Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Klasyk - elektryk ;) |
Autor |
Wiadomość |
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012 Klasyk - elektryk ;)
|
|
|
A więc tak Panowie i Panie (o ile jakieś są na forum) w zeszłym tygodniu ruszyły prace przygotowawcze do budowy mojego pierwszego elektryka
Założenia są takie:
-2 koła
-waga 170-190 pojazd z kierowcą
-silnik 1kw/48V
-akumulatory 4x HZS12x12 - wersja do testów akurat takie posiadam, później zobaczymy
-przeniesienie napędu - oryginalna skrzynia biegów, łańcuch.
Poniżej fotki wypiaskowanej ramy i już po malowaniu (w tle stoi dawca części)
Proszę nie zwracać uwagi na bałagan hehe
Ciekawe ile osób już wie co to będzie za motocykl |
Ostatnio zmieniony przez rychuxxl Pon 07 Maj, 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012
|
|
|
Lubie takie tematy, gdzie pokazywane są działania krok po kroku od początku. To chyba najlepsze tematy, jeśli chodzi o pomoc innym. Można coś podpatrzeć, nieco zmienić do swojego rozwiązania i jest to dużo lepsze, niż chwalenie się "opisałem to wszystko na swoich stronach" |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | jest to dużo lepsze, niż chwalenie się "opisałem to wszystko na swoich stronach" |
rozwaliłeś mnie tym, 100% popieram. Dużo lepsze również od tematów " pojazd który planuje ... " i tyle go widzieli
Jestem ciekaw postępów i życzę powodzenia |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012
|
|
|
rychuxxl napisał/a: | Ciekawe ile osób już wie co to będzie za motocykl |
Mnie to wygląda na SHL'kę M11 Zgadłem? W sumie naprawdę bardzo ładna koncepcja pojazdu. Możliwe że ja będę coś dłubał w tym stylu ale na innych zabawkach... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012
|
|
|
Dokładnie Nostusek jako zwycięzca konkursu wygrywasz browara
Jeszcze pół godziny tyrania i do domu i dalsza część prac dziś w planach montaż zawieszenia i kół.
jatko ja oczywiście też planowałem wszystko mam policzone rozrysowane obmyślane ale prędzej nic nie pisałem bo i po co pisać "pojazd który planuje..." hehe |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2012
|
|
|
Cytat: | Dokładnie Nostusek jako zwycięzca konkursu wygrywasz browara |
Na jakimś zlocie kiedyś w przyszłości się przypomnę bo jestem smakoszem piwa
Szczerze powiedziawszy od razu po wyglądzie ramy mi się skojarzyło że to SHL M11 ale upewniłem się oglądając jedno zdjęcie w moich zasobach z takim motorem ale w wersji benzynowej.
A co Twojego bałaganu - jak wre praca to bałagan musi być - uwierz mi mój rowerek na prąd urodził się w jeszcze większej entropii ( entropia to miara nieporządku ). |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012
|
|
|
Witam po krótkiej przerwie.
Motocykl oczywiście dalej powstaje tyle że do tej pory nie było za bardzo o czym pisać bo raczej na tym forum nikogo nie interesuje relacja z czyszczenia kół, wymiany łożysk, nakładania towotu i składania
Efektem dotychczasowej pracy jest rama postawiona na kołach wszyściutko wyczyszczone naprawione wymienione nasmarowane chodzi lepiej niż prosto z fabryki
"Popsułem" tez spalinowy silnik mój pomysł przeniesienia napędu jest oparty na zasadzie identycznej jak przy przerabianiu samochodu wywalamy silnik spalinowy zostaje skrzynia biegów do której instalujemy silnik elektryczny. Niestety o ile w samochodzie silnik i skrzynia biegów to dwa oddzielne podzespoły o tyle w motocyklu jest to wszystko w jednej "obudowie" Ale i na to jest sposób ja wykombinowałem sobie to tak: skrzynia zostaje korbowód został rozebrany i obtoczony (resztkę widać na poniższej fotografii) do tego co zostało przymocuje silnik elektryczny który prawie idealnie pasuje wymiarami tak więc jak skończę z zewnątrz nie będzie go widać
Co prawda nie jest łatwo w ośce korbowodu wykonać gwint M8 i to do tego lewy bo taki jest na ośce silnika ale i na to znalazłem sposób jutro powinienem mieć wszystkie elementy potrzebne to zamontowania silnika później pozostanie jeszcze tylko wyfrezować niepotrzebne części kartera i wszystko ładnie poskładać do kupy. Ale to już po weekendzie pewnie.
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012
|
|
|
rychuxxl napisał/a: | "Popsułem" tez spalinowy silnik... | Bardzo podoba mi się ten pomysł, genialny w swojej prostocie! Nawet jeśli się okaże że nie jest nowy. Mógłbym w ten sposób ożywić motorynkę, która na balkonie czeka na lepsze czasy. |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Zima w pełni w warsztacie zimno jak cholera ale prace pomalutku posuwają się na przód w końcu do wiosny już niedaleko (miejmy nadzieje).
Tak więc dziś poskładałem mocowanie silnika niestety z powodu braku gwintownika M6 prace zostały wstrzymane do jutra
silnik i elementy mocowania:
zamontowana ośka - przerobiona część korbowodu silnika SHL:
silnik i jego mocowanie (później będzie ocynk lub malowanie na razie tylko przymiarka)
silnik elektryczny wstępnie zamontowany do karteru silnika spalinowego:
C.D.N |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
|
|
|
Witam po krotkiej nie obecnosci
Troche zmartwil mnie brak jakichkolwiek slow wsparcia, dopingu, krytycznych uwag lub dobrych rad w kazdym razie informuje ze dzis odbyla sie pierwsza jazda probna. Co prawda tylko na 2 akumulatorach a co sie z tym wiaze i bez sterownika ale sie udalo jak na pierwsza jazde jestem zadowolony
Krotko o wynikach:
Pobor pradu
-1bieg-10A, 23V
-2bieg-12A, 23V
-3bieg-18A, 22V
Pomiary na prostym odcinku, troche dziwnie maly pobor mocy mi sie wydaje ale wszystko sie okaze jak podlacze wszystkie 4aku i sterowmnik.
Predkosci niestety nie podam poniewaz nie mam jeszcze zalozonego licznika |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
|
|
|
Moim zdaniem, to raczej dość duży pobór mocy, ale bez regulatora, to tak musi być przy ostrym przyspieszaniu.
Maszyna fajna. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
|
|
|
Fajna sprawa.
A możesz wrzucić zdjęcia całości (nawet jeśli jeszcze sporo brakuje do wersji finalnej)? |
|
|
|
|
marcmarek
początkujący
Wiek: 58 Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 8
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
|
|
|
Z niecierpliwością czekam na dane dotyczące osiągów bo u mnie garażu stoi shl z silnikiem w częściach więc może. Pomysł i wykonanie połączenia silnika z skrzynią super. |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
|
|
|
A dziekuje - tak na marginesie natchnieniem do tego projektu byl Pana post o Syrence ev co prawda syrenki mi szkoda bylo no i za maly budzet a ze prawie kompletna shl czekala na lepsze czasy to sobie pomyslalem ze warto ja ozywic no i jest pojazd ev rodem z minionej epoki.
Pobor mocy mnie pozytywnie zaskoczyl skoro teraz pobiera niecale 400W to ze sterownikiem moze byc tak ze nie wiele ta moc wzrosnie ocziywiscie mysle tu o wiekszych predkosciach a skoro Pan twierdzi ze to duzy pobor to tym bardziej jestem zadowolony bo oznacza to ze mozna cos zrobic zeby zmniejszyc ten pobor.
Ps. Przepraszam za brak liter PL ale pisze z tel. a w nim nie mam takiej mozliwosci. |
Ostatnio zmieniony przez Wto 21 Lut, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012
|
|
|
SHL-ką kiedyś jeździłem (oprócz innych), szkoda że wówczas nie miałem pomysłów konwertować motocykla na EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|