkę do rotora.
Przykładowa aukcja
Zdjęcie
Jako alternatywę polecam wpisać w google "Twin pull V brake lever"
Przykład
Spotkałem się z taki rozdzielaczami również w rowerach dla starszych aby mogli hamować 2 hamulcami jedną klamką. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2012
|
|
|
Te z BMX są dobrym rozwiązaniem ale raczej ciężko będzie rozciągnąć je na dwa koła bo są za krótkie. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2012
|
|
|
Ja u siebie w mtb zastosowałem bloczek, linka od klamki hamulca jest zaczepiona do ucha bloczka, a główna linka jest zaczepiona do zacisków hamulców i przebiega przez rolkę na bloczku. Siły hamowania rozkładaja się wtedy idealnie po 50% na każde koło, i to niezależnie od miejsca zamocowania bloczka.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2012
|
|
|
No, to jest niegłupie rozwiązanie i tak zrobię. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2012
|
|
|
No i jak mówiłem - ucho od Cantilever'a nawetr2d2, potwierdza |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|